מספר מקרים של ניסיון להרעלת כלבים בזדון ברחבי חדרה דווחו במהלך תקופת החגים. תושבים משכונת ויצמן סיפרו כי ראו כלבים מפרכסים כתוצאה מאכילת נקניקיה שככל הנראה נמשחה בחומר קטלני.
אחרים בשכונת נווה חיים, דיווחו כי ראו אדם זר מסתובב בצמוד לגדרות הבתים בשעות הלילה המאוחרות.
1 צפייה בגלריה
 צילום: shutterstock
 צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
מקרים אלו מצטרפים להרעלת כלב שאירעה לפני כחודש ברחוב הגר"א בשכונת נווה חיים, שבעליו מצאו ללא רוח חיים כשיצא לרכב על אופניו בשעת בוקר מוקדמת.
"הדברים האלו מתרחשים בחסות החשכה, כשאדם אחד או כמה אנשים, שהחליטו להרעיל ולהרוג כלבים בעיר, בונים על זה שעד הבוקר ועוד הכלבים כבר יהיו מתים", אמר תושב נווה חיים והוסיף: "בשעת לילה מאוחרת איש לא יצא לבדוק אם הכלב שלו נרדם והכול בסדר.
"לא מדובר בכלבים משוטטים אלא בכלבים מטופלים, עם קולר וסממני זיהוי אחרים שמעידים שהכלבים מטופחים ויש להם בית, כך שאינני יודע מה הרציונל פה, אם מדובר באדם רנדומלי ששונא כלבים או שכן ממורמר. כך או כך התופעה איננה יכולה להימשך זו התעללות בבעלי חיים וגם בבני אדם שכן כלב הוא כמו בן משפחה שלהם, לא פחות".
תושב שכונת ויצמן הוסיף ואמר: "יש תושבים שהגיעו לווטרינר עם הכלב ונאמר להם שזה קרה כתוצאה מרעל עכברים בשילוב רעל זרחני. מכאן ברור שזה נעשה בזדון. מה שמבהיל בכל הסיפור הזה הוא שאין קצה חוט במי מדובר, היכן פועל ומדוע. לחשוב שחלילה פעוט ירים נקניקיה בלי שאמו תבחין מהכביש מהדרך או מהמדרכה וינגוס בה כשבעצם היא ספוגה ברעל עכברים. אנחנו לא יכולים לעמוד במצב שהיום זה בעל חיים ומחר חלילה ילד. אני לא יודע גם מה אפשר לעשות בנדון, זה לא מרכז העיר שיש מצלמות ברחובות וניתן לגלות מי האיש. מסתובבים ביננו פסיכופתים באין מפריע וזה מלחיץ מאד".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה:
"הרעלת כלבים, במידה וקיימת, הינה עבירה פלילית ולכן המשטרה מטפלת בנושאים מהסוג הנ"ל. יודגש כי לווטרינר העירוני לא ידוע על הרעלת כלבים בעיר ומקרים כאלה, אם היו, לא דווחו לעירייה".