בית החולים הלל יפה בחדרה יפצה הורים לתינוק שנולד אחרי שסבל ממחסור בחמצן - דבר שגרם לו לנכות קשה. בשל העיכוב בביצוע ניתוח קיסרי, יקבלו ההורים ממשרד הבריאות 4.7 מיליוני שקלים.
האם הגיעה לבית החולים בחודש ספטמבר 2009 כשהיא בשבוע ה-40 להריונה. לאחר ירידת מים הוחלט בבית החולים להשאירה באשפוז לצורך זירוז הלידה והיא החלה טיפול בפיטוצין.
הידיעה המלאה פורסמה לראשונה באתר ynet
1 צפייה בגלריה
סימני מצוקת העובר הופיעו 18 שעות לפני הלידה(צילום: shutterstock)
סימני מצוקת העובר הופיעו 18 שעות לפני הלידה(צילום: shutterstock)
סימני מצוקת העובר הופיעו 18 שעות לפני הלידה(צילום: shutterstock)
בכתב התביעה, אשר הגישו ההורים לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי משרד עורכי הדין שרעבי, נאורי, סנדלר, תואר כי המוניטור אליו חוברה היולדת הראה כי קיימת האטה בדופק העובר עד לרמה של 5 פעימות בדקה.
בשעה 6:30 ילדה התובעת את התינוק כשהוא כחול ולא מגיב. בחוות דעת מומחה אשר צורפה לתביעה נכתב כי "המדובר בתינוק שנולד לאחר מצוקת עובר ממושכת מאוד. סימנים ראשונים להפרעה החלו כ-18 שעות לפני הלידה עם תחושת ירידה בתנועות עובר".
בהמשך חוות הדעת כותב המומחה כי הירידה בזרימת הדם למוחו של העובר, "נמשכה עד סמוך ללידה תוך שהצוות לא מגיב כנדרש בחילוץ העובר בניתוח קיסרי למרות ירידות חוזרות ונשנות בדופק כולל האטות ממושכות, כאלה שחייבו חילוץ מיידי של העובר כבר שעות רבות קודם ללידה".
בבדיקות שבוצעו לתינוק לאחר לידתו הראו כי הוא סובל מפגיעה מוחית. כיום הוא סובל מעיכוב התפתחותי. "התובע אינו מדבר וכמעט לא משתמש במחוות לתקשורת. הוא מביע עצמו על ידי הובלה למה שחפץ בו, מבין הוראות פשוטות ביותר ולא תמיד מבצע אותן", נכתב בתביעה.
בהסדר פשרה שנחתם בין הצדדים הוסכם כי בית החולים יפצה את ההורים בסכום של 4.7 מיליוני שקלים בתוספת 2.3 מיליוני שקלים שקיבלו התובעים מהמוסד לביטוח לאומי. בית החולים ישלם להורים 500 אלף שקלים שכר טרחת עורך דין.
עו"ד מיכאל סנדלר שהגיש את התביעה מסר לאחר חתימת הסכם הפשרה כי "למרות הניסיון של בית החולים לדחות את הטענות על הסף תוך התעלמות מנסיבות המקרה, בסופו של דבר המאבר המשפטי הממושך הצליח. על המשפחה יהיה להתמודד כל חייהם עם תוצאות הרשלנות הרפואית".
הידיעה המלאה פורסמה לראשונה באתר ynet.