יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא החשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים יורחק לעוד 75 ימים מתפקידו, כך קבע שופט בית משפט השלום בראשון לציון, טל ענר.
1 צפייה בגלריה
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
אדרי בבית המשפט, לאחר מעצרו
(צילום: שאול גולן)
קראו עוד:
המדינה, ביקשה את הרחקתו של אדרי מתפקידו ומבניין העירייה למשך 120 ימים, בטענה שנדרשת השלמת חקירה. אדרי התנגד בטענה כי הרחקתו הממושכת מדי אינה מידתית. השופט ענר, הכריע בסופו של דבר כי משך ההרחקה יהיה 75 ימים בלבד, אולם גם הבהיר למשטרה, כי עליה לסיים את החקירה.
אדרי נעצר ב-10/11/20 בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות נוספות. תנאי שחרורו כללו בין היתר איסור כניסה לעיריית אור עקיבא ואיסור עיסוק בתפקידו כראש עירייה. תנאי שחרור אלו התארכו מספר פעמים.
כעת עתרה המדינה להארכה נוספת, בטענה לחשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט. "ישנו יסוד סביר לחשש כי בחזרתו לתפקיד יש כדי להקל על ביצוע עבירות דומות או השלמת העבירות בהן נחשד", נטען. "כל זאת בשים לב לכך, שהעבירות בוצעו מלכתחילה במסגרת הכהונה הציבורית".
כמו בהארכה הקודמת של תנאי השחרור, אדרי התנגד גם הפעם וטען שהגיע הזמן לשנות את אותה נקודת איזון ולהורות על ביטול התנאים המגבילים. עוד טען כי אין כל חשש לשיבוש החקירה והצביע על פגיעה קשה ומתמשכת בזכויותיו וכן בתושבי עירו שבחרו בו ועירם מנוהלת על ידי ממלא מקום שלא נבחר.
לאחר ששמע את טענות הצדדים ונחשף לטיוטת כתב האישום שגובשה כנגד אדרי, קבע השופט כי התשתית הראייתית אליה נחשף הינה בעוצמה גבוהה: "המבקשת מנתה שורת השלמות חקירה שנתבקשו כבר עתה על ידי הפרקליטות. בחנתי גם את פסקי הדין והחלטות שאליהם הפנה המשיב (אדרי).. ואכן פרק הזמן המצטבר בו חלים עליו תנאי איסור עיסוק והרחקה הוא חריג בהשוואה לחשודים בפרשות שחיתות אחרות בשלטון המקומי.. עם זאת קשה לחלץ כלל משפטי משותף לכל המקרים.. אכן הפגיעה הנמשכת בו קשה הן באישור האישי תעסוקתי והן במישור הציבורי. איני מתעלם ממנה. אך מי שנבחר כפרנס על הציבור וכשל לכאורה בצורה כה מהדהדת ובהיקף כה נרחב מוצדק להוסיף להרחיקו מתפקידו ולהבטיח חקירת העבירות ללא הפרעות".
השופט ענר הוסיף: "מצאתי כי יש להיעתר לבקשה להאריך את התנאים, עם זאת הבקשה להארכה ב-120 אינה מידתית בעיניי. המבקשת תיקח בחשבון כי לא יהיה ניתן להאריך ללא גבול את תוקף התנאים המגבילים טרם הגשת כתב האישום".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:07, 06.07.21