ענת לדניק, בת 25, תושבת חדרה, היא סטודנטית לסיעוד. החל מחודש נובמבר 2019 היא התחילה לקבל מסרונים לטלפון הנייד שלה מהמועצה האזורית מנשה. לטענתה, ההודעות כללו חומר מסחרי.
לדניק קיבלה מסרונים גם תוך כדי הלימודים, ומספרת כי ההודעות הפריעו לה, ולכן החליטה לשים לזה קץ. באחרונה הגישה תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה, ובה דרשה מהמועצה האזורית מנשה פיצויים בסך 13 אלף שקלים. "גם כאשר לחצתי 'הסר' לא היו מסירים אותי. הם לא הפסיקו לשלוח הודעות למכשיר שלי בלי הסכמתי", מסבירה לדניק.
1 צפייה בגלריה
ענת לדניק. "לא מעוניינת לקבל מסרונים מסחריים" | צילום: אלבום פרטי
ענת לדניק. "לא מעוניינת לקבל מסרונים מסחריים" | צילום: אלבום פרטי
ענת לדניק. "לא מעוניינת לקבל מסרונים מסחריים" | צילום: אלבום פרטי
בכתב התביעה ציינה, כי מסרי הפרסומות שוגרו למכשיר שלה, אף שלא נתנה את הסכמתה המפורשת מראש לקבלתם. "שיגור הפרסומות הוא הפרה של הוראות החוק, שקובע, כי משלוח מסרים מסחריים מערער את האמון, את הביטחון ואת נוחות השימוש בטכנולוגיה, לציבור בכלל ולי כתובעת בפרט", היא מבהירה. לדבריה, היא משקיעה זמן בהתמודדות עם המסרונים.
לדניק גם ציינה בכתב התביעה, כי ביקשה שלוש פעמים את הסרתה מרשימת התפוצה, ללא הועיל. "אני לא מעוניינת לקבל מסרונים מסחריים, לא בשביל זה רכשתי את המכשיר הסלולארי. זה מכשיר אישי שלי, ואף גוף אין לו זכות לשלוח לי הודעות בלי רשותי והסכמתי", היא אומרת.
לדניק צירפה לכתב התביעה חלק מהמסרונים שקיבלה למכשיר שלה. בין היתר: "שבת גשומה? בואו לצחוק עד השמיים עם סרט ילדים... היכל התרבות גן שמואל...".
לדברי לדניק, גם אחרי שהגישה את התביעה, המועצה האזורית מנשה ממשיכה לשגר לה מסרונים.
מהמועצה האזורית מנשה נמסר: "המועצה מקפידה לפעול על פי החוק ועל פי כללי המינהל התקין. ככלל, במערכת המסרונים של המועצה קיימת אפשרות להסרה, והמערכת מסירה באופן מיידי. בנוגע למקרה הספציפי, היות שמדובר בהליך משפטי, אנו נבחן את הנושא ונגיב בבית המשפט, בהתאם".