2 צפייה בגלריה
צביקה גנדלמן בהארכת המעצר (צילום: יריב כץ )
צביקה גנדלמן בהארכת המעצר (צילום: יריב כץ )
צביקה גנדלמן בהארכת המעצר (צילום: יריב כץ )
בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום את מעצרו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ב-6 ימים.
גנדלמן נעצר הבוקר עם הנהג שלו, ראשת הלשכה וקבלן ששימש בעבר כממלא מקום ראש העיר.
גנדלמן חשוד בשוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, זיוף בידי עובד ציבור, בשיבוש מהלכי חקירה בעבירות נוספות.
במשטרה הזהירו כי קיים "יסוד סביר לחשש שאי-מעצרו יביא לשיבוש הליכי חקירה, התחמקות מחקירה, מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר, או יביא להעלמת רכוש, להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות בדרך אחרת". מוקדם יותר האריך בית המשפט בשישה ימים את מעצרה של ראשת הלשכה שלו. היא חשודה בסיוע למתן שוחד ובסיוע לקבלת שוחד. מעצרו של קבלן שנעצר גם הוא בפרשה הוארך בשישה ימים.
"כל מי שמגיע לראשות בחדרה - מסתבך"
האווירה בחדרה ביום הזה קשה. תושבים, פעילים וגם תושבים מחוץ לעיר התעדכנו משעות הבוקר במתרחש בין מסדרונות העירייה.
ירון, תושב העיר, אמר למיינט חדרה: "אין מילה אחרת מאשר 'הזייה' כדי לתאר את מה שקורה פה. בדיוק לפני 5 שנים היה מקרה דומה עם ראש העיר הקודם, ועכשיו זה כאילו חוזר על עצמו בצורה מפחידה. כל מי שמגיע לראשות בחדרה מסתבך, לא ברור מה קורה פה, אבל זה בהחלט מוציא אותנו לא טוב כעיר".
2 צפייה בגלריה
תושבים מופתעים גילו כי עיריית חדרה סגורה היום (צילום: איתמר רותם)
תושבים מופתעים גילו כי עיריית חדרה סגורה היום (צילום: איתמר רותם)
תושבים מופתעים גילו כי עיריית חדרה סגורה היום (צילום: איתמר רותם)
בעיר הזכירו היום את השושלת המפוקפקת של חקירות נגד ראשי עיר בחדרה. כך היה עם ישראל סדן שאף הורשע, ומי שעוד נחקר היה כאמור ראש העיר לשעבר חיים אביטן (התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות), וכעת הגיע תורו גם של גנדלמן.
על-פי החשד, ראש העיר והבכירים פעלו לכאורה במסגרת תפקידם על מנת לקדם תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק. עם מעצרם, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בעבר פורסם תחקיר, שממנו עלה כי חבר של גנדלמן שנעצר הרוויח מקרקע ציבורית כשהפעיל חניונים בעיר. על אף החברות, גנדלמן נמנע לכאורה מהפקעת הקרקע והצביע בדיונים על עסקי חברו במתחם.
עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את גנדלמן, מסר מוקדם יותר בשמו: "חובת המשטרה לחקור ושום אדם אינו מעל החוק. ניסיון העבר מלמד שאוטומטיות המעצר והכותרות בתקשורת לא בהכרח מסתיימים בהרשעה. עבור מר גנדלמן, תושבי העיר חדרה הם בעלי המניות האמיתיים ורק כלפיהם חלה החובה, ולהם הסמכות לבחור ולהחליט בקלפי. כרגע כל הפרסומים המגמתיים, בין שהם מגיעים מהסנגור, מהדוברות החקירתית או מהתקשורת, עשויים לפגוע בטהרת ההליך המשפטי וכלל לא בטוח שמעצר הוא כלי שמשרת פתרון נכון לציבור".
מדוברות המשטרה (אח"מ) נמסר: "בהמשך לחקירה שהפכה הבוקר גלויה ומתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ועניינה חשד לכאורה למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן עבירות נוספות. מעצרם של ראש העיר, ראש לשכתו, נהגו ומעורב נוסף הוארכו עד ליום 10.06.2018 תשומת לבכם, בית המשפט עיכב ביצוע החלטתו לפרסם את פרטיו המזהים של החשוד (המעורב הנוסף) עד מחר 05.06.2018 בשעה 12:00 על מנת לאפשר לב"כ החשוד להגיש ערר לבית המשפט המחוזי".