חג גדול לילדים ולמבוגרים: למרות המלחמה הקשה בצפון ובדרום, ייערכו גם השנה בחדרה פעילויות רבות לכבוד חג הפורים שהוא החג השמח ביותר בשנה.
5 צפייה בגלריה
הפעלות מיוחדות במתחם מול החוף וילג'
הפעלות מיוחדות במתחם מול החוף וילג'
הפעלות מיוחדות במתחם מול החוף וילג'
(צילום: יח"צ)

בחדרה והסביבה ניתן יהיה למצוא מגוון אירועים לכל המשפחה, מקרנבל, דרך מיצגים, הצגות, תערוכות וטיולי אופניים. ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, התייחס לנושא ואמר כי "לתושבים שלנו מגיע לחגוג את פורים ודאגנו להם לאירוע שמשלב את שמחת החג הכל כך מיוחדת וצבעונית, תוך דגש על אירוע שמצדיע לגיבורים שלנו".

אלה האירועים שייערכו בפורים 2024 בחדרה:


קרנבל לילה:
את ארועי החג תציין חדרה בסימן 'פורים כחול לבן' עם קרנבל לילה ,אירוע ססגוני וצבעוני שמצדיע לארץ ישראל על אתריה ונופיה, גיבורי התרבות שלה לאורך השנים, המוסיקה והסמלים. הקרנבל יתקיים ביום ראשון (24/3/24 ) החל מהשעה 17:00 במרכז העיר ובמסגרתו , על הבמה המרכזית , יארח טל מוסרי את 'בובספוג' למופע שירים ישראלים. בהמשך, יתארחו על הבמה, שני מופעי קרקס וירטואוזים לכל המשפחה , ומופעים של להקות מקומיות. ברחוב רוטשילד, יהיה מתחם יריד משחקים ישראלי , שיכלול 5 תחנות משחק מעוצבות באוירה ארץ ישראלית, ה"רחוביוקי" – מגוון תמורות רחוב צבעוניות עם נגנים יפעילו את הקהל כשהתושבים יהיו הסולנים ויתקיים מיצג מחווה לתמונה המוכרת " הצנחנים בכותל" , כשתושבי העיר , יוזמנו לקחת חלק בהסטוריה ולהיות חלק מהמיז .

5 צפייה בגלריה
פורים בעופר חדרה
פורים בעופר חדרה
פורים בעופר חדרה
(צילום: יח"צ)

בנוסף, במתחם האירוע יתקיימו הצגות הילדים הישראליות ' צייר לי כבשה', 'עמי ותמי' ו'שירים שאהבנו' . עוד יהנו המבקרים ממתחם משחקי ילדות , מעגלי הורה, להטוטונים ואקרובטים , דמויות מחווה לכוחות ההצלה והבטחון , עמדות איפור וקעקועים ומיצגי ענק עם סמלים ישראלים כמו חנוכיה ,חמסה ודגלי ישראל.

טכנודע:
במהלך החג, יתקיימו מגוון פעילויות מדע לילדים ברוח 'פורימדע' וכל ילד שיגיע מחופש לאחד המדענים המוכרים: איינשטיין, ניוטיון, גליליאו או דה וינצ'י יקבל כרטיס אחד במתנה לפלנטריום.

5 צפייה בגלריה
פורים מדע בטכמדע
פורים מדע בטכמדע
פורים מדע בטכמדע
(צילום: יח"צ)

המוזיאון הישראלי הראשון לרפואה שבטכנודע , מזמין את כולכם לחוויה אינטראקטיבית ורב חושית , עם התערוכות "הלב הרגיש" ו"המוח הגמיש". בכל סיור 3 תערוכות שונות (משך כל סיור כשעה וחצי)והסיורים יתקיימו בין השעות 10:00-15:30,והם מומלצים לגילאי 8 ומעלה.
במיוחד לגיל הרך (3-7) מציע הטכנודע את תערוכת "ממציאים והמצאות ששינו את חיינו", בתערוכה יכירו הילדים את אייזיק ניוטון ותומאס אדיסון ויגלו איתם את כוח המשיכה ואת הנורה . עוד יכירו את המטוס של האחים רייט , יתנסו בבית הדפוס של פעם ויכירו מדענים נוספים ששינו את חיינו .התערוכה תתקיים . בין התאריכים 24-25.03.24 בשעה 10:00 או 12:00. משך הפעילות כשעה וחצי.

5 צפייה בגלריה
הנדיב על גלגלים
הנדיב על גלגלים
הנדיב על גלגלים
(צילום: יח"צ)

לחובבי החלל והכוכבים יתקיים בטכנודע , מופע פלנטריום "המסע בעקבות הקריסטלים האבודים". יחד יצאו הילדים למסע בחללית בעקבות הקריסטלים האבודים. המסע יתקיים בין התאריכים 24-25.03.24 בשעה 11:00, 12:00 או 13:00. משך הפעילות כ-40 דקות ואף היא מומלצת לגילאי 8 ומעלה.

מתחם הקניות והפנאי הוילג' – מול החוף בחדרה:
מתחם מול החוף וילג' יחגוג השנה את חג הפורים במסיבת רחוב מיוחדת,שתשלב הופעות של אומני רחוב, עמדות איפור, קעקועים ועוד הפתעות.בלב המסיבה יוצב מתחםDIY ליצירת אקססוריז - עיצוב תיקים, הכנת צמידים ושרשראות עם מגוון תליונים וחרוזי אותיות
בנוסף יתקיימו סדנאות תיפוף והולה הופ בשילוב להטוטנות. כל זה יקרה בימים ראשון ושני בתאריכים 24-25/3 בין השעות בין השעות 11:00-14:00 ו- 16:00-19:00
הכניסה חופשית.

קניון עופר חדרה
פסטיבל חלל פורימי יתקיים בחופשת חג הפורים בתאריכים 24.3.24-25.3.24 בקניון עופר חדרה.הפסטיבל מיועד לכל המשפחה והוא כולל מגוון רחב של פעילויות ואירועים לקהל הרחב – ללא תשלום.
במסגרת "פסטיבל החלל" ,יוקם בקניון מתחם מיוחד שיקושט ויעוצב בהשראת החלל. הפסטיבל יכלול אירועים, מופעים ופעילויות בנושאי חלל, כך למשל : מתנפחי ענק בהשראת החלל, סדנאות יצירה ועבודה, בנייה של תפאורה המדמה חלל- בובות שטח של אסטרונאוטים , קיר צילום מרהיב בקונספט חלל, ומאפרת פנים וגוף בהשראת החלל.
ביום שני (ה 25.3.24 )בשעה 17:00 תיערך הופעה של כוכב הילדים מערוץ הופ ' המופע של דודידו ולאחריה תתקיים תחרות תחפושות נושאת פרסים. בקניון מזמינים את הציבור גם לרכוש ב49 שקלים ולקבל במתנה משלוח מנות שכל הכנסותיו קודש לעמותת "גדולים מהחיים".

5 צפייה בגלריה
קרקס בלאבוס
קרקס בלאבוס
קרקס בלאבוס
(צילום: יח"צ)

קראו גם:

ביום שלישי, בתאריך 26.3.24 יתקיים בקניון "מופע סיפור המגילה" הצגה באווירה פורימית, המבוססת על מגילת אסתר ומעירה את דמויותיה לחיים, בשילוב שירים וסיטואציות משעשעות.
לטובת מי שרוצה לקבל את החג טרם הזמן, אווירה פורימית ואירועי חג יתקיימו בקניון כבר השבוע. כך למשל, ביום שלישי( ה 19.3.24 )תיערך שם סדנת מסיכות.

זכרון יעקב:
מי שמבקש בילוי שטח, יוכל להרחיק קצת מהעיר ולעשות זאת, בניווט על אופניים ברמת הנדיב. זה יקרה ביום ראשון 24/3 בין השעות 9:00-12:00. הפעילות שתצא לדרך תחת הסלוגן 'הנדיב על גלגלים '(ככה גם יש לכתוב בוייז) מזמינה את המשתתפים לחוויה של משחק ניווט משפחתי, רכוב על אופניים בשמורת הנדיב.
מסלול הטיול הוא מסלול אופניים, יפיפה בין שבילי שמורת רמת הנדיב והוא עובר דרך אתרים ארכיאולוגיים, שבילים, מעיינות ,נופים ותצפיות מרהיבות . הטיול הטיול משולב במשחק ניווט סלולרי, מקורי המשלב אתגר, גיבוש וכיף עם ערכים וידיעת הארץ.
הטיול הספורטיבי יתקיים במסלול שטח בשבילי כורכר מוסדרים. אורכו של המסלול הוא 6.8 ק"מ, כ-80 מ' טיפוס מצטבר והוא מותאם לרוכבי אופניים ברמה בסיסית. להזמנות יש ליצור קשר עם עמותת גדעונים זכרון יעקב - וואטסאפ 052-4342080.
שיהיה לכולנו חג פורים שמח!