מאות אנשים ליוו אתמול (ראשון) את רס"ר ליאור ארזי (25), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה ביום חמישי, בדרכו האחרונה. ליאור, שגדל והתגורר בקיבוץ גבעת חיים איחוד במועצה האזורית עמק חפר, היה לוחם ופראמדיק ביחידת שלדג והתנדב כפראמדיק במד"א. הוא היה אמור לצאת ללימודי רפואה במרץ הקרוב ולאחרונה אף עבר עם חברתו מאיה לגור בירושלים.
2 צפייה בגלריה
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
(צילום: באדיבות המועצה האזורית עמק חפר)
"לא חשבתי שזה יגיע למשפחה שלנו, ואוי כמה שכל הקלישאות נכונות, אלוהים באמת לוקח את הטובים ביותר'', כך ספד לו בן דודו יובל אשכנזי. הוא מספר כי ליאור למד בבית הספר מעין שחר בעין חורש, והוא היה בן דוד שהוא העריך ואהב מאוד. בפוסט שהוא פרסם עם היוודע דבר מותו, הוא כתב: "ליאור, בן דוד שלי שהערכתי ואהבתי כל כך. הבן של ניר ואורית ארזי, אח של מורן וסיון ונטע, ובן זוגה של מאיה נהרג בקרב בעזה. גבוה וחזק וחתיך ויפה הבן אדם עם הלב הכי נקי שהכרתי. לא היה בו גרם של רוע ולא שמץ של ציניות. היה לו לב כל כך טוב".
יובל מספר כי משפחתו של ליאור לא רוצה חשיפה תקשורתית אבל בעיניו הפוסט שפרסם בפייסבוק משקף את מה שרבים הרגישו כלפי ליאור, דמות בולטת בקיבוץ בו התגורר וגדל. "היתה לו יכולת נדירה להיות מחובר ונאמן לעצמו. הוא ידע מי הוא, ומה מצפן הערכים שמוביל אותו, ושום דבר לא יכל להזיז אותו מזה. שילוב נדיר של שקט פנימי, עדינות ועוצמה, שהרשים אותי כל כך. גבר שבגברים, חזק כל כך, נחוש, אמיץ שרץ קדימה, ובו זמנית עם לב רך ועיניים טובות, שמה שמוביל אותו זה אהבה".
עוד כתב יובל בפוסט: "אנחנו רק מתחילים לשמוע עכשיו איזה דוגמה ומופת הוא היה ביחידה, כמה מבצעים הוא השתתף בהם וכמה העריצו אותו. הלב שבור. גוש של עצב שתקוע בגרון ובלב ובבטן ולא הולך לשום מקום, כי אין לו לאן ללכת". הוא חתם את הפוסט במילים: "לא אמרתי לך אף פעם - תמיד חיפשתי אותך באירועים משפחתיים, קיוויתי שתגיע, אהבתי מאוד לדבר איתך. כל פעם שראיתי אותך הלב שלי התרחב. אני אתגעגע למפגשים האלה. תחסר לי ממש. איזו אבידה למשפחה. איזו אבידה לעולם".

2 צפייה בגלריה
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
רס"ר ליאור ארזי ז"ל
(צילום: פרטי)

"אני מכירה אותו הרבה שנים, אחותו סיון החברה הכי טובה שלי, והיתה השושבינה שלי. כולנו גדלנו ביחד בקיבוץ'', מספרת חברת משפחה אנה לייזרוביץ, שמכירה את ליאור מאז שהיה ילד.
איזה אדם הוא היה?
"הוא היה ילד מדהים, שקט, שלא דיבר הרבה אבל היה מאוד דומיננטי, מרשים, ומצחיק. בכל פעם שראיתי אותו הוא היה מחייך ומתעניין, בחור צנוע אבל כל כך בולט. מתברר עכשיו שהוא היה גם מאוד מוכשר, מעבר להיותו לוחם ופראמדיק, הוא היה מצטיין והשתתף בהרבה מבצעים והיה מתנדב ועוזר תמיד, פשוט לב גדול של קיבוצניק של פעם, אין אנשים כאלו היום. ההורים שלו מרוסקים. דיברתי עם סיון אתמול, הם כולם בשוק למרות שהם ידעו שהוא בחזית והוא בעזה אבל לא סיפר אף פעם יותר מדי. זה אף פעם לא משהו שאפשר להיות מוכן בשבילו".
אנה מספרת שהיא הצטרפה להלוויה בזום כי היא כרגע לא בארץ אבל משפחתה היתה שם בשביל לתת לליאור כבוד אחרון. "כואב לי שלא הייתי שם, אבל ראיתי את הכל דרך הזום. היו שם מאות אנשים שליוו את ליאור בדרכו האחרונה. חברים מהצבא, מהלימודים, ממד"א ומכל מעגלי החברים שלו וגם מכל הארץ, כולם הגיעו לנחם את המשפחה, היה מאוד מכובד.
בפוסט מרגש שאנה פרסמה היא כתבה: "בחיי שאי אפשר לתאר את גודל האבידה. הלב שבור. אני מכירה את ליאור ז"ל מאז שהיה ילד... סיון אחותו היא כמו אחותי, איזה ילד מדהים, חכם, יפה, רק בן 25. לבי יוצא אל אורית, ניר, מורן, סיון ונטע על האבידה הקשה מנשוא ולבי יוצא גם אל האנושות כולה בזעקה: איזה בנאדם מדהים הפסדנו בקרב! רצה ללמוד רפואה, היה פראמדיק ביחידה האיכותית שלדג והיו לו כל כך הרבה חלומות להפוך את העולם הזה לטוב יותר. איזה נשמה טהורה. כמה חבל לנו, לכולנו. נוח על משכבך בשלום, תודה שהגנת עלינו ולחמת עבור המדינה שלנו. אתה גיבור עם ישראל".
גם בקבוצת הפייסבוק "קפ"צניקים מצייצים" הביעו חבריו הלם וכאב נוכח הבשורה הקשה. בפוסט שפורסם עם היוודע דבר מותו של ליאור נכתב: "בצער עמוק וביגון קודר אנו מודיעים על נפילתו של רס״ר ליאור ארזי, אחד מאחינו בקפצ 37, בקרב בעזה. ליאור היה לוחם בכל רמ״ח איבריו ועם זאת נפש יפה ועדינה. ליאור היה הפראמדיק הכי מקצועי ושאף למצוינות בכל דבר שעשה מהרגע שקם בבוקר ועד שהלך לישון. תמיד היה האדם הכי מצחיק בחדר, שיודע להרים את המורל של כולנו בכמה מילים או בסיפור קצר. זאת תוך כדי העצות והטיפים הקטנים והמדויקים שידעת לתת לכל אחד. ארזי, אנחנו כבר מתגעגעים אליך. תמיד נזכור אותך כגיבור על - חזק, חכם, גדול, מקצועי, מנהיג מלידה, מצחיק ושנון. כשחושבים עליך, אתה תמיד מופיע עם החיוך הענק שלך וציטוט שאמרת לנו שיעלה על כל אחד מאיתנו חיוך כשנשמע אותו - 'רק לעלות זה מה שנותר, לא הצלחת תנסה מחר'. פשוט נשרף הלב. לא מצליחים להבין איך אדם כל כך חי כבר לא איתנו. פשוט לא נתפס''.

קראו גם:

גם במד"א כאבו את מותו של ליאור ז"ל. "לוחם, פראמדיק מד"א, כולנו מצדיעים לך'', כך ספדו לו חבריו למד"א שכתבו בעקבות מותו כי "הלב נשבר. פעל במרחב שרון, והציל חיים רבים, בחייו ובמותו. כולנו בידידי מד"א משתתפים בצער משפחתו וחבריו ונפעל להנצחת שמו''.
ליאור החל בשנת 2019 את הכשרתו כפארמדיק צבאי וכחלק מלימודו השתלם בניידות טיפול נמרץ של מד"א. בשנת 2020, לאחר שסיים את הכשרתו והוסמך כפראמדיק, המשיך להתנדב במד"א ובימים אלו ובמקביל לשירותו הצבאי היה בעיצומה של הכשרה לראש צוות במד"א על מנת להוביל צוות ניידת טיפול נמרץ באופן עצמאי. חבריו במגן דוד אדום סיפרו עליו כי החיוך שלו היה סימן ההיכר שלו והוא בלט במקצועיות, ברצינות וברצון ללמוד ולהשתפר ללא הפסקה על מנת להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, במהלך שירותו הצבאי ובמד"א.
תמרה יודלביץ-שליט, פראמדיקית מד"א ששירתה עם ליאור ארזי ז"ל בצה"ל ופעלו יחד בתחנת מד"א בנתניה, ספדה לו: "ליאור ז"ל תמיד היה חייכן, טוב לב ואהוב מאוד. הוא היה הראשון להתנדב ולעזור בכל הזדמנות וכל הצוותים ביחידה בה שירת רצו שהוא יגיע אליהם. בקורס הפראמדיקים הצבאי, אליו יצא כלוחם הוא ליכד וחיבר את כולם, תמיד עזר ותמיד עודד. הוא היה לוחם מובחר ופרמדיק מוכשר מאוד, שאהב מאוד את המשמרות במד"א וחיפש בכל עת לעזור ולהציל חיים. יהי זכרו ברוך".
מנכ"ל מד"א אלי בין ספד לליאור ארזי ז"ל: "מדינת ישראל איבדה לוחם ופראמדיק מהמעלה הראשונה ומשפחת מגן דוד אדום איבדה פראמדיק מוכשר ואיכותי. אנו כואבים את לכתו ושולחים למשפחתו ויקיריו תנחומים בשעה קשה זו. הוא יחסר לכולנו. יהי זכרו ברוך".
ליאור הותיר אחריו הורים אורית וניר, שלוש אחיות: מורן, סיון ונטע, וחברים בקיבוץ שהמומים נוכח הידיעה על מותו.
יהי זכרו ברוך.