בשורה מרגשת לתושבי שיכון ותיקים בחדרה. אחרי מאבק ממושך שניהלו התושבים במשך למעלה מ-15 שנים, הגן בשכונה, לזכרו של השוטר אריאל מורי ז"ל, ישודרג וישופץ בתקציב של מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
הגן לזכרו של אריאל מורי ז"ל. מצב הגן מאוד כאב למשפחה
הגן לזכרו של אריאל מורי ז"ל. מצב הגן מאוד כאב למשפחה
הגן לזכרו של אריאל מורי ז"ל. מצב הגן מאוד כאב למשפחה
(צילום: אלבום פרטי)
הגן הציבורי הוזנח לאורך השנים, עד שאביו של אריאל, אבשלום ז"ל, עקר את השלט שהוצב שם לזכרו, מאחר וחש כי המקום אינו מכבד את זכר בנו.

התרגשות והקלה

התושבת זהבה תוהמי הבטיחה לאבשלום כי לא תשקוט עד שתחזיר עטרה ליושנה בגן המדובר. לאחר מאבקים, הבטחות ואינספור פגישות עם נציגי העירייה לאורך שנים, בשבוע שעבר התבשרה תוהמי, כי אושר תקציב עבור הגן. האב אבשלום ז"ל שנפטר לפני כשנתיים, כבר לא יספיק לראות כיצד ההבטחה הופכת למציאות, אולם תוהמי חשה התרגשות והקלה מאחר שגן אריאל יחזור לכבד את זכרו: "אני מודה, נעתקה נשימתי עם הבשורה, ודמעות ירדו מעיני".

3 צפייה בגלריה
אריאל מורי ז"ל
אריאל מורי ז"ל
אריאל מורי ז"ל
(צילום רפרודוקציה: נמרוד גליקמן)

בתאריך 5 באוקטובר 1998 השוטר, סמ"ר אריאל מורי ז"ל היה במשמרת שגרתית. בשעה 01:30 בכביש מספר 2 צפונית למחלף נתניה, מכונית קדילק שביצעה עבירת מהירות נקלטה במכשיר לייזר שאחז בידו. הוא סימן לרכב לעצור עם פנסו, אלא שהרכב סטה ממסלולו, פגע בו ונמלט. אריאל (28) נהרג במקום והותיר אחריו אישה, חגית, את הוריו אבשלום וזהבה ושני אחים, דותן ויונית. אחר מותו הועלה לדרגת רב סמל ונקבר בבית העלמין הצבאי בחדרה. אבל כבד ירד אז על העיר.
"לאחר מותו הוחלט לקרוא לגן סמוך לבית הוריו בשיכון ותיקים גן אריאל מורי. זו היתה בקשת המשפחה, מאחר ואריאל בילה שם בילדותו", סיפרה תוהמי. "הייתה הסכמה של השכונה והעירייה נרתמה לכך. לאבשלום הייתה ציפייה שהגן יהיה שוקק ומלא שמחת ילדים והוא הציב שם שלט על שמו. היו כמה שנים טובות לגן, אולם מאז הזנחה. הגן הפך למעין גן כלבים, היו נרקומנים, ומישהו בפייסבוק אפילו כתב שזה 'גן הסטלנים'. זה מאוד כאב למשפחה. כשאבשלום ז"ל ראה את ההזנחה, הוא עקר את השלט מהגן והציבו בחצר ביתו. זה ציער אותו מאוד. אני גרה רחוב לידו וכשהוא שיתף אותי הבטחתי לו בנדר: לא אשקוט עד שישוקם הגן. לא יכולתי לעמוד מול כאבו".

3 צפייה בגלריה
אבשלום מורי ז"ל בגן שהוקם לזכר בנו. עקר את השלט
אבשלום מורי ז"ל בגן שהוקם לזכר בנו. עקר את השלט
אבשלום מורי ז"ל בגן שהוקם לזכר בנו. עקר את השלט
(צילום: נמרוד גליקמן)

תוהמי ממשיכה: "פניתי לכמה תושבים והתאגדנו יחד למען המטרה, קיבלנו הבטחות למכביר וכבר היה תקציב מאושר בתב"ר לפני שנים. ראינו אור בקצה המנהרה ולצערנו זה לא נעשה. רק כעת אחרי 15 שנות מאבק, בשעה טובה, קיבלתי טלפון מראש העירייה בפועל ניר בן חיים, שבישר לי שתקציב על סך מיליון שקלים אושר לגן. בכיתי לו בטלפון, כי אני מתחילה לקיים את הבטחתי לאבשלום ולמשפחתו".

סגירת מעגל

תוהמי הסבירה כי מאבק התושבים לאורך השנים, זכה לאוזן קשבת מקברניטי העירייה הנוכחית: "כוח שלם ליווה את הפרויקט והניעו בכל הכוח ובתוכם ראש העירייה בפועל ניר בן חיים וממלא מקום ראש העירייה מלכיאל אלבז, שניהם חדורי מטרה לעניין הגן שהייחודיות שלו תהיה גם במתקנים לכל סוגי האוכלוסייה, לרבות מתקנים נגישים. לפי התוכנית צפוי לקום גן לתפארת. כל זה לא היה קורה לולא שותפיי לדרך מלכה וייס, יעקב כדורי, הגננת המיתולגית רחל שגן שנפטרה השנה וליוותה אותנו בכל המאבקים ועוד תושבים רבים וטובים שנרתמו לכל קריאה כמו טלי וערן חתוכה, זיו שגן, ארז אבן פז, טל רותם ורבים אחרים. התושבים הגיעו לכל קריאה ולכל מפגש. היו משברים, אכזבות והבטחות שלא מומשו. אבל הייתה לנו אמונה שלבסוף הגן ישופץ ואכן רואים ישועות. אין מקריות בעולם, בתאריך 25/1/20 נפטר אבשלום מורי ז"ל. בע"ה העבודות אמורות להתחיל בתחילת ינואר 2023, זו סמליות וסגירת מעגל מבחינתי להקים גן חדש על שמו שישרת את תושבי השכונה".
קראו גם:
מ"מ מקום ראש העירייה, מלכיאל אלבז: "זהבה פנתה ודיברה גם איתנו, עשתה כל שביכולה, הגיעה לפגישות, הציפה שוב ושוב את הנושא וכך פנו גם נציגים ממשפחת מורי ז"ל, אחרי שנים של פניות חוזרות ונשנות בנושא, ראשי עירייה שהתחלפו ותב"ר שאושר ולא בוצע כבר מתקופת ראש העירייה ישראל סדן. שוחחתי עם ראש העיר בנושא, הוא ירד לשטח וראינו את הבעיה הקשה ואת העזובה שם, את הכלבים המשוטטים. שמענו על נוכחות שיכורים ועל ונדליזם ולשמחתנו נמצא תקציב על סך מיליון שקלים לשיפוץ הגן, שיקבל מתיחת פנים. התרגשתי מאוד לראות שהתושב וכאבו נוגעים לראש העיר שעסוק בכל כך הרבה עניינים ובכל זאת לא השיב פניהם ריקם".
במסגרת השיפוץ במקום יותקנו מתקני משחק לילדים ומתקנים מונגשים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, מתקני כושר ופנאי, מדשאות, ריהוט רחוב וספסלים והצללה.
לעדכונים: חדשות חדרה