חייה של אישה שסבלה מרעלת נדירה אחרי הריון, ניצלו בעקבות עירנות צוות מרפאת מאוחדת בחדרה.
2 צפייה בגלריה
מימין: לימור פז, אינה סבוטין ואינה גוטמן. "זה ממש נס"
מימין: לימור פז, אינה סבוטין ואינה גוטמן. "זה ממש נס"
מימין: לימור פז, אנה סבוטין ואינה גוטמן. "זה ממש נס"
(צילום: באדיבות קופת החולים מאוחדת)
אנה סבוטין, הגיעה עם בנה התינוק, מספר ימים לאחר הלידה, לבדיקת צהבת שגרתית במרפאת ויוה חדרה של קופת חולים מאוחדת. במהלך הבדיקה הבחינה האחות אינה גוטמן, כי סבוטין סובלת מבצקות קשות בפלג גופה התחתון. היא עדכנה את רופא המשפחה במצבה הרפואי ולאחר בדיקה הוא הפנה אותה לחדר המיון בבהילות.
משהבינה האחות גוטמן שהיולדת הטריה אינה מתכוונת לסור לבית החולים, נכנסה לפעולה: "ידעתי שאני חייבת לשמור עליה במעקב ולהיות בקשר. הייתה לי תחושה של אי שקט לגביה. המשכתי לדבר איתה ולנסות לשכנע בחשיבות הבדיקות ולהסביר לה את הסכנות שיכולות לצוץ אם פתאום יתגלו סיבוכים. אני והעובדת הסוציאלית במרפאה, לימור פז, לא הרפינו ממנה. בדיעבד זה הציל את חייה".

2 צפייה בגלריה
הלל יפה
הלל יפה
הלל יפה. הטיפול הציל חיים
(צילום: אלעד גרשגורן)

אחרי הפצרותיו של הצוות בקופה, אינה החליטה לפנות למיון, שם אושפזה וכבר באותו הלילה עברה התקפי פרכוס מסכני חיים, ונמצא שהיא סובלת מרעלת היריון מאוחרת חמורה.
בזכות העובדה שהגיעה למיון הלל יפה וזכתה לטיפול רפואי מהיר ומידי, חייה ניצלו: "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי עוברת את זה בבית, כשאני לבד עם חמישה ילדים קטנים, כולל תינוק שרק נולד", סיפרה סבוטין. "אני יודעת שאני חייבת את החיים שלי לאחות ולעובדת הסוציאלית שלא ויתרו עליי. כנראה שהן נשלחו כדי להציל אותי. זה ממש נס".

קראו גם:

המקרה החריג של רעלת הריון לאחר הלידה ממנו סבלה אינה, הוא תופעה שנשים רבות לא מכירות. "חשוב מאוד שנשים ידעו שזה עלול לקרות גם אחרי שההיריון הסתיים, בין יומיים עד שלושה אחרי הלידה עצמה, ובעיקר לזהות את התסמינים כדי לפנות למרפאה במידת הצורך", מסבירה גוטמן. "אחד הסימנים האפשריים הוא בצקות, אך זהו סימן בעייתי, משום שבכל הריון תקין ייתכנו בצקות. התסמין העיקרי הוא לחץ דם גבוה, אך גם חשוב לשים לב לכאבי ראש, כאבים בבטן העליונה, הקאות וקוצר נשימה. חשוב לדעת שאין דרך למנוע רעלת היריון מאוחרת, לכן חובה לשים לב לתסמינים הללו. הסיבוך העיקרי בסוג של רעלת היריון הוא הופעת פרכוסים, שעלולים להיות מסכני חיים, כמו במקרה של אינה".
שבוע אחרי שאושפזה ויצאה מכלל סכנה, הגיעה אינה למרפאת מאוחדת, בכדי להודות לנשים ששמרו עליה, ומנעו מקרה שיכול היה להסתיים אסון: "אין מילים כדי להודות לנשים המדהימות האלו, אני ממש מאושרת שהכל נגמר בצורה הטובה ביותר. חשוב לי לומר לכולן אל תבטלי את עצמך, גם אחרי לידה, תהיי קשובה לגופך. לא רק התינוק זקוק לטיפול, ולפעמים אנחנו נוטות לשכוח את זה ולחשוב שהכל יהיה בסדר. במקרה שלי, היו מלאכיות שנשלחו אליי על הדרך. אני מודה לכל הצוות על הטיפול המסור והאכפתי, לא אשכח זאת לעולם".