המלחמה בדרום ובצפון גרמה לכך שהרבה ישראלים הפכו את חופי האיזור למוקד תיירותי מבוקש. לגל האנטישמיות בעולם שמונע מרבים לצאת לחופשות בחו"ל, תוסיפו את תושבי הצפון והדרום המפונים שמבקשים גם הם לנפוש בים, ותקבלו 'סיר לחץ' לא פשוט בחופי חדרה. מי שחשים היטב את הלחץ הזה הם אנשי השיטור והפיקוח העירוני של עיריית חדרה ומנהלי אגף החופים שבקיץ הזה, ידיהם מלאות בעבודה, יותר מתמיד.
3 צפייה בגלריה
פקחי החוף של עיריית חדרה
פקחי החוף של עיריית חדרה
השיטור העירוני בחופי חדרה. רואים הכל
( שרון צור)

"לפני פתיחת עונת הרחצה, העירייה נערכה הרבה מבעוד מועד", מסביר פקח בסיירת החופים בחדרה, אלירן ועקנין, "היא חסמה את כל הירידות לחוף בצורה הרמטית ושיפצה שערים וגדרות כדי למנוע כניסת טרקטורונים ורכבי שטח לחוף.אנחנו גם אוכפים ונותנים דו"חות לאופנועים שכן מצליחים להיכנס במעברים הצרים של הולכי הרגל ומסכנים חיי אדם. עד כה הארועים הכי שכיחים בפארק נחל חדרה (האזור הצפוני של רצועת החוף) היו הבערת אש, מנגלים וונדליזם, דברים שקורים בדרך כלל בלילות. אנחנו מתגברים בסיורים יזומים בעיקר בלילות ובסופי שבוע והנוכחות שלנו בשטח מוכיחה את עצמה. יש ירידה בכמות הארועים.
"בחופים שאינם מוכרזים, אנו מתמודדים עם השלכות פסולת של תושבים, נותנים התראות ודורשים מהמשליכים לאסוף את הפסולת. בשנים האחרונות בגלל האכיפה יש שינוי אדיר, בעיקר בניקיון ואנו מקבלים פידבקים חיוביים מהתושבים. אנחנו מטפלים גם בפינוי מאהלים לא חוקיים בחוף חדרה. אנשים שמגיעים מקימים מאהל, ומשכירים אותו לארועים פרטיים וגוזלים בכך את החוף מהמתרחצים. אנו אוכפים בכל כלי שיש בידינו, נותנים התראות ודו"חות ובמידת הצורך גם מחרימים את הציוד".

3 צפייה בגלריה
פקחי החוף של עיריית חדרה
פקחי החוף של עיריית חדרה
אוכפים ולא מפחדים מעימותים
( שרון צור)

היו אירועים חריגים שהצריכו התערבות או טיפול מיוחד?
"לפני מספר שבועות היתה תקרית חריגה בחוף אולגה של אדם שהטריד תיירת. קיבלנו קריאה מהקב"ט של החוף והגענו ראשונים למקום כדי לטפל באירוע. עיכבנו את החשוד עד הגעת השיטור העירוני שביצע מעצר לחשוד ולקח אותו לתחנת המשטרה. נתקלנו גם בארוע אלימות בין כעשרים בני נוער בגילאי 14-15. ברגע שזיהינו תוך כדי סיור על החוף שיש אירוע והגענו במהירות, בני הנוער זיהו אותנו מרחוק והקטטה התפזרה תוך רגע.
"כמו כן היה לנו אירוע טביעה בחוף 50 (לא מוכרז). נקראנו לאירוע על ידי רשות הטבע והגנים, ומיד הזעקנו את המצילים של חוף אולגה שהגיעו מיד, אך לצערנו אחרי שפתחתי את השער למד"א ולכל מי שצריך, נקבע מותו של האדם. עוד אירוע שהיה לפקחים, זה אירוע טביעה בחוף הדייגים (לא מוכרז). גם במקרה זה, הזעקנו את מצילי אולגה ומד"א, וברוך השם הבחור ניצל. יש לנו מפתחות לכל השערים, אנחנו תמיד יכולים לפתוח לחירום אם זה משטרה או מד"א. אם יש חשדות בקשר לבני מיעוטים מסוימים והללו לא רוצים להזדהות על עברות כאלה ואחרות, אנו מזמינים שיטור. היו כמה פעמים שהם התגלו כשבח"ים והשיטור טיפל בזה".
אין חשש להכנס לעימותים מול גורמים עבריינים בחוף?
"הייתי במילואים בחאן יונס חמישה חודשים אז לפחד מזה? אבל אין ספק שהתפקיד לא קל. אנחנו מתמודדים מול גורמים עבריינים, בני מיעוטים, חבורות ועוד. בשבילי זו לא רק עבודה, אני גדלתי בחדרה ואני בא מתוך תחושת שליחות שאני שומר על הבית שלי ונותן תחושת ביטחון אמיתי לתושבים. הכי כיף לקבל פידבקים על העבודה שלנו. העובדה שחדרה זכתה לאחרונה בשיאנית הניקיון בחופים גורמת לי להתגאות בעבודה שלנו".

ניידת קבועה בחוף


כחלק מהיערכות לעונת הרחצה, הכריז ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, על הקמת סיירת ביטחון חופים בחדרה ומאז פועלים פקחי הסיירת בכל רצועת החוף של חדרה, מחוף כושי בדרום ועד פארק נחל חדרה בצפון. לאורך כל שעות היום והלילה מוצבת ניידת באופן קבוע: "שמנו לנו למטרה לחזק את תחושת הביטחון האישי בכלל ושל המתרחצים בחופי חדרה בפרט וסיירת ביטחון חופים פועלת כדי יישם זאת. בסיירת פועלים אנשים מנוסים לאורך כל שעות היממה".

3 צפייה בגלריה
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
ראש עיריית חדרה ניר בן חיים
(אלעד גרשגורן)

קראו גם:

מנהל אגף אכיפה ובטחון בחופים, גיל שלמה הוסיף: "תפקיד הסיירת לשמור על הסדר הציבורי ולבצע אכיפה מקיפה בחופים כדי לאפשר לכל התושבים ליהנות מבילוי בטוח ונעים בחוף הים, כולל סיורים יזומים להרתעה, אכיפה כנגד משליכי פסולת והדלקת מנגלים, פינוי מאהלים, מסחרים לא חוקיים, כלבים משוחררים ומניעת ונדליזם. הסיירת פועלת גם למניעת כניסת טרקטורונים ורכבי שטח לרצועת החוף ואוכפת גם בחוף הים כמו בכל רחבי העיר עבירות אופניים חשמליים. לאחרונה במסגרת סיור יזום איתרו הפקחים שב"חים בפארק נחל חדרה. הם עיכבו אותם תחקרו והעבירו למשטרת חדרה להמשך טיפול. בחוף מוצבות גם מצלמות לאכיפה ובקרה לטובת תחקור אירועים מיוחדים".