דיון דרמטי התקיים היום בוועדה לתשתיות לאומיות בירושלים, כשעל סדר היום הפקדת תוכנית "חלופת חדרה" להקמת שדה תעופה חליפי להרצליה, במזרח חדרה.
1 צפייה בגלריה
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה. בקרוב בחדרה?
מטוס ממריא בשדה התעופה בהרצליה
(צילום: קובי וולף)
קראו עוד:
בתום הדיון החליטה הוועדה לקיים דיון פנימי נוסף בנושא במועד אחר. משמעות הדבר: תוכנית חלופת חדרה לא הופקדה. במטה המאבק, נרשמה אנחת רווחה, זמנית.
התוכנית של מנהל התכנון (תת"ל 74) נועדה לאפשר הקמת שדה תעופה באתר "חדרה מזרח" כחלופה לשדה בהרצליה. הכוונה להקים את השדה בחדרה גררה התנגדת חריפה מצד העירייה ותושבי חדרה.
מאז נודע לפני ארבע שנים כי חלופת חדרה על הפרק, החל לפעול בעיר ובאזור מטה מאבק כנגד הקמתו. ההתנגדות הגורפת כללה ראשי רשויות, תושבים ופעילי סביבה. המתנגדים טענו להיעדר היתכנות ביטחונית, כלכלית, הזהירו מפני מפגעי זיהום אוויר, בעיית עתודות קרקע, הרס החקלאות ועוד.
כל שנות המאבק התנקזו השבוע לדיון בהפקדת התוכנית, אותו ניסו במטה לבטל או לחילופין לדחות בשנה, ללא הצלחה. שורה ארוכה של נואמים, שטחו את עמדותיהם ובתוכם נציגי רשות התעופה שהבהירו כי חלופת חדרה היא המיטבית, נציגי מטה המאבק ובכללם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה, חבר מועצת העיר חדרה רון שגן ממובילי המחאה, ומומחים מתחומי הכלכלה, הצפרות והתעופה.
"אתם מעוניינים להעביר לאזור שלנו רעשים, ומפגעים מהרצליה. בהרצליה ורעננה לא ישנים בגלל השדה. הצגתי לכם את המכתבים שלהם, אז אתם רוצים להעביר את המפגע אלינו? את הרעש? ולהרוס את השטחים הירוקים והחקלאות, ולפגוע בחיים של 250,000 איש?", הטיח אילן שדה באנשי מנהל התכנון. "אתם לא עומדים במה שהתחייבתם לבג"ץ ולתושבים, ולא הגשתם מדידות רעש. השדה נועד למי שמבלים, שרוצים לטוס להנאה ולא ללימודים. זה לא יהיה אצלנו. לא יקום ולא יהיה על חשבון התושבים שלנו".
בתום הדיון ועם החלטת הוועדה לקיים דיון פנימי נוסף במועד אחר אמר שגן: "אנו שמחים על החלטת הוות"ל שלא להצביע על הפקדת התוכנית ולמעשה למנוע הפקדתה בעת הזו. הצגנו משך שלוש שעות את הפגיעה הקשה בעיר וסביבתה במגוון אספקטים. ההחלטה שהתקבלה משקפת לטעמי את העובדה שבקרב שרי הממשלה האמונים על התווית המדיניות התכנונית, קיים קונצנזוס כי אין להקים שדה בחדרה. איננו נחים על זרי הדפנה, האיום נבלם אך לא הוסר ונמשיך לפעול על מנת שהתוכנית לא תתקדם".
לעדכונים: חדשות חדרה