ועד ההורים בבית הספר חב"ד בנות "תפארת חיה" בחדרה, השבית בתחילת השבוע את הלימודים, בשל חשש מהתמוטטות מבנה בית הספר.
1 צפייה בגלריה
בית הספר "תפארת חיה" בחדרה
בית הספר "תפארת חיה" בחדרה
בית הספר "תפארת חיה" בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
החשש נובע מרעידות שחוו התלמידות והצוותים החינוכיים במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, כשהפעם האחרונה תועדה ביום חמישי שעבר. בוועד ההורים דורשים מהעירייה לבצע בדיקת העמסה למבנה, כדי לשלול את מסוכנותו ועל מנת שהתלמידות יוכלו לחזור לשגרה.
בהודעה שנשלחה להורים מטעם ועד ההורים הובהר כי עד לטיפול יסודי בנושא אין לשלוח את התלמידות לבית הספר.
בית הספר ממוקם ברחוב השלום 2, במבנה שמלכתחילה טען ועד ההורים כי אינו ראוי לשמש כמבנה בית הספר וסובל מליקויי בטיחות רבים. בסוף שנת הלימודים הקודמת החלו הנוכחים להרגיש רעידות של המבנה, השולחנות, והמדרגות." זה אמנם לא קורה כל יום, אבל לאור הבניין שקרס בחולון לאחרונה וזה שקרס במיאמי, אנחנו לא רוצים לקחת סיכון על בנותינו", אמר אחד ההורים. "פנינו לעירייה בשנה שעברה, הם הזמינו מהנדס מטעמם שקבע שאין סכנה למבנה. לא נחה דעתנו, והזמנו מומחה מטעמנו שבחן את התאמת המבנה לייעודו ואת בטיחות התקרות וקבע כי מדובר במבנה מסוכן, וכי נדרשת בדיקת העמסה. בעירייה לא ביצעו עד לרגע זה את בדיקת ההעמסה ואנחנו מבקשים שיעשו אותה לאלתר. לא אכפת לנו לממן אותה אפילו, אבל לא נוכל לשלוח את בנותינו בהעדרה".
חוות דעת המומחה שהזמינו, של מהנדס המבנים, ד"ר אברהם בן עזרא, ניתנה בסוף שנת הלימודים הקודמת בתאריך 30/6/21 והיא התקיימה לאור הרעידות המדווחות. בחוות דעתו התייחס ד"ר בן עזרא גם לאי התאמת המבנה לשמש כבית ספר וקבע בין היתר כי יש סכנות בטיחותיות בנושאים שונים כמו רוחב מדרגות אינו אחיד, כניסה אחת במקום שתיים למבנה כנדרש בחוזר מנכ"ל, היעדר נגישות, וקבע כי המבנה לא מתאים לייעודו בנושאים רבים ויסודיים של בטיחות.
בנושא יציבות התקרות שלל הד"ר את דוח מהנדס העירייה וקבע כי בטיחות המבנה מוטלת בספק. במסקנותיו קבע ד"ר בן עזרא כי מדובר במבנה מסוכן לשימוש.
"עימתנו את המומחה שלנו עם נתוני בודקי העירייה, והוא סבור שעד להגעת תוצאות בדיקת העמסה העומדות בתקן, הבניין הוא סכנה של ממש", אומר הורה לתלמידה בבית הספר. "חיי בנותינו לא הפקר ואנו דורשים מהעירייה לבצע את הבדיקה".
מהעירייה נמסר: "ביום חמישי בערב, התקבלה תלונה של הורים שהמבנה רעד במהלך יום הלימודים. כמו בשלוש הפעמים הקודמות שהתקבלה תלונה כזאת, אגף החינוך דיווח לממונה על בטיחות מוסדות חינוך ברשות. ביום שישי הממונה ביקר בבית הספר ולא מצא ממצאים או עדות לבעיה בבית הספר, למרות זאת נעשתה בדיקה של קונסטרוקטור בפעם הרביעית! וגם היום התקבלה חוות דעת מעודכנת שהבניין תקין. יודגש שבמהלך חופשת הקיץ נערכו בדיקות מקיפות כולל הצבת סנסורים בבניין וחוות הדעת של בודק חיצוני הייתה שאין סכנת בטיחות והבניין תקין לשימוש".
לעדכונים: חדשות חדרה