אחרי חודשים של שיפוצים קדחתניים במהלכם שודרג מרחב הספרייה העירונית המרכזית של חדרה כמעט מהיסוד, נחנך המתחם והוא מוכן ומזומן לאלפי הקוראות והקוראים שפקדו אותו בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
בועז שרעבי בהופעה בספרייה
בועז שרעבי בהופעה בספרייה
בועז שרעבי בהופעה בספרייה
(צילום: באדיבות העירייה)
היכל הספרייה עוצב כבית המציע מקומות ישיבה ועמדות לעבודה ולמידה. נוספו כותרים וספרים חדשים והוא מאפשר מרחב תרבות למופעים, הצגות ומגוון פעילויות לגילאים מגוונים.
למקום התווספו חדר אנגלית וחדר נוער. במקום הותקנו מחשבים עם תוכנות גרפיקה ובינה מלאכותית, ללא כל עלות לשימוש ורווחת התושבים.
"חשוב היה לנו לייצר מרחב מזמין שיביא לכאן קוראות וקוראים מהגיל הרך ועד למבוגרים. מקום שהוא בית לתרבות על כל גווניה, שהוא חדשני ואיכותי מצד אחד, אבל עדיין מעביר את חוויית הספרייה, עם ריח הספרים, מצד שני". הסביר עמית דביר, מנהל רשת הספריות בעיר.

2 צפייה בגלריה
ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, בחנוכת הספרייה. "דרך הספרים ניתן לברוא עולמות"
ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, בחנוכת הספרייה. "דרך הספרים ניתן לברוא עולמות"
ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, בחנוכת הספרייה. "דרך ספרים אפשר לברוא עולמות"
(צילום: אלבום פרטי)

טקס הפתיחה התקיים במעמד ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, שאמר: "חיים סבתו אמר שספרות לוקחת אותנו אל מחוזות חדשים ומאפשרת לנו להיות בהם עם כל החושים שלנו. להתמסר אליהם. דרך ספרים אפשר לברוא עולמות וגם קצת לברוח מהמציאות שלנו ולהעשיר את עולמנו התרבותי, לכן כה חשובה ההשקעה בתרבות בעיר, בהנגשת התרבות והספרות לכל הגילאים, שום דבר לא יוכל להחליף את חוויית הקריאה וצריך להתאים אותה לעת הזו".

קראו גם:

את הטקס נעל בועז שרעבי, במופע אינטימי. במהלך המופע אירח שרעבי את הזמר החדרתי נדב קקון.
שעות פעילות הספרייה: א', ב', ה' 10:00-19:00; ג', ד' 09:00-13:00.