שופט בית משפט השלום בחדרה, אהוד קפלן, מתח ביקורת קשה על המשטרה בעקבות מעצרה אתמול של חגית בוקרא בעלת "הגן של חגית" ועובדת נוספת במקום במסגרת החשד לאלימות בגן. בית המשפט טען כי המעצר היה שלא לצורך.
3 צפייה בגלריה
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
הפגנה שהתקיימה השבוע מול "הגן של חגית"
(צילום: אלבום פרטי)
השופט קפלן אף כינה את התנהלות המשטרה בהחלטתו "שרירותית ומזלזלת" וכתב כי לא ראה סיבה להותירן אפילו במעצר בית. בנוסף הביע ביקורת על אופן ניהול התיק וטען כי המשטרה הדליפה סרטונים מהחקירה, טרם שהוטחו בחשודות.
בדיון שהתקיים הבוקר בבית משפט השלום בחדרה בנדון, הורה השופט על צו עיכוב ביצוע להחלטתו ל-48 שעות, כדי שהמשטרה תוכל להודיע אם בכוונתה לערער.

3 צפייה בגלריה
השופט אהוד קפלן. ביקורת נוקבת
השופט אהוד קפלן. ביקורת נוקבת
השופט אהוד קפלן. ביקורת נוקבת
(צילום: אתר הרשות השופטת)

במהלך הדיון אמר בא כוחה של בוקרא, עו"ד בועז קניג: "נוצר פה מצב לא שגרתי. המשטרה בתיק הזה מנסה להביא למצב בו ההחלטה של הקצין הממונה לעצור את החשודות היא למעשה ערר על כבודו. אין מחלוקת שהתשתית הראייתית שהונחה בפני המחוזי לא השתנתה".
בהחלטת השופט נכתב בין היתר: "השתיים נעצרו ב-12/7/23 בחשד להתעללות פיזית ונפשית בקטין ותקיפת סתם של קטין. מדובר בחקירה שהחלה לפני כחודש, במהלכה נחשפתי מספר פעמים לחומרי החקירה בתיק ולבקשת המשטרה להוציא צו מעצר נגד השתיים ונגד חשודה נוספת. בקשות אותן דחיתי משום שקבעתי שלא קיימת כיום עילת מעצר שתצדיק מעצר מאחורי סורג ובריח כי פעולות החקירה שבוצעו ממצות פחות או יותר את החקירה ולא נותרו פעולות בנות שיבוש".

3 צפייה בגלריה
עו"ד בועז קני. מייצג את בעלת הגן
עו"ד בועז קני. מייצג את בעלת הגן
עו"ד בועז קניג. מייצג את בעלת הגן
(צילום: אלבום פרטי)

השופט קפלן המשיך: "על ההחלטה הנ"ל הגישה המשטרה ערר לבית משפט המחוזי, שדחה את הערר כלומר אישר שאין עילת מעצר, אם כי הסייג הוא שהמשטרה תוכל לפי ההתפתחויות לבקש מעצר, אם תהיה הצדקה לכך והדברים ברורים גם ללא החלטה מפורשת של המחוזי. לאחר יומיים מהחלטת המחוזי נעצרו החשודות שוב, לטעמי בהחלטה שרירותית, לא מוצדקת, שכל כולה זלזול בהחלטת בית משפט".

קראו גם:
עוד הביע השופט ביקורת על אופן ניהול התיק וכתב: "אתמול הובאה אחת החשודות בפני השופט אלכס אחטר בדיון בערר על החלטת קצין והוא הורה על שחרורה למעצר בית תוך שהוא מותח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. מכיוון שתיק החקירה מוכר לי מכל כיוון אפשרי אומר שהמשטרה מלכתחילה לא פעלה נכון. במקום לפרוק את ה-DVR ולבוא עם ראיות לבית משפט היא עצרה את החשודה חגית כשלא היו בידיה ראיות. היא גם הפיצה סרטונים ברשת טרם שהוטחו בפני החשודות ואין ספק שהופצו על ידי המשטרה, כיוון שהיא היחידה שהחזיקה בהם. ואז באה המשטרה וטוענת לחשש לשיבוש, אותו חשש שלדעתי לא היה קיים בשום שלב".
לסיכום כתב השופט קפלן: "לא מצאתי הצדקה להושיב החשודות גם במעצר בית שלא יתרום מאומה לשום דבר".
כזכור, הגן נסגר ל-60 ימים בעקבות החשד לאלימות. השבוע הפגינו מול הגן הורים בעקבות החשדות.