המאבק בהקמת תחנת כוח נוספת בחדרה 0pc2, עולה הילוך. בסוף השבוע שעבר הודיעה עיריית חדרה כי תגיש באופן מייד עתירה נגד החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות לאשר הקמת תחנת כוח נוספת בחדרה.
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
מחאה נגד הקמת תחנת הכוח
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
בהודעה שפרסמה העירייה בדף הפייסבוק שלה תחת הכותרת "נלחמים למען איכות החיים של תושבי העיר", עודכנו התושבים כי העירייה קיבלה החלטה להגיש עתירה לאלתר. "ראש העירייה, ניר בן חיים, קיבל את המלצת הצוות מקצועי, היועצת המשפטית של עיריית חדרה עו"ד שרון שרוני מהנדס העיר נדב הדר וחבר המועצה רון שגן, להגיש עתירה כנגד ההחלטה לאשר להפקדה את תוכנית להקמת תחנת הכוח opc2", הוסבר. "עיריית חדרה והעומד בראשה ניר בן חיים, לא תאפשר פגיעה באיכות חייהם ובבריאותם של תושבי העיר. נפעל באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו".
כזכור, בעירייה התלבטו מאז החלטת הוות"ל בנוגע לעיתוי הנכון להגשת עתירה, האם לעשות זאת לפני שהממשלה תחליט בסוגייה, או רק לאחר מכן. במטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח opc2 בחדרה, בראשות ארז אריאב, לחצו על עיריית חדרה והעומד בראשה בזמן החלטת הוות"ל, צביקה גנדלמן, למהר ולהגיש עתירה כפי שעשו למשל בראש העין, שאף היא נבחרה כאכסנייה לתחנת כוח נוספת. לבסוף החליטה העירייה לא להמתין.
חבר המועצה רון שגן שמוביל את המאבק מטעם העירייה אמר: "לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות לא קיבלה את התנגדותינו להקמת תחנת כח נוספת בחדרה, התקיים בשבועות האחרונים תהליך אינטנסיבי, בו נידונו העילות האפשריות לעתירה ביחד עם אנשי המקצוע הרלוונטיים (תכנון, משפטים), כמו גם בנושא העיתוי המתאים שישרת את המטרה להביא לביטול התכנית. ביום חמישי האחרון התקבלה החלטה להגיש עתירה בטווח הזמן המיידי כנגד התכנית, עוד לפני קיום דיון בממשלה בנושא, וזאת משום שלשיטתינו תהליך קבלת ההחלטה בות"ל היה פגום.קשה להסביר מדוע ועדת התכנון המחוזית, משרדי הבריאות והגנת הסביבה ואפילו היועצת הסביבתית של הועדה לתשתיות לאומיות (בה נדונה התכנית), מתנגדות להקמת תחנת כוח נוספת בחדרה ובפרט לפני גריטת תחנות הכוח הפחמיות 1-4, ואילו החוקר ובעקבותיו הות"ל בחרו להתעלם מההמלצות החד משמעיות הללו, אף מבלי לספק הסבר סביר מדוע או לסתור את הטענות".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:32, 01.02.22