כמו בשנים עברו, גם השנה נתקלים הורים לילדים מהחינוך המיוחד החרדי בעיר, בחוסר במענה חינוכי. כזכור, בשנה שעברה ילדים שהיו אמורים לעלות לכיתה א', מצאו עצמם ללא כיתה. ההורים הפגינו ומחו ובסופו של דבר ברגע האחרון נמצא פתרון וכיתה מיוחדת נפתחה עבורם בתוך תלמוד תורה בנים של חב"ד "בני מנחם".
2 צפייה בגלריה
הפגנת החינוך המיוחד החרדי בשנה שעברה
הפגנת החינוך המיוחד החרדי בשנה שעברה
הפגנת החינוך המיוחד החרדי בשנה שעברה
(צילום: אלבום פרטי)
מאחר והיה זה פתרון זמני, גם השנה עומדות משפחות חרדיות בפני אותה הבעיה, כשלשבעה ילדים אין כיתה א' ייעודית שתקלוט אותם. חלקם משובצים מחוץ לעיר, לאחרים יש שיבוץ בתוך מוסדות חינוך שאינם תואמים את השקפת עולמם ולאחרים כלל אין שיבוץ.
אב לילד העולה לכיתה א' וזקוק לכיתה קטנה בחינוך המיוחד החרדי סיפר: "הבן שלי מאובחן עם הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות והוא צריך מענה של כיתה קטנה חרדית. הבטיחו לנו שתיפתח כיתה בחב"ד בנים, אבל אין כל פתרון. אצלנו החרדים הלימודים מתחילים בא' באלול (השנה התאריך יצא ב-18 באוגוסט) כולם כבר לומדים וילדנו בבית. את הבן שלנו שיבצו בנתניה. יש משפחה שהילד שובץ בבית ספר חילוני. אני עובד בענף הזכוכית, אשתי עובדת ואין מי שיכול להסיע את הילד לנתניה. בהסעות לא נשלח אותו, כי גם בנסיעה עימנו ברכב הוא לא יושב. כיתה אחת חרדית לא מוכנים לפתוח? איך בעירייה מעזים לחסוך כסף על הנשמות הקטנות האלה? נלך עד הסוף עם העניין הזה ולא נוותר לעיריית חדרה. אם צריך נקים מאהל מחוץ לעירייה. הבן שלי לא יוכל ללמוד עם עוד 36 תלמידים, אם זה יהיה המסלול הוא בכיתה י' יעזוב את הלימודים".

2 צפייה בגלריה
הרב ישראל מאיר ביטון
הרב ישראל מאיר ביטון
הרב ישראל מאיר ביטון. "עוול הנעשה ככל הנראה בשוגג"
(צילום: יאיר שגיא)

הרב מאיר ישראל ביטון הרב הראשי לחדרה ומי שעומד בראש בית המדרש להוראה ודיינות 'אדרת אליהו', שלח לפני כחודש וחצי פנייה למשרד החינוך בנדון שכותרתו: "עוול הנעשה ככל נראה בשוגג לשמונה נפשות טהורות וצדיקות ומיוחדות".

קראו גם:

במכתבו תיאר הרב ביטון את מצוקת ההורים: "בתחילת שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה כיתה א' חינוך מיוחד בתלמוד תורה 'בני מנחם' חב"ד חדרה. זכינו להכנסת אורחים אצל הרב מנדי סטזגובסקי שמשקיע את כול כוחו למען חינוך ילדי ישראל. במהלך שנת הלימודים נעשתה עבודת חריש עמוקה ברשות המקומית בכלל ומערכת החינוך בפרט בכדי למפות את צרכי הציבור... דא עקא תלמידים והוריהם מגיעים למשרדי בוכים יום אחרי יום כשהפתרונות המוצעים להם אינם 'בר הכי' (לא ראויים בארמית) ולפי הנמסר לי הנושא תקוע בגין חוסר בתקן לכיתה. אבקש מעורבותכם הדחופה".
במשרד החינוך הפנו לעירייה.
מהעירייה לא נמסרה תגובה.