3 צפייה בגלריה
הרכב שנפרץ. צילום דוברות משטרת חוף
הרכב שנפרץ. צילום דוברות משטרת חוף
הרכב שנפרץ. צילום דוברות משטרת חוף
יום חמישי, צהרי היום. ד' (השם המלא שמור במערכת), תושבת חדרה, החנתה את רכבה ברחוב סמילנסקי במרכז העיר והלכה לסידור.
כעבור חמש דקות, כשחזרה לרכב, מצאה בו פורץ שיושב במושב האחורי עם הארנק שלה. ד' לא נותרה אדישה והחלה להיאבק איתו.
במהלך המאבק היא נפגעה, אך עדותה עזרה למשטרת חדרה לתפוס במהרה את החשוד. הגבר שנתפס הוא תושב העיר ונגדו הוגש השבוע כתב אישום בעוון שבעה מקרים של פריצה לרכב ובעוון תקיפתה של ד'. בראיון השבוע ל"מיינט חדרה", היא מספרת על הרגעים בהם לא ויתרה וניסתה להיאבק בפורץ, מבלי לדעת לאן היא נכנסת.
"בשעות הצהריים של יום חמישי חניתי ברחוב סמילנסקי רק לכמה דקות, כדי למסור חבילה לבית ברחוב", משחזרת האישה. "את התיק שמתי ליד הרגל של הנהג, בשכיבה, ככה שלא חשבתי שאפשר בכלל לראות אותו. אמרתי לעצמי שבשביל 5 דקות אני לא אקח את התיק.
"אחרי כמה דקות, כשחזרתי לרכב ראיתי משהו מוזר. אני מסתכלת ורואה מישהו שיושב במושב האחורי. בהתחלה חשבתי שזה בכלל לא האוטו שלי, אבל לרכב יש סימן מיוחד. הפנמתי שמדובר בפורץ ותוך כדי אני שמה לב שהחלון האחורי מרוסק. הכל קרה תוך שניות. אני מתקרבת עוד ורואה אותו מוציא מתוך התיק שלי את הארנק".
ד' מספרת כי מתוך אינסטינקט נכנסה לפעולה. "פתחתי את הדלת מאחור וצעקתי לו 'תעזוב את הארנק'. ניסיתי להוציא את הארנק מתוך הידיים שלו, נאבקנו, אני עומדת מחוץ לרכב והוא בפנים, התחלתי למשוך לו בידיים ובחולצה.
3 צפייה בגלריה
גנב רכב, פריצה למכונית, שאטרסטוק
גנב רכב, פריצה למכונית, שאטרסטוק
גנב רכב, פריצה למכונית, שאטרסטוק
"תוך כדי המאבק, הגיע מאחורי באיטיות אוטובוס. הוא בדיוק יצא מתוך התחנה כשנהג האוטובוס רואה את כל המאבק. התפללתי שיירד למטה ויעזור לי, אבל הנהג בחר להמשיך הלאה".
הדקות עברו כמו נצח מספרת ד'. "הפורץ רצה לצאת מתוך הרכב בעוד שאני נאבקת איתו על הארנק, מחזיקה לו את הידיים ולא נותנת לו לצאת מהרכב. בבסוף הוא הדף אותי בחוזקה ונפלתי על הכביש. ניסיתי לקום וצעקתי 'הוא גנב לי את הארנק, הוא גנב לי את הארנק'. ממש לידי עבר אדם שהיה עם אשתו הילדים, הוא שמע את הצעקות וניסה לרדוף אחרי הגנב, אבל הוא הצליח לברוח. הבחור חזר אלי והציע לי להתקשר למשטרה. כולי רעדתי ולא יכולתי לחייג, אז ביקשתי שיתקשר עבורי".
"אולי הייתי צריכה לפעול אחרת, ואם היה לו סכין?"
אל המקום הגיעה ניידת משטרה. "סיפרתי לשוטרים את מה שקרה, הופעתי לראות שגם נהג האוטובוס שראה את המקרה חזר למקום. הוא הגיע ברגל ואמר לי שחשב שמדובר בסכסוך משפחתי ולא רצה להתערב. השוטרים התחילו בסריקות ואני נסעתי לבית החולים הלל יפה. למזלי, שום דבר לא נשבר אצלי אבל יש לי סדק בצלעות שיעבור עם הזמן".
התושבת מציינת כי פעלה בין רגע בלי לחשוב יותר מידי, ובדיעבד לא בטוח שזה היה הצעד נכון. "התנהגתי כמו ילדה בת 18 (צוחקת), כי במחשבה לאחור אולי הייתי צריכה לפעול אחרת, ואם היה לו סכין? אבל לא חשבתי ופעלתי לפי האינסטינקט הראשוני".
3 צפייה בגלריה
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
המחשה: אבי מועלם
ביום ראשון האחרון קיבלה ד' שיחת טלפון ממשטרת חדרה בה זומנה למסדר זיהוי. "אז זה לא כמו בסרטים, שעומדים חבורת חשודים ואני מאחורי מראה. גם נהג האוטובוס הגיע למסדר הזיהוי. לאחר יומיים קראו לי שוב לתחנת משטרת חדרה והתברר לי שהם הצליחו לתפוס ולעצור את הפורץ וביקשו שאזהה האם זה באמת הוא, ואכן זיהיתי אותו כאדם שפרץ לי לרכב".
ד' מוסיפה: מיד כשזיהיתי אותו ברגע הראשון, מכעס, רציתי ממש לפוצץ אותו, אבל הוא ישב שם כמו מסכן ושתק. אמרתי לו 'תתבייש, יש לי ילדים בגילך ואני יודעת שהיית במצוקה ובגלל זה עשית את זה. אולי הייתי יכול לבקש ממני והייתי מקבל יותר' ".
בזמן מעצרו של החשוד, מצאו השוטרים בביתו בחדרה, את הארנק של ד' וממצאים נוספים הקושרים אותו למעשי פריצה רבים אחרים. הארנק הוחזר לד' וכנגד החשוד, הוגש כתב אישום על שבעה מקרים שונים של פריצות רכב בחדרה בתוספת אישום על תקיפתה של ד'.