ילד בן שש וחצי, תושב חדרה, על הרצף האוטיסטי, אינו פוקד מראשית שנת הלימודים את בית הספר. לדברי אימו, בנה אובחן על ידי פסיכולוגית אגף החינוך בעיריית חדרה בחודש מרץ האחרון, כמתאים לעלות לכיתה א', אלא שבאבחון של הפסיכולוגית הפרטית שלו המלווה אותו שנים, נכתב כי הוא ברמת תפקוד תואמת כשל ילד בן שנתיים. עוד טוענת האם כי במסמך עדכני מהנוירולוגית שלו, מובהר כי הוא עדיין אינו כשיר ללמידה בכיתה א'.
3 צפייה בגלריה
"הם מציעים לנו מסגרת שלא תתרום לו כלום"
"הם מציעים לנו מסגרת שלא תתרום לו כלום"
"הם מציעים לנו מסגרת שלא תתרום לו כלום"
(המחשה: shutterstock)
האם דרשה מאגף החינוך, לכל הפחות לרשום אותו ללימודים בבית הספר "קשתות" במועצה האזורית מנשה, שם יש את הכלים והמשאבים הדרושים לו לשם התפתחותו כמו מנתחת התנהגות, קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ועוד. "אלו דברים שבבית הספר 'פאר צור' שבו העירייה רוצה שילמד, אין ולכן אני מסרבת לשלוח אותו לשם. מהאחד בספטמבר הוא לא לומד, לא מקבל את מה שמגיע לו, יש רגרסיה בהתנהגות שלו, אני לא עובדת כבר כמה שבועות בבקרים. זה פוגע לי בפרנסה, באיכות החיים, זה מכניס מתח בכל הבית וקשה מנשוא לראות שהילד בלי סדר יום ולא מקבל מענה ראוי".

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. "אנחנו דורשים מענה ראוי", אומרת האם
(צילום: אסף פרידמן)

לדברי האם בנה לא גמול מטיטולים, עדיין עם מוצץ, אינו מדבר ומעולם אף לא קרא לה "אמא". "אני נגמרת מזה שהילד ללא מסגרת ראויה, לא מדובר בילד רגיל, הוא סקרן ופעלתן. אין לו למשל פחד לרוץ בכביש, לכן הפסקתי את העבודה כדי להיות איתו, כל הבית במתח, הפרנסה נפגעה והם באגף חינוך ממשיכים כרגיל. יודעים שהילד בבית ולא אכפת להם. אני רואה שלטי חוצות בעיר עם כתוביות: 'החינוך בעיר במקום הראשון' וצוחקת. כשאמרו לנו במרץ שהוא כשיר לכיתה א', למרות התדהמה אמרנו או קיי, אז ל'קשתות' במועצה אזורית מנשה, שם יש כל הכלים, בשפע. נלחמנו מול אגף החינוך ובאמת התיק שלו הועבר לקשתות. באוגוסט, כשפנינו בקשר לזה, אמרו לנו שכבר אין מקום. למה עשיתם לנו את זה? הילד כמעט חודש בבית בלי סדר יום, בלי טיפולים שהוא זקוק להם".

3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
ההורים דורשים: או בית ספר קשתות או גן טיפולי
(צילום: shutterstock)

האם הבהירה כי תשלח את בנה למסגרת חינוך רק בבית הספר קשתות או בגן טיפולי בעיר, אולם בשום פנים לא תשלח אותו ל'פאר צור, שם, לדבריה, חסרים שירותים בסיסיים הדרושים לילד לשם התקדמותו: "הוא לא ילך לפאר צור, זה לא יקרה, כי אני לא מחפשת בייביסיטר. הוא צריך מסגרת חינוכית ראויה והם לא עושים לי טובה. אין כבר מקום בקשתות? אז בגן טיפולי בעיר. ואין דבר כזה אין מקום או הוא גדול מדי לגן, תמיד יש חריג. השיא הוא שפסיכולוגית מטעם אגף החינוך ראתה אותו פעם אחת והחליטה על גורלו בעוד פסיכולוגית הילדים שלו שעוקבת אחריו מאז ומתמיד קבעה שאינו כשיר. ואחרי כל זה הם עוד מציעים לנו מסגרת שלא תתרום לו כלום חוץ מבייביסיטינג".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "האבחון של השירות הפסיכולוגי היה חד משמעי בקביעה לא לשים את הילד בגן. בעירייה ניסו לעזור להורים לרשום את הילד לקשתות במועצה אזורית מנשה והעבירו את כל המידע אודותיו. לצערה של העירייה בקשתות טענו כי אין מקום. באשר לטענות על העדר אנשי מקצוע בפאר צור, יש בעיה ארצית של אנשי מקצוע מסוג קלינאי תקשורת, ובעירייה עושים הכול כדי לאתר ולהתגבר על הבעיה. נמשיך לעמוד לרשותה של המשפחה בכל דבר שנוכל לסייע".