יום ההתנגדות לרפורמה במערכת המשפט מצוין היום ברחבי הארץ. וגם באזור חדרה והסביבה היו שלל מחאות.
2 צפייה בגלריה
מחאה בצומת כרכור, הבוקר
מחאה בצומת כרכור, הבוקר
מחאה בצומת כרכור, הבוקר
(צילום: מירב גרני)

בצומת ברניצקי אור עקיבא ובבנימינה החלו ההפגנות בשעה 7:30. בגשר בית ינאי התכנסו המוחים בשעה 8:00, בחדרה עמדו המוחים בצומת המשטרה, נקודת המחאה הקבועה של מתנגדי הרפורמה בעיר, החל מהשעה 10:00.
עשרות מוחים מפגינים בשעה זו בצומת המשטרה, עם שלטים בנוסח "דמוקרטיה" ובתוכם נשים בחולצות אדומות עם הכיתוב "מאבק הנשים".

2 צפייה בגלריה
צומת כרכור חסום
צומת כרכור חסום
צומת כרכור חסום
(צילום: מירב גרני)

"אנשים ממשיכים להגיע כל הזמן ואנחנו מקבלים הרבה צפירות הזדהות", סיפרה אחת המפגינות.
צומת כרכור הוא אחד ממוקדי המחאה הבולטים נגד הרפורמה. גם היום התקיימו במקום הפגנות וחסימות, אך ללא אירועים מיוחדים. למעט, תלונות של נהגי משאיות שצפרו, כאות הזדהות ולטענתם, שוטר במקום, טען שישלח אליהם דו"ח לאחר שלקח את מספר תעודת הזהות שלהם. בשעה האחרונה שוב חסמו מפגינים את הצומת והמחאות יימשכו במקום לאורך כל היום.
"עמדנו בצומת בשעה 9:40 עם המשאית וצפרנו כאות הזדהות", מספר אחד הנהגים. "שוטר ופקח ניגשו וביקשו שנפסיק, והפסקנו לבקשתם. ואז הרמזור התחלף לירוק, והרכב שלפנינו לא נסע אז צפרתי לו והשוטר לקח את מספר תעודת הזהות שלנו ואמר שיגיעו לנו בדואר שני דוחות. אני לא מבין את זה. לא הייתה שום הפרעה לסדר הציבורי וזה לא מקובל עלי, גם לא ניתן לי שום דוח ידנית".
בצומת העוגן בכביש 4 עצרה המשטרה שלושה חשודים בהפרת הסדר הציבורי, לאחר שחסמו את הצומת. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת סדר ציבורי, שיבוש הסדרי התנועה וסיכון כלל משתמשי הדרך", נמסר מהמשטרה.
קראו גם:
במד"א פונים לציבור המוחים בבקשה לאפשר ככל הניתן תנועה חופשית לאמבולנסים. "החל מהשעות המוקדמות פועלים במגן דוד אדום בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי ורכבי חירום של מד"א", נמסר ממד"א. "על אף זאת נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חירום ובצירים המובילים לבתי החולים".
פורסם לראשונה: 11:55, 11.07.23