חודש לאחר שקהילת חב"ד החלה להשבית את הלימודים בבית הספר לבנות "תפארת חיה" מסתמן פתרון למשבר. התלמידות ישובו ללמוד במבנה הישן ברחוב השלום בעיר כששתי כיתות בו ישופצו והמבנה שלהן יחוזק. כזכור, מומחי הנדסה ששכרו ההורים קבעו כי המבנה מסוכן לשהייה, מאחר ורעד מספר פעמים במהלך השנה וגם אשתקד.
1 צפייה בגלריה
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
מבנה בית הספר "תפארת חיה"
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
בשבוע שעבר נועדו הצדדים. מספר חלופות נבחנו, ביניהן, אירוח מפוצל בשני מוסדות חינוך קיימים בתוך העיר. כך למשל עלו האופציות להשכרת "נתיב אור", בבית אליעזר במימון ההורים. העירייה מצידה בחנה אפשרות לשימוש במתחמי בית הספר "שובו" בבית אליעזר, ובחטיבת הביניים של בית הספר תחכמוני לשעבר.
אפשרויות נוספות שנבדקו: אירוח ארבע כיתות באולפנית "מבשרת" ואירוח שלוש כיתות בתחכמוני, במבנה הבנות, ולמידה במתנ"ס "מורשת ישראל" ב"נחליאל" ו"יחדיו" בבית אליעזר כשבכל אחד יש שתי כיתות.
אלא שלדברי ההורים, העירייה ומשרד החינוך פסלו את האופציות המועדפות על חב"ד בזו אחר זו, מה שמאלץ אותם בלית ברירה לשוב וללמוד במבנה הישן. "הודיעו ממשרד החינוך, שבנות בית ספר יסודי לא יכולות ללמוד באותו מתחם עם בנות תיכון באולפנית מבשרת", הסביר אחד ההורים, "מה שהזוי זה, שהעובדה שהבנות כבר חודש לא לומדות זה בסדר מבחינת הנהלים של משרד החינוך. התייחסו אלינו כאילו אנחנו אוויר, הסכימו לדבר איתנו רק לאחר מחאות והפגנות, אבל רק לדבר, לא באמת למצוא פתרון. מעניין אם בית ספר אחר בעיר היה מושבת נניח משיטפון, האם העירייה היתה מותירה את תלמידיו חודש ללא מענה".
לדברי ההורים, הנהלת בית הספר עודכנה על ידי משרד החינוך כי המבנה תקין למעט שתי כיתות, ויש לשוב ולהפעילו.
לנושא נדרש גם חבר הכנסת איתמר בן גביר, שפניות ההורים הגיעו גם אליו ואמר: "אפנה לעיריית חדרה כדי לזרז העברת מסמכי הקרקע ולקדם את תהליך הבינוי החדש. ראינו את האסון שפקד מבנה מגורים בחולון שקרס ברגע אחד, לכן לא לוקחים סיכון. אני תומך לחלוטין במאבק ההורים ואמשיך להיאבק למענן".
מהעירייה נמסר: "העירייה טענה לאורך כל הדרך, כי המבנה אינו מסוכן ונבדק כמה וכמה פעמים. למעלה מהצורך ולאור בקשת ההורים, יבוצעו חיזוקים בשתי כיתות".
לעדכונים: חדשות חדרה