יקיר סבח הוא המעסה של קבוצת הכדורגל הפועל חדרה מליגת העל מזה ארבע שנים. השבוע הפך לכוכב ברשתות החברתיות. בסיום הניצחון המפתיע באיצטדיון בלומפילד על הפועל תל אביב, הצטלמו שחקני הקבוצה והצוות בחדר ההלבשה. סבח הצטלם כשהוא חצי עירום וגנב את ההצגה.
1 צפייה בגלריה
הפועל חדרה חוגגת בשבת. מימין: סבח
הפועל חדרה חוגגת בשבת. מימין: סבח
הפועל חדרה חוגגת בשבת. למטה מימין: סבח
(צילום: שלומי גבאי, באדיבות הפועל חדרה)
קראו עוד:
למרות שהוא מתפקד כמעסה ספורט כבר מגיל 16, ותחת ידיו עברו כבר שחקני קבוצות כדורגל רבות, בחדרה, לדבריו, יש משהו מיוחד.
"הפועל חדרה הפכה לבית חם ואהוב, ארבע שנים אני כאן עוד מלפני העלייה לליגת העל", הוא מספר. "השחקנים עושים את הבלתי ייאמן כל עונה מחדש ובתקציב לא גדול. עכשיו הבטחנו את ההישארות בליגה והמטרה היא הפלייאוף העליון".
סבח, בן 32, נשוי פלוס 1, תושב יקנעם, הוא חלק מעולם הכדורגל כבר שנים רבות. בענף מכירים אותו בשם החיבה שלו, "סופגי".
"גדלתי בבית שאן וכל העמק מכיר אותי כסופגי", הוא מסביר, "זה שם שמלווה אותי מילדות".
הוא חובב כדורגל מושבע, ובעבר שיחק בקבוצת נערים א' של הפועל בית שאן בגיל 16 כבר התחיל ללמוד במכללת משה מורנו בתל אביב. בתום שלוש שנות לימוד, החל לעבוד עם קבוצות כדורגל, ומאז, לא הפסיק.
הוא עבד עם הפועל בית שאן, אסי גלבוע, הפועל נצרת עילית, הפועל עכו, עירוני נשר והפועל חיפה ואז הגיעה הפניה מהפועל חדרה. "התקשרו אליי וביררו אם אני פנוי", הוא מספר. "בדיוק סיימתי עם הפועל חיפה והגעתי לחדרה ואני כבר כאן ארבע שנים. חדרה זה בית, אני בא לכאן כל יום והקבוצה בשבילי היא בית חם".
העבודה שלו כוללת עיסויים וטיפולים לשחקנים בשלל שיטות לרבות אמבטיות קרח, אולטרסאונד וחשמל. חוץ מהטיפול המקצועי, סבח אמון גם על האנרגיות הטובות בחדרי ההלבשה. "אני תמיד דואג שבחדר ההלבשה תהיה מוזיקה שמחה ואווירה טובה. אני מדבר עם השחקנים ומטריף אותם. כשמנצחים חוגגים בגדול, השחקנים יודעים ומחכים לזה, שכשמנצחים חוגגים, אני עושה שמח, מקפיץ את כולם וגם מוריד את החולצה. זה כבר מעין טקס כזה".
מאז שאתה בקבוצה יש רק הצלחות. אתה ממש קמע.
"יש כאלה שחושבים ככה, אבל אני מאמין שבחירת השחקנים והעבודה הקשה מובילה לתוצאות. יש גם הרבה תפילות כי אני בא מבית דתי. עכשיו המטרה שלנו היא הפלייאוף העליון".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:36, 02.02.22