הורים מקהילת יוצאי אתיופיה בחדרה, שילדיהם משרתים כעת בצבא, התנדבו היום בענף החקלאות במושב אחיטוב.
2 צפייה בגלריה
ההורים בשטח. להיכנס מתחת לאלונקה
ההורים בשטח. להיכנס מתחת לאלונקה
ההורים בשטח. להיכנס מתחת לאלונקה
(צילום: אלבום פרטי)
ההורים המאוגדים יחד בקבוצת ווטסאפ סיפרו כי חשו שעליהם לעשות משהו למען החברה בימים אלה, במיוחד כשילדיהם נמצאים בחזית ונלחמים למען המדינה.
הבחירה להירתם דווקא לענף החקלאות, נובעת לדברי ההורים בגלל הזיקה לתחום במדינת האם שלהם אתיופיה ממנה עלו ארצה.

2 צפייה בגלריה
"שמחים וגאים להושיט יד"
"שמחים וגאים להושיט יד"
"שמחים וגאים להושיט יד"
(צילום: אלבום פרטי)

עו"ד גלעד מהרט, תושב חדרה, הוא אחד מתושבי העיר, שהגיעו להתנדב הבוקר במושב אחיטוב. שניים מילדיו מגוייסים בימים אלו, ומשרתים בצפון הארץ: "הרגשנו שאנחנו חייבים לעשות משהו ולעזור בימים הקשים האלו שעוברים על העם, לתת יד. הילדים של כולנו משרתים בצבא כיום ורצינו גם אנחנו 'להיכנס מתחת לאלונקה' הלאומית ולעזור. אנחנו מאוגדים בקבוצת ווטסאפ של הורים לחיילים מחדרה והעלינו את הרעיון הזה להתנדב בתחום החקלאות. ככה מילאנו טפסים של 'השומר החדש' ועשינו את הקשר למושב אחיטוב. הבוקר הגענו בהסעה שארגנו לנו, באופן מסודר ואנחנו מסייעים בכל צורך שעולה בשטח, קוטפים, עוזרים ומסדרים ונרתמים לכל משימה. אנו שמחים וגאים להושיט יד".

קראו גם:

מהרט סיפר כי יש חשיבות גדולה לעבודה דווקא בחקלאות, מתוך הבנה שקושי והיעדר ידיים עובדות בענף, יכול להוביל למשבר בתחום: "אנחנו באים ממדינה שיש בה הרבה חקלאות ומבינים את החשיבות של סיוע לחקלאים שנפגעו ושנמצאים בלי עובדים זרים שחלקם חזרו לארצות המוצא שלהם, מתוך ההבנה שזה הקיום שלנו, שבלעדי החקלאות כאן זה לא יהיה אותו הדבר. אנחנו מרגישים שאנו מסייעים במשהו למאמץ הלאומי ומרגישים גם שאיכשהו אנחנו גם מחזקים את הילדים שלנו שנמצאים בלחימה על מדינת ישראל כרגע".
ההורים הבהירו כי זו הייתה הסנונית הראשונה בסדרת התנדבויות שהם מתעתדים לקיים בענף החקלאות ובכלל.