רותי טלבי רופאיזן, שמתגוררת בפרויקט "בנה ביתך" בבית אליעזר, שלחה מכתב למ"מ ראש העירייה, ניר בן חיים ולמפקד תחנת חדרה סנ"צ עמית פולק, בבקשה לדאוג לאבטחת השטחים הפתוחים בצפון-מזרח השכונה, הפרוצים ללא כל מחסום.


לטענת התושבים, הגישה הקלה לשכונה דרך השדות גורמת למכת גניבות. בימים המתוחים של המלחמה החשש גובר. למכתבה צירפה טלבי רופאיזן 150 חתימות של תושבים מהאזור, אלא שלטענתה העירייה לא הגיבה לטענות.
"לפני כשנה עברנו ל'הרחבה' בבית אליעזר. רכשנו בהתלהבות מגרש מול השדות", היא מספרת. "הבעיה היא שיש מכת גניבות וזה מאוד קל כי המילוט דרך השדות קל, הדרך פתוחה והמשטרה לא יכולה להגיע בזמן אמת. אבל זה ניחא. הבעיה היא שמאז השבעה באוקטובר השטח הפתוח והיעדר החסימה מדירים שינה מעינינו. הצטרפתי ל'משמר השכונה' אבל זה לא מה שייתן מענה חלילה באירוע טרור. נכון שאי אפשר לסגור הרמטית, אבל אפשר לשלוח יותר סיורים לשם הרתעה, אפשר להקים חסימות אפילו בשביל הנראות".
בפנייתה למ"מ ראש העירייה, ניר בן חיים ולסנ"צ עמית פולק מפקד תחנת משטרת חדרה ביקשה אבטחה פיזית בגבול רחוב השעורה והבשמים בצפון מזרח בית אליעזר. "אני כותבת לכם בשם מעל 150 תושבי השכונה החתומים עימי על המכתב", הסבירה. "ההרחבה גובלת מצפון וממזרח בשטחים חקלאיים פתוחים, המקושרים אליה באמצעות דרכי עפר המובילות מגבולה של העיר מזרחה. תושבי השכונה ראו וחוו גנבות רכוש מצד גנבים שהגיחו מהשטחים הפתוחים וחזרו דרך שם. המשטרה והמוקד העירוני דווחו בזמן אמת אבל זמן תגובה לא מספיק להדביק את הגנבים שנסעו בשדות".


1 צפייה בגלריה
בית אליעזר החדשה. לא מספיקים להדביק את הגנבים
בית אליעזר החדשה. לא מספיקים להדביק את הגנבים
בית אליעזר החדשה. לא מספיקים להדביק את הגנבים
(צילום: אלבום פרטי)


טלבי רופאיזן הוסיפה: "היכולת להגיע באין מפריע לבתינו מהשדות מטרידה אותנו עד מאוד ועכשיו ביתר שאת לאור המלחמה והחשש הגובר מפרעות גם בתוך המדינה. ידוע לי כי ישנם מקומות נוספים שפרוצים באותה המידה. כתושבי הקו הצפון-מזרחי הראשון לעיר אני מבקשת לבחון הקמת חסימות שימנעו גישת רכבים מהשטח לשכונה. אבקש לקחת בחשבון שחטיבת הביניים ותיכון בית אליעזר במרחק שלוש דקות הליכה מהשדות. אני יכולה להעיד כי תחושת הבטחון התערערה כאן מאוד".

קראו גם:

בעיריית חדרה אמנם לא השיבו לפניה, אולם במשטרה סיפקו לה מענה שלא מציע כל פתרון: "שוטרי תחנת חדרה פועלים בשגרת חירום סביב השעון לצורך מניעת פח"ע והקניית בטחון לאזרחים", נמסר מהמשטרה. "הרעיון המבצעי הוא חלוקת העיר לשטחי אחריות משימתית של כל הצוותים בשטח. הוקם משמר שכונה בעיר בסיוע העירייה".
טלבי רופאיזן, שלא רוותה נחת מהתשובה שלחה פנייה נוספת לעירייה ולמשטרה, שהפעם לוותה בעצומה שנחתמה על ידי 400 תושבים: "משמר השכונה משרה תחושת ביטחון בעצם הנראות, אולם אני מודעת ליכולת ולמגבלות של המשמר וזה לא יהיה המענה באירוע פח"ע. אנשים מסתתרים נעולים בבתים, ילדים לא יוצאים לחצר ביתם בלי פיקוח מבוגר. באופן כללי המצב מתוח".
מהעירייה נמסר: "כידוע לתושבים, מדובר בשטחים חקלאים. אף על פי כן, עיריית חדרה עושה הכל על מנת לעזור לתושבים ומדי מספר חודשים פועלת בשיתוף המשטרה ועל פי דרישתה, כדי לחסום את המעברים. בתקופה האחרונה תוגברו הסיורים במקום ובימים הקרובים מתוכנן סיור שטח נוסף על מנת לבצע סגירות נוספות".