זוהי תקופה מוצלחת עבור מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה בחדרה: אחרי למעלה משנתיים של מאבק עיקש של מטה המאבק המשותף של חדרה והמועצה האזורית מנשה, לאחרונה נראה כי ישנו קונצנזוס סביב הנושא וכי גורמים פוליטיים רבים, ביניהם כאמור גם סיעת כחול לבן, סבורים כי  היטב כי התוכנית להקמת שדה תעופה שגויה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה)
נייר עמדה שפרסמה היום הסיעה היא כותבת כי התוכנית "אינה נכונה תכנונית, כלכלית, בריאותית, חברתית וסביבתית (...) ותביא לבזבוז מיליארדים מכספי הציבור, דבר שאינו נכון בכלל, ובפרט בעת הזו, בה המדינה נמצאת במשבר כלכלי עמוק, הצפוי ללוות אותה בשנים הקרובות", וכי "קיימים פתרונות ישימים וזמינים אשר יכולים לתת מענה מיטבי לצרכי התעופה הכללית של ישראל באמצעות התאמה של שדות קיימים".
אחד מהפתרונות שמוצעים בנייר העמדה של הסיעה, הוא 'פיזור השימושים' מהשדה בהרצליה לשדות קיימים: "הסיעה סבורה, כי חלופת הרצליה או פיזור השימושים בשדות קיימים נכונה כלכלית, חברתית וסביבתית. בכל מקרה אין להקים שדה תעופה חדש בחדרה לצורכי התעופה הכללית, ויש לבצע הסדרה במסגרת מקומות קיימים, המבקשים לקלוט את הפעילות כולה של השדה בהרצליה שעתיד להיסגר, או במסגרת פיזור השימושים במספר שדות תעופה קיימים, ובכך לחזק כלכלית וחברתית את הפריפריה".
2 צפייה בגלריה
מפגש החירום בחדרה
מפגש החירום בחדרה
מפגש חירום בחדרה
(צילום ארכיון: דוברות מטה המאבק נגד שדה תעופה בחדרה)
עוד הציעה הסיעה, כי במקביל לבחינת אופציית פיזור השימושים, יש לבחון גם את 'חלופת האפס', שמשמעה השארת שדה התעופה בהרצליה במקומו, לצד צמצום הבינוי המתוכנן באזור.
המאבק בתכנית ממשיך ביתר שאת, הן באפיקים המקצועיים והן באפיקים הפוליטיים, השבוע התקיים דיון משותף בוועדת הכלכלה וועדת הפנים של הכנסת בנושא שדה התעופה. חבר המועצה רון שגן, שהוביל את המאבק מתחילתו, דיווח על דיון מוצלח ו"הסכמה מקיר לקיר של חברי הכנסת מכלל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה" לגבי הצורך בבחינה המחודשת של הנושא.
בסיכום הדיון שארך כשעה וחצי, ח"כ יעקב מרגי, העומד בראש וועדת הכלכלה וכן ח"כ מיקי חיימוביץ', יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה שישבה בראש הדיון, דרשו לקבל תשובות מקצועיות מרשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית וכן מהוועדה לתשתיות לאומיות.