יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה, איציק יצחקי, שלח מכתב לראש העירייה, צביקה גנדלמן, ובו דרישה "להעמיד את מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון במקומו".
2 צפייה בגלריה
(איציק יצחקי | צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
במכתבו התלונן יצחקי על התנהגותו של המנכ"ל כלפי פקחי עיריית חדרה וכינה אותה "מבישה ומאיימת". יצחקי טען כי פקחי עירייה סיפרו שבפגישה שנערכה עם המנכ"ל הוא דרש מהם תפוקה גבוהה יותר של דוחות ואף הבהיר כי מי שלא יספק את הסחורה, לא יישאר בתפקידו. הפקחים הוסיפו כי זיגדון הבהיר להם כי עליהם לרשום לתושבים דוחות, כל אימת שיש עבירה על החוק.
"במצב דברים כזה ובתקופה כה רגישה כלכלית, כשכל העיר סגורה, אין לנו המקום להפעיל שיקול דעת מול המקרה", אמרו גורמים בפיקוח, "אנחנו מכירים את השטח היטב, מכירים את ההתנהלות אבל אין לנו יותר הפריבילגיה להפעיל הגיון בריא מול הסיטואציה, אולי קודם להעיר למשל, ולא מידיית לתת דוח. הלחץ הזה לספק דוחות בכל מחיר לא מיטיב עם איש, לא איתנו העובדים, לא עם תדמית עיריית חדרה ובוודאי לא עם התושב. מודדים אותנו רק לפי זה, כאילו בלי מכסה מסוימת אנחנו לא שווים. אנחנו מגיעים לעבודה בלחץ ובתחושה קשה".
2 צפייה בגלריה
(המנכ"ל יעקב זיגדון | צילום: אסף פרידמן)
במכתב ששלח יצחקי לגנדלמן, והעתקים ממנו שוגרו גם לגורמי עירייה נוספים כתב: "המנכ"ל אף הגדיל לעשות ואיים על הפקחים כי אם פקח לא ייתן את מכסת הדוחות כראוי, הוא ידאג לפטר אותו. מובן שכולם שתקו מפחד ולא הגיבו להתפרצות האלימה. העובדים היו בהלם מוחלט מהתנהגותו. אני רואה בהתנהגות זו בושה וחרפה ומצפה ממך כמי שעומד בראש המערכת, לטיפול מיידי".
יצחקי אף הבטיח כי מעתה יתקיימו הפגישות עם המנכ"ל רק בנוכחות ועד העובדים וכי בכוונתו להשתמש בכל האמצעים המקובלים העומדים לרשותו בחוק, כדי להילחם בהתנהלות המנכ"ל מול עובדי הפיקוח.
מעיריית חדרה נמסר: "מנכ"ל העירייה קיים בשבוע שעבר שיחה עם פקחי העירייה, כולל פקחי רישוי עסקים, וזאת בשל ההחמרה במצב התחלואה בחדרה ובארץ בכלל. בשיחה הבהיר וחידד המנכ"ל את נושא אכיפת הסדר הציבורי בעיקר בהקשר של 'תו סגול', מניעת התקהלות וחבישת מסכות. זאת תוך הבעת הערכה והוקרה לפעילותם התובענית והבלתי מתפשרת של הפקחים כחלק מהמאמץ העירוני והלאומי למיגור מגפת הקורונה. אם דרישה מהפקחים לבצע את עבודתם נחשבת בעיני מאן דהוא כ'השתלחות', מוטב שיבדוק את עצמו".
כל העדכונים - חדשות חדרה