בשורות טובות לתושבי חדרה ובעיקר לתושבי גבעת אולגה ועין הים. שיפור דרמטי במצב הפסולת במטמנת אביבית, בעקבות צו שהוציאה העירייה להפסקת קליטת פסולת חדשה עד לתיקון הליקויים שאותרו במקום, מהלך שהביא להפסקת הבעירה הפנימית המזהמת.
1 צפייה בגלריה
מטמנת אביבית
מטמנת אביבית
מטמנת אביבית
(צילום: דוברות עיריית חדרה)
קראו עוד:
הניצחון הגיע בעקבות דו"ח של הצוות המקצועי של איגוד ערים לסביבה שרון כרמל, שבעקבותיו הודיעה עיריית חדרה לאתר ההטמנה "אביבית" הסמוך לשכונת עין הים כי תופסק קליטת פסולת חדשה עד לתיקון שורת הליקויים שהתגלו בביקורת שנערכה במקום. יש לציין כי תושבי עין הים, סייעו במאבק במפגעי המטמנה, בפניות חוזרות ונשנות למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולארגוני הסביבה.
אנשי המקצוע של האיגוד ציינו כי האתר, כפי שפעל, עלול היה להמשיך ולגרום למפגע סביבתי. בשטח נמצאו ערימות פסולת שנותרו לאחר ביצוע שלב הגריסה והניפוי, ללא ביצוע הטמנה, הידוק וכיסוי יומי כנדרש, וכן פסולת שנקלטה באתר מבלי שעברה הליך של מחזור, באופן שעלול ליצור מפגעי איכות אוויר וריח קשים לתושבי הסביבה.
בעקבות הביקורת, אתר "אביבית" הונחה להפסקת קליטת פסולת חדשה עד להסדרת המפגעים, על פי התנאים שהוגדרו על ידי איגוד ערים לאיכות סביבה שרון-כרמל והמשרד להגנת הסביבה.
הגישה המחמירה של עיריית חדרה שקיבלה את המלצות אנשי המקצוע הביאה לפינוי הר הפסולת ולכיבוי אינטנסיבי של הבעירה הפנימית, תהליך שהסתיים לפני שבועיים והפך את המקום לאתר מיחזור והטמנה של כרייה מדורגת, מבוקרת ומפוקחת.
מעיריית חדרה נמסר: "אנו פועלים להבטיח את איכות החיים ובריאותם של תושבי העיר חדרה, ובפרט של תושבי שכונת עין הים. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון-כרמל על מנת למנוע מפגעים סביבתיים".
מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה ניר סהר: "אנשי המקצוע של האיגוד ימשיכו לבצע סיורים וביקורות, לנטר ולפעול בשיתוף פעולה עם עיריית חדרה על מנת לצמצם ואף למנוע מפגעים סביבתיים באתר אביבית ובמרחב כולו".
לעדכונים: חדשות חדרה