אתמול פרסמנו כי התוכנית להקמת שדה תעופה בחיפה הופקדה. ההחלטה גרמה לאופטימיות רבה בקרב ראשי המאבק נגד הקמת שדה התעופה בחדרה, שסברו כי ההחלטה מפחיתה משמעותית את הסיכוי להקמת שדה תעופה בעיר.
קראו עוד:
אלא שכעת מגיעה התייחסות של משרד התחבורה לסוגייה, שלפיה התוכנית להקמת שדה תעופה בחיפה זמנית בלבד, והתוכנית להקמת שדה תעופה בחדרה עדיין שרירה וקיימת.
"תכנית תת"ל 80 א' עוסקת בהסדרה סטטוטורית של שדה התעופה בחיפה", הסבירו במשרד התחבורה. "ההסדרה כוללת הפעלת השדה לטיסות נוסעים לטווחים קצרים ומטוסים בינוניים ליעדים בארץ (כגון אילת) ולחו"ל, בסיס הפעלה לטיסות מסוקים ומטוסים קלים בטיסות, הובלת נוסעים, שדה שיאפשר פעילות בתי ספר לטיסה, הקמת מכוני בדק למטוסים ומסוקים, חניית מטוסים קלים, תשתית לפעילות מטוסי הכיבוי ועוד. התכנית תאפשר מתן היתרי בניה בשדה לרשות שדות התעופה (רש"ת), שיוביל לפתרון זמני וחלקי לפעילות שתתפנה משדה הרצליה. שדה שצפוי להפסיק את פעילותו בשנים הקרובות.
משרד התחבורה ממשיך לקדם את תת״ל 74 כמענה נדרש לצרכיי התעופה בישראל. התעופה מהווה מנוף כלכלי וחברתי חשוב ביותר, וכמובן שבהקמת שדה תעופה מתחשבים בכלל השיקולים, כולל אילוצים סביבתיים ותכנוניים כמובן. המענה בחיפה מהווה מענה זמני עד הקמת שדה התעופה בחדרה. באחרונה נערך דיון על תכנית תת"ל 74 (תכנית לשדה תעופה לתעופה הקלה, שיחליף את שדה הרצליה ואת שדה דב שנסגר זה לא מכבר), לקראת דיון פנימי של הות"ל לצורך אישור הפקדה והעברה להתנגדויות והשגות".