השבוע אישר משרד התחבורה מהלך היסטורי במסגרתו תחובר העיר נתניה לקו המטרו באמצעות שני צירי רכבת קלה. אלא שיש עיר נוספת שתהנה מההחלטה, במידה והיא אכן תצא לפועל.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה. תגיע לחדרה?
הרכבת הקלה. תגיע לחדרה?
הרכבת הקלה. תגיע לחדרה?
(צילום: שאול גולן)
ל"מיינט חדרה" נודע כי אם התוכנית תצא לפועל מי שתחובר לרכבת הקלה היא גם חדרה.
התוכנית בהשקעה של כ-25 מיליארד שקל אושרה על ידי משרד התחבורה בתחילת השבוע ומקודמת בימים אלו על ידי הקבלן המבצע חברת נתיבי איילון, הנמצא בשלב של תכנון סטטוטורי מוקדם. בנוסף נבדק כל המרחב מנתניה ועד חדרה, בשביל לראות כיצד מכניסים לכל המרחב הזה תחבורה ציבורית אפקטיבית. כך עולה מפרסום ראשון של הפרטים.

3 צפייה בגלריה
רחוב הנשיא בחדרה. בשורה לעיר?
רחוב הנשיא בחדרה. בשורה לעיר?
רחוב הנשיא בחדרה. בשורה לעיר?
(צילום: אלעד גרשגורן)

גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי "יש היגיון בהקמה של רכבת קלה באזור נתניה ועוד קו של רכבת קלה לאזור חדרה, כדי לחבר את הערים האלו למרחב".

3 צפייה בגלריה
ארז טל
ארז טל
ארז טל. מהנדס העיר נתניה
(צילום: באדיבות עיריית נתניה)

התוכנית שתקודם תחבר לראשונה את נתניה בשני צירים של מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים לערים הרצליה וכפר סבא ולרשת המטרו המתוכננת. נתניה אמורה להתחבר גם לחדרה.
קראו גם:
ארז טל, מהנדס העיר נתניה, המעורה בפרטים אמר השבוע: "התחילו לבדוק את כל המרחב מנתניה עד חדרה, בשביל לראות איך מכניסים לכל המרחב הזה תחבורה ציבורית אפקטיבית. העבודה הזו נעשתה ברמה של מסמך מדיניות, נייר עמדה שנבחן בשנה שעברה. בהנחיית השרה הם נכנסו לתכנון מוקדם, השלב בו אנו נמצאים כעת, השלב התכנוני הוא קריטי, במסגרתו בונים את התוואי המדויק של הקווים, דבר שאמור לצאת לפועל באופן מיידי".
פורסם לראשונה: 07:54, 12.07.23