אילנה מסיקה, תושבת גבעת אולגה ומי ששימשה במשך שנים ארוכות כיו"ר ועד השכונה, הקימה קבוצת מחאה, לקידום נושאי התחבורה בשכונה. לטענת מסיקה ותושבים נוספים שכבר הצטרפו ליוזמה, בכל התוכניות התעבורתיות שמקודמות באזור, לא הביאו הרשויות המתכננות בחשבון את צורכיהם של תושבי השכונה.
מסיקה מסבירה, כי בין היתר הופסקו עצירות של קווי אוטובוס רבים המגיעים מדרום לצפון באזור צומת אולגה, ושמאפשרים לתושבים להגיע לתל אביב. בנוסף, בהיעדר קווים פנימיים בשעות לילה מאוחרות, נותרים תושבי השכונה בלי אפשרות להגיע באוטובוס לבתיהם מחדרה, והם נאלצים לצעוד ברגל קילומטרים, או להזדקק לטרמפים.
1 צפייה בגלריה
אילנה מסיקה. "תושבים, תתעוררו" | צילום: אלעד גרשגורן
אילנה מסיקה. "תושבים, תתעוררו" | צילום: אלעד גרשגורן
אילנה מסיקה. "תושבים, תתעוררו" | צילום: אלעד גרשגורן
"כולם שכחו את קיומה של השכונה", אומרת מסיקה. "פשוט דילגו עלינו, כאילו אנחנו שקופים". היא אף קוראת לתושבי השכונה להצטרף אליה למאבק: "תושבי גבעת אולגה תתעוררו לפני שיהיה מאוחר. קווים כמו 730, 852 וקווים נוספים מכיוון תל אביב ונתניה מדלגים על אולגה. תושבים נאלצים לרדת בשכונת ויצמן, ולהמתין זמן רב לאוטובוס, ובשעות מסוימות הם צריכים להגיע בטרמפ או לצעוד ברגל. יש מבוגרים שחוזרים מעבודה, חיילים ובני נוער שיוצאים לבלות ואין להם פתרון. אנחנו דורשים לכל הפחות שבקו 7 הפנימי התושבים לא ישלמו, ושיהיה סנכרון בין הקווים הבין-עירוניים לקו 7".
מסיקה מספרת, כי היא ותושב נוסף נפגשו בשבוע שעבר עם סגן מהנדס העיר, ובפגישה נדונו הצעות ייעול לשיפור הנגישות ושירותי התחבורה לשכונה וממנה: "בנוגע לתחנת האוטובוס שמדלגים עליה, הוא הציע למשל שהאוטובוסים יעצרו בתחנה ליד הווילאג', סמוך למעבר הולכי רגל. אנחנו הצענו כרטיס המשך וסנכרון של הקווים. העלינו גם בקשה, לאפשר לאוטובוסים להיכנס בכניסה הישנה (דרך כביש החוף), שנסגרה עם פתיחת כביש שמיר והסדרי התנועה החדשים, מה שיפתור את הבעיה בכלל. ביקשנו גם לתזמן 'גל ירוק' על גשר אולגה הצר והפקוק, והעלינו גם בקשה שקו 7 לא יהיה מעגלי".
מסיקה מסבירה, כי המצב התחבורתי של תושבי השכונה יחמיר בעתיד: "גילינו שהכניסה לשכונה דרך תחנת הדלק בכביש 2 תתבטל, וגם הכניסה לעין הים דרך כביש 2 תתבטל, כך שאנחנו נשארים רק עם כניסה אחת לשכונה. זאת שערורייה, ואם לא נפעל היום, נחזור אחורה בזמן ושוב השכונה תהיה מנותקת. אין לי מושג מי נרדם פה בשמירה, אבל איש לא התחשב באולגה תחבורתית".
מסיקה גם פנתה למשרד התחבורה ולשר בצלאל סמוטריץ', ופתחה קבוצת ווטסאפ לנושא: "לדעתי אנחנו צריכים לארגן הפגנות, להציף את הנושא בכל מדיה אפשרית ובעיקר לא לשתוק. הם חונקים אותנו בתוך השכונה. באגף ההנדסה של העירייה, אמנם הראו נכונות להקשיב לנו, לעזור ולפנות למשרד התחבורה, אבל לצערנו, כרגע אין שום תוצאות בעבורינו".
מהעירייה נמסר: "הדברים כפי שהוצגו בפוסט בפייסבוק הם מגמתיים ואינם מייצגים נאמנה את העובדות שנמסרו להם. לגופו של עניין, עיריית חדרה מנהלת דיאלוג עם משרד התחבורה לגבי הכניסות והיציאות לשכונות מערב העיר, וכן לגבי התחבורה הציבורית לנוחות התושבים".