דרמה במשפטו של ראש עיריית חדרה לשעבר, צביקה גנדלמן. בית משפט השלום בחיפה הורה על ביטול כתב האישום שהוגש נגד בבר אפללו, ששימש כנהגו של גנדלמן והואשם בפרשת השחיתות בעירייה.
2 צפייה בגלריה
(גנדלמן ובבר אפללו (צילום: ידיעות חדרה))
ההחלטה על ביטול כתב האישום התקבלה בעקבות בקשה מוסכמת שהוגשה לבית המשפט על ידי נציגת הפרקליטות, ד"ר נגה בליקשטיין שחורי, סגנית בכירה א' בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ועורכת דינו של אפללו, עו"ד יפעת כהן. בבקשה הצהירו שני הצדדים בפני בית המשפט כי בהתאם להסכמות שאליהן הגיעו, יש לבטל את האישום שהוגש בעניינו של אפללו.
בדיון שהתקיים בפני בית המשפט בתאריך 19 ביוני 2022, הצהירו הצדדים כי ישנו מתווה אפשרי לסיומו של התיק והודיעו כי יבחנו את המתווה ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט.
הצדדים דנו בדברים והתברר כי המתווה שהוסכם ביניהם מתייחס לחוב של אפללו במס הכנסה שדרש הסדרת עניינו. לאחר שהדברים קודמו והחסמים הוסרו החליט שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו על ביטול כתב האישום ומתן תוקף של פסק דין להסכמה.

2 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. שלב ההוכחות יתחיל בקרוב
צביקה גנדלמן. אפללו נחשב לאיש סודו
(צילום: אלעד גרשגורן)

אפללו, 60, תושב חדרה, שימש מתחילת חודש ינואר 2017 ועד חשיפת הפרשה בשנת 2018 כנהגו של ראש עיריית חדרה לשעבר צביקה גנדלמן. אפללו נחשב לאיש סודו וליד ימינו של גנדלמן. הוא נעצר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בעיריית חדרה והוגש נגדו כתב אישום בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, אפללו התבקש על ידי גנדלמן להעביר מידע הקשור לפרשה לקבלן סמי לוי. בכתב האישום נטען כי לאחר שנודע לגנדלמן כי חבר מועצת העיר דאז, אוהד מרחב, מסר הודעה למשטרה שעסקה בין היתר ביחסיו של גנדלמן עם לוי, ראש העירייה לשעבר עדכן באמצעות אפללו את לוי בדבר מסירת ההודעה, והעביר לו מסר להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה, בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית.

קראו גם:

בבר אפללו מסר השבוע כי מלכתחילה הסביר כי לא הבין מה רוצים ממנו, "לא עשיתי כלום. עברתי תקופה קשה מאוד ואני שמח שהיא הגיעה לסיומה במחיקת כתב האישום".
עורכת דינו של אפללו, יפעת כהן מסרה: "ההחלטה התקבלה בעקבות משא ומתן ממושך עם הפרקליטות לאורך ניהול התיק ובסיוע של בית המשפט אין לי אלא להודות על שיתוף הפעולה הפורה מול הפרקליטות עד לקבלת ההחלטה כאמור".