חדרה נפרדה השבוע משלמה שמחי ז"ל איש חסד שהלך לעולמו בגיל 35, לאחר מאבק במחלה קשה. שמחי, הותיר אחריו את רעייתו נטלי וארבעה ילדים: נהוראי, עילאי, ניתאי וטלמור, את הוריו טוביה וחנה ועיר שלמה שהכירה והוקירה את פעילות החסד והמתן בסתר שהושיט לכל דורש.

2 צפייה בגלריה
שלמה שמחי ז"ל. "תמיד הסתכל על הצד הטוב אצל אנשים"
שלמה שמחי ז"ל. "תמיד הסתכל על הצד הטוב אצל אנשים"
שלמה שמחי ז"ל. "תמיד הסתכל על הצד הטוב אצל אנשים"
(צילום: אלבום פרטי)

שמחי, במקור מאלישיב, הוא בן יחיד להוריו. לדברי אלמנתו נטלי, מאז נישאו לפני תשע שנים התגוררו עם הוריו: "הוא בן יחיד ואף פעם לא עזב את הוריו. הוא גם אמר לי את זה בפגישות הראשונות שלנו, שתמיד יהיה לצידם עד גיל 120 כי הוא בן יחיד. לא ראיתי כזה מלאך, ואני מיד הסכמתי כי ראיתי איזה אדם ענק עומד מולי. אין לתאר לב גדול כזה, זו אחת הסיבות שהתאהבתי בו".
נטלי הוסיפה: "לב כזה לא ראיתי, נתינה בלי גבול. בעבר היה עצמאי בתחום ההובלות ותמיד לקח איתו אנשים מהשוליים, נתן להם עבודה, שילם עליהם וצ'יפר אותם באוכל ובכל מה שאפשר. לאנשים שלא הסתדרו עם המשפחות שלהם הוא היה נותן מחסה אפילו בלי שנדע. פתאום אמא שלו רואה אדם זר ביחידה בחוץ ומבינה שזה עוד חסד של שלומי. הוא היה רואה מבוגרים רעבים ברחוב, שואל אותם מה הם רוצים לאכול וקונה להם. בלי לחשוב פעמיים. בחיים לא ראיתי בחור עם נתינה כזו גדולה. הוא היה אבא כל כך מסור לילדים, אין דברים כאלה. גם כשהיה חולה ובתוך טיפולים בא איתי לגינה איתם. יש לי סרטון שהוא משחק איתם כדורגל בגינה כשהוא חולה. בא לי להוציא אותו מתוך הסרטון, קשה להאמין ששלומי כבר לא פה".
לדברי נטלי, לפני שלוש שנים התגלתה המחלה ועולמם חרב עליהם: "השמיים נפלו עלינו כשהתבשרנו על המחלה המקוללת הזו, שלושה חודשים אחרי שילדתי את בתי", היא מספרת. "הוא מאז תמיד היה בסדרת טיפולים. אבל בטיפול האחרון החדש שהתחיל מצבו התדרדר דרסטית. הוא היה מטופל בבילינסון".

2 צפייה בגלריה
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. פנה לשרת החינוך
חזקי מנת. מתנדבי חדרה עוזרים למשפחה
(צילום: אלעד גרשגורן)

"הילדים, תמיד ידעו שאבא חולה, לא ידעו באיזה רמה, אבל היינו מספרים להם שאבא הולך לבית חולים להרוג את החיידקים הרעים וחוזר. הבן הבכור שלי יודע כעת על פטירתו והוא לא עוזב אותי לרגע. הקטנים לא מבינים, אנחנו אומרים להם שאבא עכשיו מלאך ומלאך לא רואים".
נטלי מספרת כי למדה משלומי רבות. "תמיד הסתכל על הצד הטוב אצל אנשים, לא הסתכל על הרע, לא שומר טינה ולקחתי ממנו את זה. לא לשפוט אף בן אדם. לא ראיתי בחיים טוב כזה. תמיד הוא אמר לי: 'אם תחשבי ככה – תצליחי'. אגב, את השם טלמור הוא בחר וכיבדתי אותו בלי קשר למחלה. אמרנו שבילד החמישי תורי לבחור שם ולא הספקנו. הוא תמיד רצה משפחה גדולה של 10 ילדים כי היה בן יחיד ואמרתי לו 'אין בעיה, חיים שלי, מה שתרצה'. הוא חסר לי בכול דבר".

קראו גם:

חזקי מנת ממתנדבי חדרה שליוו ועטפו את המשפחה הבטיחו להמשיך להיות לצידם תמיד: "משפחת שמחי קיבלה משפחה ענקית את מתנדבי חדרה ואנו מתחייבים להישאר צמודים ולעזור בכל צרכיהם עד שהם יגרשו אותנו מאיתם".