תושבים שביקרו בסוף השבוע באזור הצפוני של חוף הים בחדרה בסמוך לשפך נחל חדרה הבחינו במים בדגים מתים, בתוכם גם כאלו שנפלטו לחוף.


התושבים דיווחו על מפגעי ריח במקום. היו בתוכם מי שחששו שמדובר בזיהום: "הנכדות רצו לעשות הליכה על החוף והגענו עד לנחל שם ראינו דגים מתים, היה ריח לא נעים. זה אף פעם לא כיף לראות בעלי חיים מתים. הנכדות שלי שאלו אותי למה זה קרה ולא היה לי מושג".
רשות ניקוז ונחלים שרון הבהירה כי הנושא דווח לה ומבדיקה שערך פיקוח הנחלים של רשות הטבע והגנים עלה כי אין מדובר בזיהום, אלא בתופעה מוכרת של תמותה בגין טמפרטורת המים הגבוהה. טמפרטורה זו משפיעה יחד עם עוד תהליכים שמתרחשים בתוך המים, על מצבם של דגים רגישים.

1 צפייה בגלריה
דג מת ליד נחל חדרה
דג מת ליד נחל חדרה
דג מת ליד נחל חדרה
(צילום: רשות הניקוז והנחלים שרון)

ניסים אלמון העומד בראש רשות הניקוז והנחלים שרון הסביר: "הפיקוח של רשות הטבע והגנים בדק את הנושא והובהר כי אין מדובר בזיהום, אלא בטמפרטורות גבוהות של המים. יש גם מצב שנקרא 'היפוך שכבות' כיוון שבתוך השפך יש שכבת מים יותר מתוקה ויותר מלוחה, בין השכבות יש הפרשי טמפרטורה, ולפעמים יש היפוך שכבות. כלומר, יתכן, ששכבה מלמטה עולה למעלה והורגת את הדגים כי אין בה מספיק חמצן וזה קורה בעיקר כשהטמפרטורות גבוהות. התופעה מוכרת לנו ודווחה לנו. אין מדובר גם בכמות גדולה של דגים, אלא בסוג מסוים של דגים רגישים כדוגמת הבורי שזה פגע בהם".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "נעשתה פניה לרשות ניקוז שרון, הגורם המפקח. התופעה מוכרת ונוצרת בשל טמפרטורה גבוהה של המים בנחל שמגיעה בשיא הקיץ לכ-42 מעלות, ולא בשל זיהום".