מתנדבי חדרה יצאו ביוזמה מקורית להנצחת תושבת העיר, ליאור עטון ז"ל, שנרצחה על ידי מחבלי החמאס בפסטיבל המוזיקה בדרום.
3 צפייה בגלריה
ליאור עטון ז"ל. לב רגיש ומיוחד וקשר נדיר לעולם הכלבנות
ליאור עטון ז"ל. לב רגיש ומיוחד וקשר נדיר לעולם הכלבנות
ליאור עטון ז"ל. לב רגיש ומיוחד וקשר נדיר לעולם הכלבנות
(צילום: אלבום פרטי)
לעטון ז"ל הייתה אהבה מיוחדת לכלבים וארגון המתנדבים ותושבי העיר מבקשים להנציח את זכרה על ידי רכישת מתקן מיוחד לכלבים, שישמש את יחידת הכלבנות, עוקץ.
בעוד שבוע, בתאריך 30 באוקטובר הייתה אמורה עטון לחגוג את יום הולדתה ה-25, ובארגון מקווים לצלוח במשימה עד לתאריך יום ההולדת.
חזקי מנת העומד בראש מתנדבי חדרה, סיפר כי שוחח עם אביה של עטון ז"ל ושמע ממנו על בחורה צעירה, רגישה וטובת לב עם חלומות שכבר לא תצליח להגשים:
"היא הייתה בת 24, חלמה להכיר מישהו ולהתחתן", מספר מנת. "היא עברה שנים לא קלות כשאיבדה את אימה ממחלת הסרטן וגם שני דודים בתקופה קצרה. למרות זאת היא נלחמה, השקיעה, למדה והעצימה את עצמה בלימודי טיפול ו-NLP. היה לה לב רגיש ומיוחד וקשר נדיר לעולם הכלבנות. היא למדה כלבנות טיפולית, טיפלה בכלבים במסירות ואיתם היא שכחה את כל הכאב שלה. היה לה חלום לטפל ולעזור לאנשים ולילדים בעזרת הכלבים שלה. היא הייתה בחורה שכולה לב, שחייכה אל החיים גם כשחוותה מצבים קשים. עד לאותו יום אכזר ב-7 באוקטובר כשבני עוולה קטפו את חייה והיא רק בת 24".

3 צפייה בגלריה
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. "המטרה היא שהאבא יתרגש"
(צילום: אלעד גרשגורן)

"שוחחתי עם אבא שלה, הוא כואב ושבור, מאחר ואיבד את הפרח שלו. אבל הכאב גדול יותר כי בסוף החודש היא הייתה אמורה לציין את יום הולדתה. שאלתי אותו בכאב מה אני איש קטן יכול לעשות לטובת איש כל כך חזק והוא השיב: 'היה לה חלום, אם היא הייתה עכשיו בחיים מה שהיה עושה לה טוב זה הכלבים, היא היה מחייכת חיוך גדול בזכותם'. הוא חייך חיוך קטן ואני ניגבתי דמעה והבנתי שאת האבא הזה אנחנו חייבים לחזק. לתת לו כוח להמשיך לחיות והלכתי בעקבות הבת שלו והחלום שלה".
עם התובנה הזו מנת פנה ליחידת 'עוקץ' ושאל מה חסר להם מבחינת ציוד לכלבים והבין כי ישמחו למתקן קוביות קרח בעבור הכלבים המיוחדים: "הבנתי שבסוף יום אימונים, הכלבים נהנים ללקק את קוביות הקרח וזה מצנן להם את הגוף. זה עושה להם טוב", הסביר. "יש לנו בקבוצת המתנדבים הנפלאה שלנו למעלה מ-1000 תושבים ויחד עם תושבי העיר ננציח את הבחורה הנפלאה הזו. זאת תהיה המתנה שלנו ליומולדת שלה, נגשים לה את החלום".

3 צפייה בגלריה
ליאור עטון ז"ל
ליאור עטון ז"ל
ליאור עטון ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)

הקשר בין האב לבין מתנדבי חדרה, התחיל עוד כשהייתה תקווה שליאור בין החיים: "קיבלתי טלפון מאחת המתנדבות המדהימות שלנו, שיש אב מחדרה שביתו נעדרת והוא מתעקש לצאת לאזור המסיבה ולחפש אותה. אחרי דיונים, התייעצות והתלבטויות אם זה נכון שיסע, בסוף הוכרע שייסע. מצאתי שני חבר'ה אלופים למשימה הקדושה שייסעו איתו לשם וכך קרה. זה היה יומיים שלושה אחרי הטבח ב-10 לחודש. הם הגיעו עד 800 מטר מהרכב שלה ושם כבר היו מחסומים. החבר'ה התייעצו איתי מה לעשות, יכולנו להתגבר על המחסומים אבל האב בשלב הזה כבר הבין מה קורה שם וביקש לשוב הביתה. ב-15 לחודש כבר הודיעו לו את הבשורה הקשה שהיא אותרה ללא רוח חיים".

קראו גם:

עוד סיפר מנת כי אחרי רכישת המכונה, בכוונת הארגון לקיים טקס עם היחידה וגם לחבר את האב עם יחידת עוקץ: "מטרת העל שלנו שהאבא טיפה יתרגש, טיפה יחייך. כשפנינו ליחידת עוקץ אמרו שיש להם הכול למעט מכונת הקרח שנהרסה וייקח זמן עד שהצבא יביא אחרת. הזהירו אותי שזה סיפור של 20 אלף שקלים אולם אנו נחושים להנציח את הבחורה המקסימה הזו והיעד שלנו הוא עד 30 באוקטובר יום הולדתה. המכונה תהיה עם תמונה שלה, אנחנו נעשה טקס אולי בבסיס אולי כאן בנוכחות האב והרצון הוא גם לחבר את האבא ליחידת העוקץ".
תושבים המעוניינים לסייע בהנצחת בת העיר ליאור עטון ז"ל יכולים לפנות 24/7 לוואטסאפ של מרכז הסיוע 077-5540140 או דרך הקישור הזה
פורסם לראשונה: 10:31, 24.10.23