בשורה משמחת לחדרה. אחת החברות החשובות במשק הישראלי מגיעה לעיר.
2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל. פיתוח של רפאל
(צילום: דובר צה"ל)
נראה כי האפיל של חדרה קוסם לעוד חברות בכירות ומשמעותיות במשק וכעת לאחת החברות הממשלתיות החשובות ביותר. רפאל החברה לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות, שייצרה בין היתר את כיפת ברזל, צפויה להגיע לחדרה ולפעול ממגדלי יו טאוורר, שנבנים מעל מתחם הווילג'. רפאל היא החברה הממשלתית שמפתחת ומייצרת מערכות הגנה מובילות ברמה עולמית כגון מערכת מעיל רוח, שרביט קסמים וכיפת ברזל.

2 צפייה בגלריה
מול החוף וילג'. "לא ראינו כלום" טוענים בעלי מוגבלויות
מול החוף וילג'. "לא ראינו כלום" טוענים בעלי מוגבלויות
מול החוף וילג'. לכאן תגיע רפאל
(צילום: אלעד גרשגורן)

החברה נוסדה בשנת 1948 כמעבדת המחקר והפיתוח הביטחונית לאומית של מדינת ישראל במשרד הביטחון. היא מתמחה בפיתוח מערכות הגנה ביבשה, באוויר ובים והיא נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל.
באתר החברה נכתב: "רפאל הינה שילוב ייחודי של מעבדה לאומית וגם חברה עסקית גלובאלית, צומחת ורווחית. החברה מהווה מנוע צמיחה כלכלי עבור מדינת ישראל, כאשר היא מעבירה בכל שנה 50% מרווחיה לקופת המדינה".
קראו גם:
המרכז שצפוי להיפתח בחדרה יהיה שלוחה נוספת של רפאל. חברת רפאל היא כיום המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ. התרחבות הפעילות ברחבי הארץ בשנים האחרונות היא חלק מאסטרטגיית רפאל שנועדה להגדיל את גיוס העובדים האיכותיים מתחומי ההנדסה והמדעים המעוניינים להשתלב בעשייה מבלי לשנות את מקום מגוריהם וכן להיטיב עם עובדים באתרים אחרים ולאפשר להם עבודה היברידית קרובה לבית. שלוחות רפאל הוקמו גם בתל אביב, בבאר שבע, בשלומי ובירושלים והן מצטרפות למכון דוד בקריות, מכון לשם בגוש שגב ולמרכז החדשנות בפארק תרדיון.
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 14:56, 11.01.23