שגב שמש (12) מקיבוץ אלונים מצא ביום שישי האחרון רימון יד חי מתקופת המנדט הבריטי וייתכן שמנע אסון שעלול היה לקרות לו מישהו היה דורך עליו או מרים אותו.
4 צפייה בגלריה
שגב שמש
שגב שמש
שגב שמש
(צילום: באדיבות המשפחה)

שגב הוא חובב היסטוריה וארכיאולוגיה. ביום שישי הגיע עם אביו לאזור הסמוך לתחנת רכבת מערב וכביש 2 לטיול בשטח. מאחר שהוא מטייל מנוסה וחובב ארכיאולוגיה והיסטוריה, הוא נזהר שלא לגעת ברימון, דיווח לאביו וזה הזעיק את המשטרה.
"טיילנו באזור שבין החולות לכביש 2 סמוך למסילת הרכבת ושגב מצא את הרימון. הוא דיווח לי, התקשרנו למוקד 100 וענו לנו מתחנת חדרה", סיפר שי, אביו של שגב.

4 צפייה בגלריה
הרימון שאותר
הרימון שאותר
הרימון שאותר
(צילום: באדיבות המשפחה)

"שלחו כוח סיור ממשטרת חדרה שהגיע למקום, אחר כך שוחח איתנו חבלן שהגיע לנקודה וביקשו מאיתנו לסייע להם בלהרחיק אנשים מהסביבה ומהמרחב. הייתה באזור קבוצה שהגיעה לטייל, אז היו לא מעט אנשים באזור. בודדנו את המרחב והחבלן איבחן שמדובר ברימון יד בריטי חי מסוג 'מילס' שהיה בשימוש במלחמות העולם הראשונה והשנייה ושימש בארץ בתקופת המנדט הבריטי".
עוד סיפר: "החבלן החליט לפוצץ אותו בשטח. מדובר ברימון יד ממש ישן, בן כתשעים עד מאה שנה, שהיה ללא נצרה וללא מנוף והיה במצב חלוד. למעשה אם מישהו היה דורך עליו או מרים אותו הוא יכול היה להתפוצץ, לכן גם חבלן החליט שהוא לא מתעסק איתו ומשמיד אותו בשטח".

4 צפייה בגלריה
השטח בו איתרו את הרימון
השטח בו איתרו את הרימון
השטח בו איתרו את הרימון
(צילום: באדיבות המשפחה)

למשפחת שגב, שמטיילת רבות ברחבי הארץ בעקבות התחביב של שגב, חשוב להזהיר את ציבור המטיילים מפני פריטי תחמושת: "בשטח הזה שהרימון נמצא כבר נמצאו פריטי תחמושת בעבר לכן ההערכה היא שהוא שימש לאימונים בתקופת המנדט או בשנים הראשונות של צה"ל", הסביר שי. "יש הרבה אזורים ברחבי הארץ שאנשים מטיילים שם או גרים שם או שהם כיום שמורות טבע שפעם היו בהם קרבות או שטחי אימונים ולכן אם מוצאים פריט תחמושת או נפל צריך מייד לדווח למשטרה ואסור להרים פצצות ותחמושת".
הרימון המנדטורי ששגב מצא בחדרה בשבוע שעבר, אינו הפריט ההסטורי הראשון שחובב הארכיאולוגיה וההיסטוריה הזה כבר איתר. רימון ה"מילס" מצטרף למטבע מהתקופה הרומית ואוסף מתקופת המנדט ששגב גילה במסעותיו.

4 צפייה בגלריה
שגב שמש
שגב שמש
שגב שמש
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

"שגב הוא הסיבה שאנו מטיילים כל כך הרבה בארץ, התחביב שלו הוא גם למצוא דברים ויש לו עיני נץ . הוא כבר מצא מטבע עתיק מהתקופה הרומית וקיבל תעודות הוקרה מרשות העתיקות בגינו", סיפר שי אביו.
"בשדות של עמק יזרעאל שם אנו מתגוררים הוא מצא מצבור פסולת ישן מתקופת המנדט עם פריטי זכוכית ונחושת ותרם אותם למוזיאון בעמק יזרעאל. הוא גם פעיל בחוג שנקרא 'שומרי הגן' והוא מתעסק בשמירת טבע , לכן כשהוא זיהה את הרימון הוא ידע להיזהר והיה לו מאוד ברור שלא מרימים אותו".