במסגרת הליך ניטור ארצי שביצעה החברה הממשלתית להגנת מצוקי החוף התגלה כי המצוק החופי באזור בית חנקין אינו יציב וכי קיימת סכנה למבנה המסעדה ולבאי המקום. בהתאם לכך הוציאה עיריית חדרה באופן מידי הנחייה להפסקת פעילות במקום, במקביל לקידום ביצוען של עבודות לחיזוק וייצוב המצוק החופי במקטע זה.
1 צפייה בגלריה
נדלמן והלוי בסיור
נדלמן והלוי בסיור
גנדלמן והלוי בסיור
(צילום: באדיבות העירייה)
קראו עוד:
לאחרונה נערך סיור מקצועי ביוזמתו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, בהשתתפות ח"כ מאיר יצחק הלוי, תקוה חדשה, יו"ר שדולת רשויות החוף והים, וכן מהנדס העיר אינג' נדב הדר והצוות המקצועי, במטרה לבחון מקרוב את אזור המצוק, ועל מנת לגבש סל פתרונות להמשך הטיפול במצוק, הן בטווח הזמן המיידי, עם ייצובו של המצוק והוצאתו מכלל סכנה ומניעת התמוטטות מידית, והן לשם גיבוש סל פיתרונות תכנוניים ארוכי טווח, כגון בניית קיר תמך וביצוע עבודות נרחבות לחיזוק וייצוב המצוק.
במהלך הסיור, הציג מהנדס העירייה אינג' נדב הדר בפני מאיר יצחק הלוי את העלויות המוערכות לביצוע העבודות לייצוב המצוק, שנאמדות בסדר גודל של כעשרה מיליון שקלים. הלוי הקשיב לנתונים המקצועיים וינסה לסייע ככל הניתן, זאת במסגרת פעילות שדולת רשויות החוף והים.
בתום הסיור המקצועי, המשיכו גנדלמן והלוי לסיור בפארק נחל חדרה, שכלל גם ביקור בעמדת התצפית על להקות הכרישים המגיעים לחוף, הממוקמת על גדות הנחל ואליה מגיעים בכל שנה אלפי מבקרים מכל הארץ כדי לצפות בכרישים ולשמוע הסברים מפורטים על סוגי הכרישים הפוקדים את המקום. בנוסף, ביקרו השניים גם בגלעד להנצחתו של נחום (נחצ'ה היימן), עליו נכתב השיר "חופים" שהלחין היימן למילותיו של נתן יונתן.
לעדכונים: חדשות חדרה