החשש מהתפשטות מחודשת של נגיף הקורונה: הבוקר (יום ד') טוענים הורים לתלמידים בבית הספר היסודי ארלוזורוב בחדרה כי יש אי שקיפות מצד הנהלת בית הספר בהתנהלותה בנושא הקורונה. במקביל, גם בביה"ס אילן רמון ידוע כעת על תלמיד אחד שנשלח לבידוד וברב תחומי אותרו 3 תלמידים כנושאים את הנגיף.
1 צפייה בגלריה
חולים חדשים, מסלולים חדשים
חולים חדשים, מסלולים חדשים
הודעות ווטסאפ ושמועות
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
לדברי ההורים מארלוזרוב, אתמול הופצה הודעה בקבוצת הווטסאפ של אחת מכיתות ביה"ס לפיה תלמיד מסוים נחשף לחולה קורונה ונשלח לבידוד. מכיוון שההודעה לא הגיעה בצינורות המקובלים, דרך ההנהלה או על ידי נציגי ועד ההורים המוסדי, החל בלבול שהוביל ללחץ בקרב ההורים.
" לא ידענו אם זה הודעת פייק או אמיתית כי היא לא עברה דרך נציגי הועד ושוגרה לכיתה אקראית אחת במקום לכל הכיתות ולכן החל כדור שלג של שמועות", סיפרה אחת האמהות.
"ההורים לחוצים עם שלל שאלות, וכולם חשים שנעשה להם עוול מבחינה זו שלא עדכנו את כלל ביה"ס אלא רק כיתה אחת. המידע חשוב להורים לקבלת החלטות כגון האם לשלוח את ילדיהם לבית הספר. יש ילדים שהם קבוצת סיכון בעצמם, או שהוריהם קבוצת סיכון או מטפלים בסבא-סבתא שהם בסיכון, ואין להם שום מידע על הנעשה בביה"ס. בעינינו זהו מחדל".
עוד סיפרו ההורים כי לאחר שביצעו תחקיר והסתבר להם שמקור ההודעה בהנהלת ביה"ס, גילו גם כי מספר המבודדים עלה הבוקר לחמישה: "אנחנו מבקשים מההנהלה לדעת באיזו שכבה לומדים המבודדים, לא כיתה ולא שמות, החיסיון ברור לחלוטין", אומרת האם. "חשוב שנקבל מידע שקוף ולכל הפחות על שכבת הלימוד וכך כל הורה יעשה את השיקול שלו. במצב הדברים המעורפל היום ואיך שנוהל הנושא, בחרו הורים רבים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר כלל".
יש לציין כי גם ללא תלמידים מבודדים בביה"ס, רוב מוסדות החינוך בעיר עומדים כיום על תפוסה של פחות ממחצית, ואתמול אף נרשמו כיתות בנות שלושה תלמידים בלבד.
ממשרד החינוך נמסר: "טרם הסתיים תהליך חקירה אפידמיולוגית בהקשר למעגלי החשיפה השונים, ולכן אין תמונה סופית ומדויקת. לכשתסתיים החקירה, ניתן יהיה ליידע בהתאם להנחיות חוזרי מנכ"ל ומשרד הבריאות".
מעיריית חדרה נמסר: נכון לרגע זה אין חולים מאומתים בין תלמידי בתי הספר בחדרה, מלבד הרב תחומי. יחד עם זאת, משרד הבריאות הוא זה שמחליט מי מהתושבים יכנס לבידוד כצעד מניעתי".