"אם היה מדובר במקרה הפוך ואני הייתי נחשד בתקיפת יהודי בחוף אולגה, המשטרה הייתה מקימה מחסומים לאורך כל הדרך והייתה תופסת אותי עוד לפני שהייתי מגיע הביתה לג'לג'וליה. אבל מאחר ומדובר במתלונן ערבי נגד יהודים אז נראה לי שבסוף אקבל הודעה מהמשטרה על סגירת התיק. הותקפתי אך ורק בגלל היותי ערבי. כמעט ועשו בי לינץ'. אני דורש שהמשטרה תיקח את התלונה שלי ברצינות ותעמיד את התוקפים לדין. היום אני מפחד ולא יודע איך אחזור לעבודה שלי".
כך אומר השבוע נדים שתיווי, בן 33, תושב ג'לג'וליה שבשרון, שלטענתו הותקף קשות בסוף השבוע שעבר על ידי צעירים יהודים בחוף אולגה בחדרה ללא כל סיבה. "מעולם לא חשבתי שאמצא את עצמי מותקף באכזריות על ידי יהודים", הוא אומר.
1 צפייה בגלריה
נדים שתיווי
נדים שתיווי
נדים שתיווי
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
שתיווי עובד כשליח בחברה לחלוקת ירקות עד הבתים. לדבריו, הוא מגיע כמעט לכל רחבי הארץ ובין היתר לחדרה והיישובים הסמוכים. "הלקוחות מכירים אותי ומכבדים אותי.. מעולם לא הייתה לי בעיה עם מישהו".
סמוך לעשר בלילה ביום חמישי סיים שתיווי את העבודה, כאשר המשלוחים האחרונים היו בשכונת גבעת אולגה. "ביום הזה היו לי כ- 60 משלוחים. היה יום מאוד קשה. הייתי מאוד רעב ועייף. ניגשתי לדוכן שווארמה לא רחוק מחוף הים וקניתי מנה עם שתייה. הלכתי לחוף לאכול את המנה ולנשום קצת אוויר", סיפר. "בחוף היו משפחות יהודיות וערביות והאווירה הייתה שקטה ונעימה".
בשלב מסוים, לדבריו, הוא ניגש לרכב כדילהביא סיגריות כאשר באותו זמן שוחח עם אמו שהתקשרה אליו. "היא שאלה אותי אם אני מעוניין שתכין לי אוכל. אמרתי לה שכבר אכלתי ואני עומד לחזור הביתה. פתאום הגיחו לעברי 15 צעירים יהודים ששמעו אותי מדבר בערבית ושאלו אותי 'מה אתה עושה כאן?' עניתי שבאתי לנוח".
לדבריו, עוד לפני שהשלים את התשובה הצעירים התנפלו עליו כאשר אחד מהם ריסס אותו בגז מדמיע, אחר היכה אותו וחבט בו באמצעות אלת בייסבול וצעיר נוסף דקר אותו עם מברג שלוש פעמים בגבו וברגלו. "נפלתי והם המשיכו לתקוף אותי. ראיתי את המוות בעיניים. חשבתי שזה הסוף שלי. כל הזמן קיללו אותי בביטויי שנאה גזעניים אך ורק בגלל הלאום שלי. אחד מהם אמר 'זה ערבי, תרביצו לו' וקרא לי טרוריסט".
שתיווי, שהיה שרוע על הרצפה כשהוא שותת דם התחיל לצעוק ולקרוא לעזרה עד שהגיע אדם יהודי ושניים מג'סר א-זרקא שהרחיקו את התוקפים. "הם גם גנבו לי את הטלפון ואת מפתחות הרכב ואלף שקלים. בהתערבות הבחור היהודי החזירו את הטלפון והמפתחות. נהגתי כשאני שותת דם עד תחנת חדרה, שם לא יכולתי לרדת מהרכב. השוטרים רצו להזמין אמבולנס וסירבתי מתוך חשש. ביקשתי מאחד השוטרים שייקח אותי למקום האירוע כי אני יכול לזהות את התוקפים והוא סירב. אחרי שמסרתי עדות ביקשתי ליווי וניידת ליוותה אותי עד כפר סבא".
שתיווי ממשיך לקבל טיפולים רפואיים אומר כי הוא חש פחד ואינו מצליח להירדם בלילה. "אם הבחור היהודי לא היה מתערב היו גומרים אותי. מעולם לא חששתי להסתובב ביישובים יהודים ותמיד הרגשתי בטוח. אפילו בשביתת המחאה של המגזר הערבי במבצע 'שומר החומות' המשכתי לעבוד".
שתיווי אומר כי הוא ימשיך לדרוש מהמשטרה לעשות הכול על מנת לתפוס את התוקפים ולהעמיד אותם לדין. "בשטח היו מצלמות אבטחה. אני יכול לזהות את רוב התוקפים".
מהמשטרה נמסר: "מיד עם קבלת התלונה אודות האירוע בוצעו ומבוצעות פעולות חקירה שונות במטרה להגיע לחקר האמת. מטבע הדברים לא נוכל לפרט מעבר לאמור באשר לחקירה מתנהלת.
"נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להביא את החשודים לדין".
לעדכונים: חדשות חדרה