כ- 10 אלף פנסי רחוב חוסכי אנרגיה וחשמל יותקנו בקרוב בחדרה בהשקעה של 25 מליון שקלים.
החברה הכלכלית חדרה שמובילה את הפרויקט העירוני להתייעלות אנרגטית ביחד עם הרשות המקומית, קיימו מכרז להחלפת תאורת הרחוב ברחבי העיר. במכרז זכתה חברת "א.א.כ.י. שרותי חשמל בע"מ" ובמסגרתו מחליפה החברה בימים אלה את התאורה הקיימת בתאורת לד חסכונית הכוללת תקשורת, שליטה ובקרה, על גבי עמודי התאורה ברחובות העיר חדרה. היקף הפרויקט הכולל נאמד בסכום של כ- 25 מיליון שקל. החיסכון המוערך מסך צריכת החשמל לתאורה עומד על 55% לכל הפחות.
1 צפייה בגלריה
פנסי הרחוב החדשים
פנסי הרחוב החדשים
פנסי הרחוב החדשים
(צילום: עיריית חדרה)
קראו עוד:
הרשות להשקעות במשרד הכלכלה אישרה מענק לעיריית חדרה במסגרת מסלול סיוע לפרויקטים המקדמים התייעלות אנרגטית, בין היתר באמצעות החלפת תאורת רחוב לחסכונית יותר. המיזם יצא לדרך לפני כשנתיים וחצי בשיתוף פעולה של משרד האנרגיה, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר, וכולל פעילות מול מספר רשויות למשך ארבע שנים.
במסגרת הפרויקט יוחלפו כאמור כל פנסי התאורה ברחובות העיר לפנסי לד (LED) חכמים וחסכוניים. "המטרה היא ליצר עמוד תאורה שהוא בעצם נכס", מציין שי ארנט-כהן מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, "על הפנס החדש מותקנות מערכות חכמות של בקרה ושליטה ובשלב הבא יותקנו מצלמות וחיישנים נוספים. ניתן יהיה להשתמש במערכת הבקרה ל"סטרימינג" של אודיו ווידאו. למשל ניתן יהיה להתקין על עמוד תאורה הסמוך לפארק או הטיילת בחוף הים מצלמות או סנסורים על מנת לפקח ולמנוע "ונדליזם", וכן לחבר לעמוד עמדת טעינה לרכב חשמלי".
את פנס התאורה המשוכלל פיתחה חברת "געש לד-אגודה שיתופית חקלאית בע"מ". לצד החיסכון בצריכת האנרגיה, מערכת הבקרה מציעה גם פונקציות מתקדמות נוספות. יחידות הבקרה שיותקנו על גבי הפנסים יאפשרו בעצם ניהול עצמאי של גוף התאורה. ניתן יהיה להדליק כל אחד מהפנסים בנפרד או את חלקם, לעמעם או לכבות פנס לפי הצורך ובהתאם לשעה, תנועה וכו'.
כל העדכונים - חדשות חדרה