תושב אור עקיבא ותושב פרדס חנה מאושפזים במצב קשה בבית החולים הלל יפה בעקבות מחלת קדחת הבהרות.
1 צפייה בגלריה
כלב עצוב
כלב עצוב
כלב. לבדוק אם יש לו קרציות
(צילום המחשה: shuttersotck)
קראו עוד:
ההידבקות בקדחת הבהרות מתרחשת בעיקר בחודשי הקיץ, כאשר הקרציות פעילות ובני אדם נוטים לבלות מחוץ לבית. חשיפה להידבקות עלולה להתרחש בבית, בחצר, בגינות ציבוריות, בפינות חי וגם בטבע.
המחלה מועברת לבני אדם על ידי עקיצת קרציה נגועה, שכמעט ואינה מורגשת. המחלה באדם מופיעה בדרגות חומרה שונות כמו חום, כאבי ראש ופריחה, לרבות כפות ידיים ורגליים. התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה היא לרוב חמישה עד שבעה ימים. במידה ולא ניתן טיפול תרופתי המחלה אף עלולה להיות קטלנית ולהסתיים במוות. לאור הסכנות יש חשיבות רבה לערנות להמצאות קרציות על הכלב, בבית, בחצרות ובסביבה. במקרה של עקיצה יש לעקוב אחר התפתחות סימפטומים ולפנות לקבלת טיפול באופן מיידי.
ד"ר ריאד בדראן רופא וטרינר ראשי ומנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון אומר: "קיבלנו את המידע על ההדבקות. אנו עורכים בדיקות בשטח על מנת לאתר את מקור ההדבקות".
איגוד ערים וטרינרי שומרון הוציא הנחיות לשמירה על היגיינה ואיתור קרציות בכלבים
- במידה שהתגלתה קרצייה, יש להקפיד לשלוף אותה במלואה באמצעות פינצטה ולא למעוך אותה על הגוף. ישנה חשיבות רבה לשליפת הקרצייה במלואה מהגוף, היות ובמידה ונשארים חלקים של הקרצייה, נשאר גם החיידק. אחרי שליפת הקרצייה יש לכבס היטב את הבגדים.
- מומלץ לבצע טיפול ואיבוק סביבתי במלונת הכלב או במקומות המרבץ שלו. היות ולא כל חומרי ההדברה יעילים למטרה זו וחלקם רעילים עד מאוד, מומלץ לפנות לייעוץ ווטרינרי או למדביר מוסמך.
- יש לשמור על היגיינה אישית אחרי טיולים במקומות כפריים או ביקור בחוות כלבים.
- בקרב תינוקות וילדים שעלולים לא להרגיש את הימצאות הקרצייה על גופם, יש לבדוק מקומות חבויים בגוף כמו מאחורי האוזניים, או קרוב לאיברי המין.
- שימו לב למקומות מסתור של קרציות על הכלב: מסביב לעיניים, מסביב ובתוך האוזניים, מתחת לקולר, מתחת לרגליים הקדמיות ובין הרגליים האחוריות, מסביב לזנב, בין האצבעות.
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 18:13, 26.06.22