לרגל המצב: עיריית חדרה הצטרפה ליוזמה הארצית של ארגון רבני 'בנועם' לתקיעת השופר הכלל ישראלית. בשל הגבלות הקורונה, תקיעות שופר קולקטיביות יושמעו ברחובות ובמקומות ציבוריים כמו פארקים וגני שעשועים, לטובת אלו שלא יוכלו להגיע לבתי כנסת.
1 צפייה בגלריה
נורדמן תוקע בשופר
נורדמן תוקע בשופר
נורדמן תוקע בשופר
(צילום: י. ש )
ההחלטה התקבלה בעקבות הגבלת התפילות בבתי הכנסת ובצל הגידול בהיקף החולים והמבודדים, שיצר מצב לפיו, רבים יתקשו לממש את מצוות 'תקיעת שופר' בראש השנה. במסגרת המיזם הכלל ארצי, ביום ראשון ה-20.9 בשעה 11:00 בדיוק, ייצאו אלפי 'בעלי תקיעה' ברחבי הארץ לתקיעת שופר כלל ישראלית.
קראו עוד:
מי שהרים את הכפפה בחדרה, היה הרב בנצי נורדמן, חבר מועצת העיר, שגייס לשם כך רבני קהילות מהעיר ואף הכשיר 'בעלי תקיעה', שהביעו נכונות להתגייס ליוזמה. "המיזם נועד לתת מענה לצורך שעלה מהשטח ולחשש של אנשים, בעיקר בקרב הציבור המסורתי ששוחחו איתי בשבועות האחרונים והביעו חשש שהשנה לא יוכלו לקיים את המנהג החשוב לשמוע קול שופר", סיפר, "מעבר לחובתנו כרבני קהילות לספק את האפשרות לכל מי שחפצים בכך לקיים את המצווה החשובה של תקיעת שופר, יש כאן מימד חשוב של אחדות כלל ישראלית. ברגע אחד בבוקרו של ראש השנה, כל עם ישראל מתאחד לתקיעת שופר שהיא סמל הגאולה של עם ישראל".
הרב נורדמן עדכן כי נכון לעכשיו, ישנה היענות בעיר בכ-30 מוקדים ובתוכם: במספר מוקדים בשכונת הפארק, בגן הראשונים בגבעת אולגה ובגנים נוספים, בשכונת עין הים, בשכונת שלמה, שכונת 'חדרה הצעירה' וכן בשבעה מוקדים בעורקים המרכזיים של העיר .
בארגון קראו לכל מי שמחזיק בשופר והינו בעל תקיעה (יודע לתקוע בשופר) לצאת בשעה היעודה למרפסות ולרחובות ולהצטרף לתקיעת השופר הכלל ארצית.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חדרה