שינויים נוספים בהרכב הקואליציה ובמבנה הנהלת העיר בחדרה.
1 צפייה בגלריה
שלמה בוזגלו. מעכשיו - סגן ראש העירייה
שלמה בוזגלו. מעכשיו - סגן ראש העירייה
שלמה בוזגלו. מעכשיו - סגן ראש העירייה
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
בישיבת מועצה סוערת, שהתקיימה אתמול, אושרו מינויים חדשים בהנהלת העיר. חבר המועצה מלכיאל (מלכי) אלבז יכהן כממלא מקום, סגן ראש העירייה וממונה תיק שפ"ע. חבר המועצה שלמה בוזגלו, יכהן כסגן ראש העירייה וממונה תיק נוצ"ץ (נוער, צבא, צעירים ומשפחות צעירות).
שורת השינויים הללו מצטרפת לשנויים שאושרו כבר בישיבת מועצה קודמת ובמהלכה מונו חבר המועצה טספאי אדרג'או, סדי בן דוד וצ'יקו וקנין כמשנים לראש העירייה, סגן ראש העיר רומן גישר, מונה לממונה תיק ההנדסה וחבר המועצה טל אליהו, לממונה על תיק החינוך.
כדי לאפשר מינוי סגן חדש היה צורך בהצבעה על הדחת סגן ראש העירייה בועז מתפקידו. ההצבעה אושרה, לא לפני שהחברים בקואליציה ובאופוזיציה פרגנו לביטון על עבודתו המקצועית בוועדות העירייה השונות וקראו לו להצטרף לקואליציה.
ביטון שנשא דברים אף הוא, הבהיר כי בחר ללכת בדרך אחרת, וכי הוא מקווה שראש העירייה, צביקה גנדלמן, ישוב מהשעייתו בתוך חצי שנה: "זוהי הפוליטיקה. פעם אתה למעלה ופעם למטה. מי שלא יודע להפסיד גם לא יודע לנצח".
להדחתו של ביטון קדמה, גם פניה דחופה ששיגר בטרם נקיטת הליכים משפטיים, לראש העירייה, ניר בן חיים, לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנה, וליועצת המשפטית של עיריית חדרה עו"ד שרון שרוני, ובה דרישה להורות על ביטול ישיבות המועצה או לחילופין להורות על הסרת הנושאים הקשורים למינויים ופיטורים מסדר יומה של המועצה.
ביטון טען, בין היתר כי בידיו חוות דעת של היועצת המשפטית של העירייה עו"ד שרון שרוני שנסמכת על חוות דעת משרד הפנים ולפיה אין היתר להחליף במהלך קדנציה יותר מסגן אחד בשכר. ומאחר וביטון עצמו כבר היווה סגן מחליף לטל אליהו (שגנדלמן הדיח) אין היתר למנות סגן נוסף בשכר. בחוות הדעת של שרוני נכתב: "במקרה שבו סגן ראש רשות מקומית בשכר הודח או התפטר מכהונתו תהא הרשות המקומית רשאית לשלם שכר לסגן שנבחר במהלך הקדנציה במקום מי שחדל לכהן, ובלבד שלא יעשה יותר מחילוף אחד כאמור לכל תקן של סגן בשכר".
עתירה שהגיש ביטון בעניין אי חוקיות מינוי סגן נוסף בשכר, על ידי בא כוחו עו"ד יוסף חי אביעזיז, עדיין עומדת ותלויה.
העימות בנושא הסגנים הזה, לא היה היחיד במועצת העיר, וגם בעניין מינויו של שלמה בוזגלו לסגן נרשם טון צורם, כשחברו לשעבר לסיעה, גדי אריאלי מהליכוד, נטל את מיקרופון ואמר, כי התנהלותו של בוזגלו היתה פגומה, בפיצול הליכוד, דבר שבוודאי יהיו לו השלכות מבחינת הסיעה. אריאלי כזכור, מצוי באופוזיציה, ובוזגלו בקואליציה ובהנהלת העיר.
כך או כך למרות הישיבה רווית האמוציות, המינויים אושרו בסופו של דבר, ומי שצפה בהן, בין שלל הצופים בשידורה החי של הישיבה היה גם ראש העירייה המושעה, צביקה גנדלמן.
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:49, 03.02.22