עץ דקל שצמח צמוד לגדר ביתו של יעקב שבתאי ברחוב השקמה בחדרה גרם נזק כבד לגדר ולגינה. לדבריו, אחרי פניות רבות, עיריית חדרה כרתה את העץ אולם היא התנערה מאחריותה לנזק. בעקבות זאת תבע שבתאי בשבוע שעבר את העירייה. "מצד אחד העירייה כרתה את העץ שצמח במרחב הציבורי ומצד שני היא מתנערת מהאחריות", הוא טוען.
3 צפייה בגלריה
עץ הדקל גרם את הנזק
עץ הדקל גרם את הנזק
עץ הדקל גרם את הנזק
(צילום: אלבום פרטי)
במשך תקופה צמח עץ דקל במרחב הציבורי צמוד לגדר ביתו של שבתאי. לאחר שהעץ החל לגרום נזק לגדר, פנה שבתאי בחודש ספטמבר 2022 למוקד עיריית חדרה בבקשה שיטפלו בעץ.

3 צפייה בגלריה
נזק שנגרם לחומת הבית
נזק שנגרם לחומת הבית
נזק שנגרם לחומת הבית
(צילום: אלבום פרטי)

"ביקשתי שיטפלו בכל דרך שימצאו לנכון. אפילו הצעתי להשאיר את העץ במקום מבלי שיגרום נזק", הוא אומר. "הפנו אותי למחלקת הביטוחים, שוחחתי איתם וביקשו לשלוח להם מייל מפורט. שלחתי מייל עם תמונות אשר מסבירות את המצב".
מאחר ולא התקבלה כל התייחסות מצד העירייה והעץ המשיך לגדול ולגרום לנזקים נוספים, שבתאי פנה שוב ושוב לעיריית חדרה. "למרות הפניות הרבות והדגשה כי הנזק מתגבר, לא התקבלה כל תגובה או התייחסות מצד העירייה", מספר שבתאי.

3 צפייה בגלריה
גם הגדר ניזוקה
גם הגדר ניזוקה
גם הגדר ניזוקה
(צילום: אלבום פרטי)

בחודש נובמבר 2022 שלח שבתאי מייל נוסף לעירייה בו ציין כי הנזק ממשיך, הפגיעה בגדר החמירה והנזק הגיע אף לשער הבית. "ציינתי כי במידה ולא תתקבל תגובה, אפנה לראש העירייה ואם זה לא יענה, אפנה לסעד משפטי", הוא אומר.
ב-22 בנובמבר 2022 התקבלה התשובה המיוחלת שבה נטען כי האחראית לא הייתה בעבודה וכעת היא תנסה לזרז את מחלקת הגינון. "לא נותרה לי ברירה אלא לפנות לכל הגורמים בעירייה וכך עשיתי", אומר שבאתי. "בעקבות כך נשלח גנן מטעם העירייה אשר צילם תמונות מחוץ לגינה והוחלט לעקור את העץ".
נציגי העירייה הגיעו למקום, חתכו את העץ והשאירו גדם בגובה של כ-80 ס"מ צמוד לגדר. במקביל התבקש שבתאי על ידי מחלקת הביטוחים לשלוח להם הצעת מחיר לתיקון הנזק שנגרם לו. שבתאי פנה למחלקת הביטוחים והסביר להם כי למרות שהעץ נחתך הבעיה לא נפתרה מאחר והגדם עדיין קיים. "לא רק זו, במהלך חיתוך העץ נציגי העירייה גרמו נזק נוסף לגדר", הוא טוען.
קראו גם:
שבתאי שלח הצעת מחיר לתיקון הנזקים והצעת מחיר לפתרון הבעיה. לדבריו, הופתע לקבל תשובה ממחלקת הביטוחים לפיה העירייה אינה מכירה באחריותה על הנזק. "איך יכול להיות שעץ גדל במרחב הציבורי שבתחום אחריות העירייה, היא כורתת אותו ואחרי זה מתנערת מהאחריות", אומר שבתאי שהגיש תביעה נגד העירייה עם דרישה לפיצוי בסך 17 אלף שקלים.
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה השבוע, העירייה תלמד אותה ותגיב כמקובל".