קוסטה קלרמן, 28, מציל בחוף אולגה בחמש השנים האחרונות, קטף בסוף השבוע האחרון את המקום הראשון באליפות ישראל בגלישת "לונג בורד" שקיים ארגון גולשי הגלים בישראל (Israeli surfing association) בחוף הרצליה.
(קוסטה קלרמן זוכה באליפות ישראל בגלישה)
קראו עוד:
קלרמן החל לגלוש בלונג בורד במקרה. "לפני חמש שנים בערך, בסמוך לתקופה שהתחלתי לעבוד כמציל בחוף אולגה, ראיתי מישהו גולש בלונג בורד שזה לא גלשן רגיל אלא מינימום גודל של 2.70 מטר", הוא מספר. "ניסיתי ונמשכתי לזה מאוד. רכשתי גלשן והתחלתי ללמד את עצמי, חיקיתי מה שאני רואה ולמדתי מסרטונים. לאט לאט אנשים התחילו להגיד לי שזה נראה טוב, שאני מביא לגלישה הזו סטייל אחר ושאני חייב להירשם לתחרות. הייתי קצת אדיש לרעיון כמה שנים, עד שלאחרונה מישהו מהארגון ניגש אליי בחוף אולגה, ואמר לי שזה נראה מעולה ושאני צריך להירשם לתחרות. לא חשבתי על זה עד אז, אבל החלטתי הפעם להשתתף".
על מה מסתכלים בתחרות כזו בשנה מגלישת גלים רגילה?
"בגלישה על לונג בורד זה יותר לזרום על הגל ופחות לקרוע אותו כמו בגלישה רגילה, יש הרבה עבודת רגליים, מסתובבים יותר, מחליפים רגליים. יש כל מיני החלפות וצעדי הצלבות כאלה והרבה עניין של סגנון אישי. בתחרות כזו, בשונה מגלישת גלים קלאסית, מחפשים יותר סטייל".
זכית במקום הראשון, מרגש?
"יש תחרויות בלונג בורד בארץ לדעתי מ-2017 ואני אף פעם לא חשבתי ללכת. גם בתחרות עצמה לקח זמן עד שבכלל קלטתי שזכיתי. מבחוץ, אנשים אמרו לי שזה נראה מטורף ושהמקצים שלי היו שונים מכל מה ששאר המתחרים עשו והגלישה נראית שונה. אמרו שהבאתי משהו חדש, אז כן זה נחמד, אני מבסוט".
לעדכונים: חדשות חדרה