נותרו עוד שלושה שבועות בדיוק לסיומו הרשמי של הקיץ. בית הספר של החופש הגדול הסתיים, כך גם רוב הקייטנות ונותרנו עם כמעט חודש שלם בו אנו נדרשים לספק אטרציות ובילויים לילדים, כשגם התקציב לחופשה כבר כמעט נגמר.
7 צפייה בגלריה
מנצלים את הבריכה למסיבות
מנצלים את הבריכה למסיבות
מנצלים את הבריכה למסיבות
(שאטר סטוק)
בחדרה, שחוגגת השנה 130 שנה להיווסדה, מציינים את חגיגות יום ההולדת לעיר בשלל פעילויות ואירועים לכל הגילאים, המתפרסים ברחבי העיר כולה. למזלם של ההורים חלק מהאירועים מתרחשים במהלך חודש אוגוסט, כשרובם מוגדרים כאירועים "לכל המשפחה" והכניסה אליהם ללא עלות.

סרטים באוויר הפתוח

השבוע הראשון של אוגוסט כבר מאחורנו ובמתנ"ס גבעת אולגה מתקיימות פעילויות לילדים כמו שעת סיפור "יש לי בן אדם מתחת למיטה" ב־8 באוגוסט, יום למחרת תתקיים הקרנת הסרט "הנסיכה הגנובה" באקופארק הפסטורלי של העיר בין השעות 20:00-22:00, שמספק הזדמנות ליהנות מסרט בחינם באוויר הפתוח.
בהמשך השבוע ב־10 באוגוסט יתקיימו שלל אירועים ברחבי העיר: שעת סיפור "קהילה מספרת" במרכז הפנאי קלור, באקו פארק יתקיים הפנינג קיץ עם הפעלות למשפחה, כולל מסיבת ריקודים, בלוניאדה ודוכני יצירה ובמתנ"ס "רעים" בשכונת נווה חיים יתקיים הפנינג קהילתי בסימן חזרה לבית הספר. בערבו של אותו היום תתקיים הקרנת הסרט "חשמל מהמכולת" בשכונת גזית, הכניסה בחינם.

פסטיבל של בירה

במערב העיר בפארק עין הים תתקיים ב־11 באוגוסט שעת הסיפור "צביה לומדת למחזר" ובתאריך זה יתקיים בלב העיר פסטיבל הבירה שהינו גולת הכותרת של ארועי הקיץ, שכבר הפך בשנים האחרונות למסורת.
קראו גם>>
במסגרת הפסטיבל מתקיימות מידי שנה הופעות חיות של אמנים, ולאורך אזור הפיאצה נפרסים דוכנים לממכר מוצרים שונים, משאיות מזון מוכרות את מרכולתן וכמובן הרבה יצרני בירה.
7 צפייה בגלריה
פסטיבל בירה. גולת הכותרת של אירועי הקיץ
פסטיבל בירה. גולת הכותרת של אירועי הקיץ
פסטיבל בירה. גולת הכותרת של אירועי הקיץ
(עיריית חדרה)
השנה יופיעו בפסטיבל שמושך אליו לא רק את תושבי חדרה, "התקווה 6" ומוש בן ארי ומי שתחמם את התקווה 6 תהיה להקת הנוער המקומית "תופעות לוואי".
אמנם באתר העירייה מצוין כי הכניסה לפסטיבל היא מגיל 18 בלבד, אולם ניסיון העבר מלמד כי הפסטיבל הוא אבן שואבת לבילוי משפחתי חינמי וסוחף, לרבות ילדים ובני נוער. אגב בני נוער, באותו היום תתקיים בעבורם פעילות שיא בגן יהושוע בין השעות 21:00 ל־23:00.

חוגגים כדורסל

המשך האירועים החינמיים כולל בתוכו הפנינג קיץ בגן קלרין בשכונת חדרה הצעירה ב־12 באוגוסט, גמר ליגת הקיץ בכדורסל בבית הספר צפרירים ב־13 לאוגוסט, שעת סיפור בעבור הילדים הצעירים יותר "הקיפוד המפחיד" ב־15 באוגוסט במתנ"ס גבעת אולגה והקרנת הסרט "החברים הסודיים של לואי" באקו פארק ב־16 לאוגוסט.
יומיים לאחר מכן ב־18 באוגוסט תתקיים שעת סיפור "החזיר שרצה לרקוד" בפארק עין הים במערב העיר ואילו במזרחה בשכונת היגוסלבים (בבית אליעזר ) יתקיים הפנינג משפחות קהילתי.
פעילות מיוחדת לבני הנוער תתקיים בתאריכים 19-20 באוגוסט תחת הכותרת "אקוקמפינג", אליה יש צורך ברישום מראש דרך מרכז הצעירים של עיריית חדרה, אולם הפעילות שתתפרס על פני יומיים, אינה כרוכה בתשלום.

רואים את הסוף

לקראת סוף החודש והחל מה־23 באוגוסט כבר מתחילים לראות את הסוף, ה־1 בספטמבר כבר באופק, והאירועים והפעילויות העירוניות כבר לובשים צביון של סוף הקיץ.
פותחת את אירועי סיום הקיץ היא שכונת גבעת אולגה שתציין את הנושא במתנ"ס גבעת אולגה ברחוב הראשונים ב־23 באוגוסט, באותו היום יתקיים הפנינג משפחות בשכונת חפציבה, ובאקופארק יוקרן הסרט "לעוף על ערפד".
אירוע סיום קיץ נוסף יתקיים ב־24 באוגוסט באקו פארק ויכלול מסיבת ריקודים, דוכנים ייחודיים והפעלות. אם פספסתם אותו או שפשוט מתחשק לכם להעביר עוד יום בפעילות חינמית, תוכלו לסור להפנינג סיום הקיץ בפארק עין הים שבשכונת עין הים.
הורים לילדי הגנים שב־1 בספטמבר יאמרו "שלום כיתה א'" מוזמנים לאירוע מיוחד בעבור ילדי כיתות א' באקו פארק בתאריך 26 באוגוסט.
את היצע הארועים של אוגוסט יחתום הפנינג משפחות שיתקיים בגן קפלן בבית אליעזר ב־27 באוגוסט וב־30 לחודש, יוקרן הסרט "קוסמים ליום אחד" באקו פארק.

רק רוצים לרקוד

לטובת האוכלוסיה הבוגרת וגם בני הנוער של העיר יתקיימו בעיר הרקדות, מופעים וערבי תרבות שחלקם בתשלום:
הרקדות חינמיות באוויר הפתוח יתקיימו עם המרקיד דרור דוידי ב־24 באוגוסט במתנ"ס גבעת אולגה, ובתאריכים 10 באוגוסט וב־31 בפארק עין הים.
הרקדות חינמיות באוויר הפתוח במתחם מיקס שכבר צברו מעריצים אדוקים יתקיימו עם ירון כרמל בתאריכים: 7, 14, 21, 28 באוגוסט.
מופעים בתשלום, שעדיין מאפשרים לבני הנוער ולמשפחות עם ילדים בוגרים ליהנות מארועי תרבות מבלי להרחיק לתל אביב, יתקיימו בעיר באולם רנה שני, באנרבוקס ובמרכזי הפנאי. במסגרת זו, בתאריך 9 באוגוסט יתקיים בבית ראשונים ערב "צעד תימני" עם חאפלה תימנית, מופע רקדנים ססגוני ומאכלי העדה בעלות סמלית של 20 שקלים ובהרשמה מראש.
7 צפייה בגלריה
הופעות באוויר הפתוח
הופעות באוויר הפתוח
הופעות באוויר הפתוח
(עיריית חדרה)
יום למחרת תתקיים באנרבוקס הופעה בתשלום של שלישיית "מה קשור".
הופעה בתשלום של הסטנדאפיסט יעקב כהן תתקיים באולם רנה שני ב־12 באוגוסט.
שרים ומצחיקים
הופעה נוספת בתשלום של הסטנדאפיסט גיורא זינגר תתקיים באולם רנה שני ב־14 באוגוסט.
הופעות שיסגרו את חודש אוגוסט הן ההופעות של הסטנדאפיסט יונתן ברק באולם רנה שני ב־21 לאוגוסט ומופע שירים מבית אבא של סי היימן שיתקיים ב־30 לחודש במרכז הפנאי בבית אליעזר.
אגב מהופעות במחיר סמלי ניתן ליהנות גם אצל השכנה פרדס חנה־כרכור: דודו טסה יופיע במושבה ב־25 באוגוסט במחיר 30 שקלים.

הטיפים של המומחים

ד"ר ג'קי וינברג, פסיכולוג חינוכי התפתחותי בכיר, מדריך במכון התפתחות הילד ב"הלל יפה": "בפן הכייפי של הדברים חשוב לחפש אטרקציות שיש בהן ערך מוסף ויש לנו בעיר המון דברים נפלאים כמו חוף ים היפה בארץ, קולנוע ובאולינג שפתחו בעיר, לפעמים ההנאות הן מתחת לאף שלנו. יש עניין שלטעמי הורים צריכים לשים לב אליו והוא 'פיצוי יתר', בגלל הסגרים והקורונה יש להורים תחושה שצריך לפצות את הילדים על הזמן הזה, אך צריך לא להגזים כי זה יכול להיות מסוכן".
נטע שעיבי, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת ופסיכותרפיסטית, מנחה ומדריכת הורים: "להשתדל להימנע מהעברת מסר כפול לילדים שיוצר אצלם בלבול וציפיות לא ברורות, חזקו את הקשר עם ילדיכם, גלו סקרנות ועניין להכיר את עולמו הפנימי, ללא ביקורתיות ומתוך הכרה בכוחות ובחיזוק היכולות העצמיים שלהם".
פרופ' מוחמד מחאג'נה, נוירולוג ילדים ומנהל המכון להתפתחות הילד ב"הלל יפה": "אולי הטלוויזיה עשויה להיות בייביסיטר יעיל למרבית ההורים, אבל ככלל, יש להקפיד על כמות קטנה של שעות טלוויזיה ביום, כאשר רצוי שלפחות מחציתן יהיו בליווי ובתיווך של מבוגר. חשוב גם לישון. שינה רציפה של לפחות 8 עד 10 שעות היא מצרך חיוני להתפתחות תקינה, נפשית ופיזית, בגיל הפעוט ובגיל ההתבגרות. בהדרגה, לקראת שנת הלימודים – נסו להחזיר את שעות השינה כך שהילד יוכל להתעורר במועד ולא יהיה עייף".

הקיץ של אבי כאכון: יורדים לחוף

אבי כאכון, מגיש טלוויזיה ועיתונאי מוזיקה: "ביום־יום אנחנו נמצאים בפארק השכונתי או בבריכה בבית, מארחים חברים של ילדינו. מה שהולך חזק אצלנו זה מסיבות בריכה. במהלך השבוע אנחנ מטיילים בחוף שדות ים, או בקניון מול החוף.
7 צפייה בגלריה
אבי כאכון. "מבלים בפארק השכונתי"
אבי כאכון. "מבלים בפארק השכונתי"
אבי כאכון. "מבלים בפארק השכונתי"
(פרטי)
"בערב קופצים לגלידה במרכז העיר. לא פעם אנחנו מדרימים לטיילת בתל אביב או מצפינים לגליל העליון. אשתי מוצאת מקומות מיוחדים בפייסבוק ונסענו לטעום גלידה מיוחדת אפילו עד באר שבע".

הקיץ של מירי נחשונוב: חיים בסרט

מירי נחשונוב, חברת מועצת העיר חדרה: "בדרך כלל אנחנו נוהגים לבלות בחו"ל אך השנה נאלצנו לוותר עקב המצב.
7 צפייה בגלריה
מירי נחשונוב. "מבלים הרבה בקולנוע"
מירי נחשונוב. "מבלים הרבה בקולנוע"
מירי נחשונוב. "מבלים הרבה בקולנוע"
(Q Elite Beauty)
"אנחנו מבלים הרבה בקולנוע החדש בחדרה, בבתי הקפה ובמסעדות, בבריכה, בספארי. בסוף השבוע הקרוב נבלה בבית מלון בטבריה".

הקיץ של חזקי מנת: חוגגים בבריכה

חזקי מנת יו"ר ארגון מתנדבי חדרה: "הילדים מבלים בבריכה הביתית שלנו, אני איתם, משגיח כל הזמן.
7 צפייה בגלריה
חזקי מנת. "מבלים בבריכה הביתית"
חזקי מנת. "מבלים בבריכה הביתית"
חזקי מנת. "מבלים בבריכה הביתית"
(פרטי)
"לעיתים אנחנו יוצאים לגני השעשועים בשכונה, והספקנו בינתיים גם לנסוע לכותל המערבי וגם לבלות בmy baby בירכא שזו חנות עם משחקייה עצומה שהיא חוויה לילדים".

הקיץ של קס רועי טמניו: נהנים בשכונה

קס רועי טמניו, המנהיג הרוחני של קהילת ביתא בחדרה: "אני לוקח את בני בן הארבע לים, בעיקר בסופי שבוע וגם לפעילויות שיש בשכונה.
7 צפייה בגלריה
קס רועי טמניו. "הולכים לים"
קס רועי טמניו. "הולכים לים"
קס רועי טמניו. "הולכים לים"
(פרטי)
"אנחנו יוצאים מדי פעם לטיולים בטבע ומתכננים לנסוע לסייר בירושלים ובסחנה כדי להראות לילד את הנופים היפים שיש לארץ הזו".

להישאר בעיר

חגית איפרח, אמא לחמישה: "יש לי חמישה ילדים מקסימים שרה בת 10.5, שמואל בן 9.5, משה בן 8, דוד בן 5.5, רבקה בת 2.5. אני במקצועי מורה מחנכת ורכזת חברתית בחמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) 'תחכמוני', ובעלי ערן עובד בבנק מרכנתיל בחדרה.
"החופש הגדול השנה היה עבורי אחר, כל שנה אני מאד משתדלת לקחת את הילדים בכל יום לאטרקציה אחרת, השנה בעיקר בגלל החום הכבד, נמנעתי מזה ונסעתי לבלות בבית מלון בירושלים. יחד עם זאת, למדתי שאפשר ליהנות גם בעיר שלך. יש בשכונות ובפארקים כל מיני פעילויות חווייתיות וכיפיות וגם אטרקציות עירוניות.
"אני חושבת שהנסיעה למקומות מרוחקים לא תמיד מהנה, במיוחד בתקופה הזו, כי בהרבה היא כרוכה בעמידה של חצי שעה לפחות כדי לעלות על מתקן. ויש לי גם מסר: כל השקעה בילדים שווה, ובסוף היום, כשהם ישנים ואנחנו עם נס קפה, אפשר להיות גאים שעבר עוד יום".
לעדכונים: חדשות חדרה