בזמן שבמשפחת טוויל מגבעת אולגה מציינים שנה לטרגדיה שבה נדרסה למוות האם רחל ז"ל, עומד בפני האחים אשר ויוסי טוויל צו פינוי מהבית, בו התגוררו עם אימם ובו הם גרים גם כיום.
2 צפייה בגלריה
רחל טוויל ז"ל. הייתה דמות אהובה בשכונה
רחל טוויל ז"ל. הייתה דמות אהובה בשכונה
רחל טוויל ז"ל. הייתה דמות אהובה בשכונה
(צילום: אלבום פרטי)
רחל טוויל נדרסה אשתקד בגבעת אולגה על ידי רכב שהיה בשירות העירייה, כאשר ביקשה למנוע גרירת רכב של אחד מבניה. בנה, אשר טוויל, שהיה עימה בשיחת טלפון בעת הטרגדיה, שמע את הזוועה בשידור חי.
מאז נפטרה רחל, שהייתה דמות אהובה בשכונת גבעת אולגה, מלווה הטראומה את בני משפחתה. כעת, נדרשים אשר ויוסי ילדיה שהתגוררו עימה, לפנות את ביתם. השניים במצב סוציו אקונומי קשה, ובעברם שהו בבתי סוהר. אשר, התומך באחיו יוסי, מספר שמצבו הבריאותי קשה, כי הוא מצוי בחרדות באשר לגורלם.

2 צפייה בגלריה
רחל טוויל ובעלה
רחל טוויל ובעלה
רחל טוויל ובעלה
(צילום: אלבום פרטי)

לדברי אשר, מאז הגיעה המשפחה להתגורר בבית בשנות ה-50 איחדו בעמידר שתי דירות לאחת מאחר ומשפחת טוויל הייתה מרובת ילדים. כעת בעמידר דורשים לפרק את האיחוד ולהותיר את האחים ביחידה אחת מצומצמת.


בפנייה שנשלחה לאחים מעמידר סניף חדרה בחודש מרץ 2023 נכתב: "כידוע לכם הנכם מחזיקים בשתי דירות בכתובת הגליל 15. בתאריך 28/12/22 ועדה חטיבתית להקניית זכויות דנה בבקשתכם להמשיך ולהחזיק בשתי הדירות. לאחר בחינה של נתוניכם הכלכליים והאישיים, החליטה הוועדה לאשר לכם המשך מגורים וזאת בתנאי החזרת דירה אחת. משום כך עליכם לפנות דירה אחת מכל חפץ ואדם, לוותר על חזקה עליה, ולהחזירה במצב תקין בתוך 30 ימים וכן לשלם את כל חובותיכם לחברת עמידר. אם לא תפעלו כנדרש נאלץ להפעיל הליכים משפטיים כנגדכם לרבות מיצוי הליכי הוצאה לפועל לפינוי הדירה וגביית החוב ויהיה עליכם לשאת בכל ההוצאות הנלוות והמשפטיות הכרוכות בכך. לאור מצבכם, באפשרותכם לערער על ההחלטה בפני ועדה עליונה של משרד השיכון באמצעות הסניף".
קראו גם:
אשר טוויל, שמאז שנת 2017 מצוי בהליך שיקום בחייו האישיים, אומר: "מאז שנות החמישים שהגענו לגור כאן, עמידר איחדה שתי דירות קטנות לדירה אחת, כיוון שהיינו משפחה מרובת ילדים בת תשע נפשות. בדרך כבר נפטר לנו אח אחד מסמים ואמא נדרסה למוות לצערנו, במוות שקשה לתאר אותו בכלל. עכשיו, הם רוצים לקחת לנו גם את הכלום הזה שיש לנו. אני גרוש, יוסי אחי חולה ואני נלחם על החיים שלו. יש לו חובות ואני משלם לעמידר שכר דירה מקצבת נכות שלי, על סך 2,200 שקלים עלי ועליו וגם את הוצאות הבית. מה גם שאמא שלי דיירת של עמידר מגיל 14 ולאורך למעלה מ-60 שנה שילמה לעמידר ללא קץ, אנחנו מה-200 משפחות הראשונות בגבעת אולגה ועכשיו כאילו לא מספיק מה שעברנו, בעמידר מבקשים לחתוך את הבית וששנינו נגור במקום צר. כאילו גם החיים בצמצום ובדלות שאנו חיים זה יותר מידי. אני מבקש מעמידר לא להערים עלינו קשיים נוספים ולתת לנו חיים של תקווה".
טוויל מצויד גם במכתב מהמדור לטיפול בהתמכרויות - שיקום האסיר ודרי רחוב באגף לשירותים חברתיים בעיריית חדרה לפיו העדר בטחון בהיבט המגורים, יכול להעיב על ניסיונות השיקום שלו.
מעמידר נמסר: "מדובר במשפחה המחזיקה בשתי דירות שאוחדו לדירה אחת בת 6 חדרים. על פי נהלי משרד הבינוי והשיכון הם הינם זכאים להמשך מגורים 'כדיירים ממשיכים' באחת מהדירות וזאת בכפוף להשבת דירה אחת בהתאם לבחירתם. נציגי החברה הסבירו את הדברים למשפחה בפירוט רב וציינו גם את זכות המשפחה לערער על ההחלטה בצירוף מסמכים תומכים. בשלב זה אין תביעה לפינוי. יודגש כי ביישוב ישנן עשרות משפחות הממתינות לדיור ציבורי ולדירה השנייה ממתינה משפחה הזכאית לדירה וממתינה להיכנס אליה".
לעדכונים: חדשות חדרה