מתקפת הפתע של החמאס בדרום ארץ ובמרכזה, תמונות האימה שרצות ברשתות והדיווחים ברחבי הרשתות החברתיות הובילו לפחד גדול ברחבי ישראל וגם בחדרה. העירייה הודיעה כעת כי כל אירוע שמחת תורה שתוכננו להערב בוטלו. גם משחקה של הפועל חדרה נגד מכבי פתח תקווה שתוכנן להיערך הערב נדחה.
2 צפייה בגלריה
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
המתקפה של חמאס, הבוקר
(צילום: EPA)
הבוקר, תושבים רבים בקבוצות החברתיות דיווחו על אזעקות באזורים כמו קיבוץ גן שמואל, קיבוץ עין שמר ובאקה אל גרביה, אחרים הפיצו הנחיות לסגור את הבתים ולהיכנס לממ"דים, למרות שאין כל הנחיה כזו מפיקוד העורף.
כשעתיים אחרי תחילת המתקפה הוציאה העירייה הודעת הבהרה לתושבים בה הסבירה להם כי אין נכון לעכשיו הנחיות מיוחדות לאזור. מהעירייה נמסר כי "על פי הנחיות פיקוד העורף ולאחר הערכת מצב שהתקיימה בעיריית חדרה, נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות לאזור. אנו מזכירים כי יש להישמע להנחיות פיקוד העורף: בהישמע אזעקת אמת, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף 'הכי מוגן שיש' ולשהות במרחב מוגן 10 דקות. מדובר בהנחיות מצילות חיים".
בהמשך עדכנה העירייה על תגבור נוכחות כוחות השיטור העירוני והפיקוח בכניסות לעיר, ברחבי העיר ובשכונות, ביטול כלל אירועי שמחת תורה שתוכננו לצאת החג".
מהעירייה נמסר כי החלטה בנושא פתיחת כלל המקלטים העירוניים - תתקבל לאחר ישיבת הערכת מצב נוספת בשעה 12:00.
בשעות הקרובות ייפתח קו סיוע במוקד העירוני 106 שיאוייש על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאלים מהשירות הפסיכולוגי ומאגף הרווחה על מנת לתת מענה לתושבים החשים מתח נפשי.
למרכז הרפואי הלל יפה הגיעו שני פצועים מהאירועים בדרום. טופלו ושוחררו לביתם.
בית החולים נמצא בכוננות לקליטת נפגעים בעת הצורך.

2 צפייה בגלריה
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
(צילום: EPA)

"קמנו לבוקר שחור, תמונות קשות, סרטונים, טלפונים מבני משפחה ומהר מאוד התחילו כל מיני הודעות בקבוצות שכונות ויצמן, ואחרות לסגור בתים חלונות, לא לצאת מהבתים", סיפרה תושבת נווה חיים. "לא ידענו מה נכון ומה לא, למרות שזה בדרום. אבל כשרואים מחבלים חמושים עם רכבים מסתובבים, ויש אנשים בממ"דים באזור המרכז, הפחד מחלחל ולא ידענו מה לעשות. אני גרה בבית בלי ממ"ד, וחשוב לי לדעת אם המקלט לידי פתוח. בינתיים את הבן שלי בן השש שמתי בחדר הכי פנימי בבית. הלב בוכה הבוקר. כל רעש חריג ואמבולנס אנחנו קופצים אולי זו אזעקה".

קראו גם:

בעיריית חדרה צפויים היום לקיים הערכות מצב נוספות באשר לארועי שמחה תורה והנחיות נוספות לתושבי העיר.
פורסם לראשונה: 09:48, 07.10.23