בסוף השבוע נעצר עבריין מוכר מאוד מאזור השרון, שהוא בן משפחה של משפחת פשע מוכרת. מניין העצורים בחקירת נסיון החיסול בשפיים עומד כעת על שלושה.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: אסף דומן תיעוד מבצעי מד”א)
צלי טנצר (42) עבריין מוכר מהוד השרון ובן משפחתו של העבריין משה אוחנה הוא העצור השלישי בתיק החקירה בארוע נסיון החיסול של איציק (ג'וניור) גואטה (37), ביציאה מפארק המים שפיים בסוף חודש אוגוסט האחרון (21.8.22).
מעצרו מגיע לאחר שימ"ר חוף עצרו בשבוע שעבר את חברתו, צעירה בת 26 בחשד לשיבוש הליכי חקירה בכך ששטפה רכב שהיה מעורב במילוט היורים בגואטה. אתמול (ראשון), שוחררה החברה למעצר בית מלא למשך 10 ימים, בבית הוריה בכפר סבא.

4 צפייה בגלריה
הירוי במצב קשה
הירוי במצב קשה
ניסיון חיסול
(צילום: אסף דומן תיעוד מבצעי מד”א)

טנצר הוא אחיינם של האחים העבריינים רפי ומשה אוחנה מכפר סבא, שאחיהם חנניה (42) נרצח בגני תקווה ברכבו לעיני אשתו בשנת 2003. האחים רפי ומשה נדונו לעונשי מאסר גם הם, לאחר שהורשעו בחיסול ספר מהוד השרון אשר חשדו בו כי הוא סייע למחסלים להגיע אל אחיהם. באותו ארוע נרצח גם אזרח תמים. האחים נדונו ב2009 למאסרי עולם, ואילו משה השתחרר בשנת 2019, לאחר שערער על הרשעתו ברצח, והוא הורשע רק בנסיון רצח.
טנצר נעצר בעבר בחשד למעורבותו בארועים חמורים ובראשם פיצוץ רכבו של ראש עיריית כפר סבא לשעבר יצחק ולד בשנת 2002, ובירי אל עבר ביתו של עו"ד בראשון לציון בשנת 2014.

4 צפייה בגלריה
האב שנרצח, פנחס גואטה
האב שנרצח, פנחס גואטה
האב שנרצח, פנחס גואטה
(צילום: גיל נחושתן)

"טנצר היה בבריחה וחיפשנו אותו מספר ימים. היינו בדירתו, וההערכה היא שהוא ידע שמחפשים אותו. מדובר במי שיש לו עבר פלילי עשיר בעבירות של נשק, איומים ועוד", מספרים במשטרה.
גואטה ג'וניור שהיה היעד לחיסול, הוא בנו של פנחס גואטה (50), עבריין עבר מוכר מחדרה שחוסל בחניית ביתו לפני 17 שנים בפברואר 2005. גם חמיו, אבי אשתו של גואטה, חוסל לפני חמש שנים ביציאה מאולם ארועים.
קראו גם:
עצור נוסף בתיק החקירה הוא לא אחר מאשר גיסו של גואטה, אלירן לוי (40), עבריין מוכר מאוד מחדרה המתגורר כעת בחריש, והוא נשוי לאחותו של גואטה גוניור. אלון, אחיו של אלירן שהיה עבריין גם הוא, נרצח ביריות בדצמבר 2004.
לוי מוכר מאוד גם הוא מארועים פליליים קשים וביניהם נסיון החיסול של העבריין חני ג'רבי מחדרה באמצעות ירי טיל לאו אל עבר אולם ארועים בפרדס חנה, אליו ג'רבי הגיע. במהלך מנוסתו מהמשטרה הוא התנגש ברכבה של צעירה וגרם למותה.
לוי כבר היה עצור בעבר כאמור על רצח העבריין אריק סויסה מאור עקיבא, ושמו גם נקשר בארוע הקשה בו מצאו את מותם בני הוג נחשונוב, לאחר שרימון שהושלך למגרש מכוניות אליו הגיעו כלקוחות תמימים, גם למותם הטראגי.