דרמה במערכת הפוליטית בחדרה. ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, ביטל את סמכויותיו של חבר המועצה טספאי אדרג'או כמשנה לראש העירייה ומחזיק תיק השכונות הוותיקות.
2 צפייה בגלריה
טספאי אדרג'או.
טספאי אדרג'או.
טספאי אדרג'או. מתח ביקורת קשה על ראש העירייה
( צילום: אלעד גרשגורן)
מערכת היחסים בין השניים הייתה מתוחה מזה תקופה ארוכה. אדרג'או מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של בן חיים והשתמש במילים קשות. אדרג'או טען כי ראש העירייה הפר הבטחות כלפיו ובשל העובדה שלא תמך בו לראשות העירייה עיכב תקציבים ופעולות לטובת קהילת יוצאי אתיופיה. בריאיון למיינט חדרה אמר: "באתי מאתיופיה ברגל לסודן, ואני לא מפחד ממי שרואה בי 'קטן' ו'שחור'. זו בעיה שלו. מספיק שאני משנה לראש העירייה רודף אחריו כבר שלושה שבועות ומבקש פגישה, זה לא מעניין אותו".
טענה נוספת שהעלה אדרג'או היא בנוגע למקלטים במספר שכונות ותיקות בעיר. דבר שגרם לכעס רב בצמרת העירייה.
היום החליט כאמור מ"מ ראש העירייה בפועל, לשלול את סמכויותיו של אדרג'או.
"אני מתפנה לרגע מהעיסוקים הגדולים והמורכבים שעל שולחני כדי לכתוב לך מכתב זה", כתב בן חיים. "לצערי, במשך תקופה ארוכה, עוד לפני פרוץ המלחמה, במקום לכבד את השותפות הפוליטית בינינו, בחרת לצאת בהתקפות ובהשמצות אישיות חסרות רסן משיקולים צרים ואישיים, הפוגעים פגיעה חמורה בשליחות הציבורית שכולנו מחויבים אליה".

2 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אינני רואה סיבה להמשיך בשותפות הפוליטית"
(צילום: אלעד גרשגורן)

בן חיים הוסיף: "גם במהלך המלחמה, בתקופה כל כך קשה לעם ישראל, בה אנו קוברים את מיטב בנינו ובנותינו, בחרת לעסוק בפוליטיקה זולה תוך ניסיון לגרוף הון פוליטי על חשבון עובדי עירייה מסורים, שפועלים לילות כימים על מנת לתת את כל המענים הנדרשים לציבור בחדרה. התנהגות כזו אינה עולה בקנה אחד עם הערכים והעקרונות שאנו מובילים בחדרה, שבה העיר ותושביה הם בראש סדר העדיפויות שלנו. לצערי, נראה שזה לא המצב אצלך".

קראו גם:

"בהתחשב בנסיבות האלה, אינני רואה סיבה להמשיך בשותפות הפוליטית בינינו, שאותה ניסיתי לשמר ללא לאות לטובת העיר ותושביה. בשל המצב הנוכחי עלינו להתרכז בסוגיות הדחופות ואין ביכולתנו לבזבז אנרגיה וזמן על הסוגיות הפוליטיות שבחרת לעסוק בהן".
לסיום כתב בן חיים: "לפיכך אני מודיעך כי כל הסמכויות אשר הואצלו לך באישור מועצת העיר, לרבות תיק השכונות הוותיקות ומעמדך כמשנה לראש העירייה ניטלות בזאת על ידי והחל ממועד מכתב זה מבוטלות על כל המשתמע מכך. אם תחליט לשנות את דרכך, דלתי פתוחה בפניך".