ביום שני בערב אותרה גופתו של הנער אור אלפה בן ה-18, תושב חדרה, יום לאחר שפקד את חוף הדייגים ביחד עם שני חבריו. בילוי ממנו לא שב. עיר שלמה התגייסה לחיפושים אחרי אור, בסיומם נמצאה גופתו. חדרה כולה נכנסה לאבל בעקבות הטרגדיה.
1 צפייה בגלריה
אור אלפה ז"ל
אור אלפה ז"ל
אור אלפה ז"ל
(צילום: תיכון נעמ"ת)
קראו עוד:
ביום ראשון נכנסו שלושה חברים לחוף הדייגים. שניים הצליחו למצוא את דרכם אל החוף, אולם אור נעלם. עדי ראיה דיווחו כי ראו נער מנופף לעזרה באזור המזח בחוף ונעלם, בתוך זמן קצר.

חיפושים נרחבים

כוחות מד"א הוזעקו למקום. הפראמדיק ויקי שמואל שהגיע לשטח, מספר: "בסביבות השעה 19:20 הזניקו אותנו לחוף הדייגים בחדרה ודיווחו לנו שראו נער בן 18 במצוקה בים ולאחר דקות בודדות הוא נעלם במים. הייתה לנו תקווה שימצאו אותו מהר ושנוכל להציל אותו. לאחר שעות של חיפושים שוחררנו עם ניידת הטיפול הנמרץ מהמקום".
למקום הוזנקו גם מסוק משטרתי, ספינת חיל הים ומתנדבים רבים בהם צוללנים של זק"א, ושישה מצילים באישור מיוחד של מנהל אגף החופים בעירייה, חיים ג'רבי, חלקם על אופנועי ים. משטרה וגורמי רווחה בעיר ליוו את משפחתו של אלפה מיד עם היעלמותו. החיפושים נמשכו גם למחרת, כשתושבים רבים, מכרים וחברים של המשפחה הגיעו לחוף כדי לסייע.
ביום שני בערב, אחרי שעיר שלמה התפללה לבשורות טובות, משה מציל חוף אולגה אלירן אנג'ר את גופתו של אור מן המים במרחק כ-300 מטרים מהמקום בו נעלם. פראמדיקית מד"א שובל גולן מספרת: "הגענו לחוף והובילו אותנו לנער שהיה מחוסר הכרה לאחר שמשו אותו מן המים, ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

מלח הארץ

אבל כבד ירד על חדרה, שתושביה קיוו לנס ורבים התגייסו לחיפושים. הלוויתו של אור, בנה של משפחה מוכרת ומושרשת בעיר, התקיימה ביום שני בשעה 22:00 בנוכחות בני משפחה רבים, בני הקהילה, צוותי חינוך מתיכון נעמ"ת בו למד, חבריו לכיתה ולשכבה ותושבים רבים שבאו לחלוק לו כבוד אחרון.
אלפה הוא בן למשפחה מוכרת ואהובה מקהילת ביתא בעיר המתגוררת ברחוב הגיתית בשכונת חדרה הצעירה. הוא בן לאסמרה, נהג הסעות מוכר, וטנש שעובדת מאחד מבתי הספר בעיר, והוא הבן הרביעי מתוך ששת ילדיהם. מכרים וחברים של המשפחה מספרים כי מדובר במשפחה שהיא מלח הארץ, ובה בנים קצינים ואנשי חינוך כשאחד מהם הוא גם מיוזמי המכינה הקדם צבאית שמיועדת בעיקר לבני הקהילה האתיופית. על אור העידו כולם כי כשמו כן הוא: מאיר פנים.

עו"ד שלמה לוי, שכן של המשפחה: "גם כשהיה חוזר מבילוי לילי עם חברים בארבע לפנות בוקר, היה רואה אותי, מחייך, שואל לשלומי, אומר לי בוקר טוב ושואל אם אני צריך עזרה במשהו. ילד מקסים"
אריה אלברט, רכז שכבה בתיכון נעמ"ת מספר: "אני מכיר את אור ומלווה אותו מאז היה בכיתה י"א. ילד גבוה, תמיר, בעל נוכחות, חייכן בצורה מדהימה, כל הזמן חייך והיה אהוב על כל הילדים, אין אחד שלא הרגיש אליו קשר כזה או אחר. אור למד במגמת צילום והיה ילד נבון מאוד וחריף, התנהל בצורה מנומסת ומכבדת כל הזמן. התכוון ללכת למכינה קדם צבאית וזה כואב הלב. רק לפני פחות מחודש סיימנו טקס י"ב".
עו"ד שלמה לוי, שכן של המשפחה, מספר: "משפחת אלפה מתגוררת דלת מולי, הגיעו לגור כאן לפני חמש שנים, משפחה מאירת פנים חייכנית וטובה. מלח הארץ, עם בנים קצינים בצבא, מחנכים, משפחה מיוחדת.
אור היה ילד כזה טוב, חייכן ומאיר פנים, בצורה מדהימה. הוא היה בגיל ההתבגרות וגם כשהיה חוזר מבילוי לילי עם חברים בארבע לפנות בוקר, היה רואה אותי, מחייך, שואל לשלומי, אומר לי בוקר טוב ושואל אם אני צריך עזרה במשהו. ילד מקסים. כולם ראו את הגיבוש של המשפחה הזו, החינוך לערכים. זה אסון גדול, בשם כל הקהילה, המכרים והשכנים הצער כבד, אור ללא ספק היה הולך בעקבות אחיו".

קס רועי טמניו: "הוא היה מופנם וביישן אבל תמיד חייך והקרין הרבה אור. כשמכרים ובני משפחה הגיעו לחזק את המשפחה בעת החיפושים, פגשתי את מורתו מתיכון נעמ"ת והיא סיפרה לי שאחרי כל שיעור היה אומר תודה על השיעור"
קס רועי טמניו, מנהיגה הרוחני של קהילת ביתא בחדרה, מכיר את המשפחה היטב: "אני מלווה את המשפחה שנים ופוגש אותם בבית הכנסת ובאירועי קהילה, משפחה מלח הארץ, עם ששה ילדים נפלאים. את אור אמנם פחות פגשתי בבית כנסת, אבל בכל פעם שנתקלתי בו בהזדמנויות אקראיות פגשתי ילד חייכן ומאיר פנים.
הוא היה מופנם וביישן אבל תמיד חייך והקרין הרבה אור. כעת כשמכרים ובני משפחה הגיעו לחזק את המשפחה בעת החיפושים, פגשתי את מורתו מתיכון נעמ"ת והיא סיפרה לי שאחרי כל שיעור היה אומר תודה על השיעור, היה מעניין. עד כדי כך הוא היה מיוחד, מכבד ומחונך".
לעדכונים: חדשות חדרה